ER6 Cup 2007

Status
Ej öppen för fler svar.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Supermoto skrev:
2622336 :) ......
Med all respekt så tycker jag du har fullständigt fel.
Det kommer skilja MER mellan dig/mig och en total nybörjare på en SV/ER som är 10s långsammare än mellan dig och mig. Garanterat!!
När vi åker på samma banor skiljer det inte så mkt på spårval som ni tror, jag lovar.

Tidigare i år (eller var det förra året) på Sviestad var det en kille på en KTM som körde i 125jnr (om jag minns rätt) och inte fan orsakade han några olyckor!?

Du borde stå bredvid bana och kika lite så kommer du se den skillnad du påstår inte finns. Skillnaden mellan motard och RR-hoj på Gelleråsen var iaf ett jäkla problem eftersom det visst skiljer ganska påtagligt SM-hojar och kåp-rejsers.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Esquire skrev:
2622364 Är man nu så otroligt kåt på att köra ren asfaltsbana med sin motard så borde ju Supermono vara den självklara klassen.
Självklart. Men de killarna kör, oftast, med så extrema hojar att jag tror att man skulle ha massvis större chans i SP.
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Esquire skrev:
2622364 Är man nu så otroligt kåt på att köra ren asfaltsbana med sin motard så borde ju Supermono vara den självklara klassen.
Om man inte kör tvåcylindrigt. :)
Swedie skrev:
2622368 Du förstår alltså inte att att Supermoto och Roadracing är två olika typer av sporter som inte hör ihop på banan samtidigt?

Det såg ordentligt stört ut när killen körde sin 125 ktm. Och enda anledningen det förekom var för att protestera mot reglementet där SVEMO glömt att poängtera att Supermoto ej får köras.

Liknande hål du försöker hitta just nu, som snabbt kommer bli igensatta för att få alla som kör annat än Racinghojar (inte Supermoto/Offroad) att förstå att det är Roadracing som körs.
Kör man på samma bana samtidigt är det samma sport. Huvudsakliga skillnaden är framskärmen, det skiljer egentligen inget annat.

Och ska bara racinghojar användas blir det inte många hojar kvar, SV650, Er-6 mm är väl det sista man kan kalla racing.

Alltihop är bara löjligt, antar mycket beror på att ni befarar att andra hojar kan vara bättre lämpade.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Supermoto skrev:
2622324 Ytterliggare en aspekt är att man kan komma att visa att det traditionella sättet att bygga en RR-hoj på inte nödvändigtvis är det allra bästa.
Ring till Japan och meddela tex Kawasaki att du kanske har lösningen på deras problem i MotoGP. ;)
Det har mer att göra med de svenska banorna och förarkvalitén än hur hojen ser ut. Spelar ingen roll om du sätter världens bästa förare på en SM så kommer han aldrig vara konkurrenskraftiga i Sverige annat än i Rookiklasserna.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Swedie skrev:
2622368 Du förstår alltså inte att att Supermoto och Roadracing är två olika typer av sporter som inte hör ihop på banan samtidigt?

Det såg ordentligt stört ut när killen körde sin 125 ktm. Och enda anledningen det förekom var för att protestera mot reglementet där SVEMO glömt att poängtera att Supermoto ej får köras.

Liknande hål du försöker hitta just nu, som snabbt kommer bli igensatta för att få alla som kör annat än Racinghojar (inte Supermoto/Offroad) att förstå att det är Roadracing som körs.
*SUCK*
:)
Just dessa totalt dryga/överlägsna inlägg gör ju bara att man blir mer sugen på att försöka, inser du inte det?? Vad är det som säger att du har så mkt mer rätt än mig att du kan säga så???
Allt jag varit ute efter är att få en chans, OM REGLEMENTET TILLÅTER DET, att testa hur jag med min husa skulle klara mig mot en bunt RS osv.

Lägger ner detta nu innan vi blir ovänner :pannkyss
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Chrille skrev:
2622374 Du borde stå bredvid bana och kika lite så kommer du se den skillnad du påstår inte finns. Skillnaden mellan motard och RR-hoj på Gelleråsen var iaf ett jäkla problem eftersom det visst skiljer ganska påtagligt SM-hojar och kåp-rejsers.
Då jämför du säkert SM-hojar med 600 och 1000. Jämför med SP-hojarna så är det samma skit alltihop.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
marcus56 skrev:
Alltihop är bara löjligt, antar mycket beror på att ni befarar att andra hojar kan vara bättre lämpade.
Bättre lämpade än 250 cc gathojar och undermotoriserade, tvåcylindriga, tunga as? Fan, ställ upp i R600 istället om du vill bevisa vilka hojar som är bäst lämpade.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Bikerbitch skrev:
2622372 Ey grabben. Det var Svemo som sa att ni inte fick vara med o leka just för att det blev katastrof den här säsongen. Tyckte du att det var en bra säsong? :näsblod
Nu har du nog missat fokus lite :tungan

För du vill väl inte att SP ska börja med grusslinga och hopp :yoparty :)
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
marcus56 skrev:
2622386
Alltihop är bara löjligt, antar mycket beror på att ni befarar att andra hojar kan vara bättre lämpade.
Återigen. En Supermotard, trimmad som satan eller original är inte snabbare runt valfri Svensk bana än de hojar som körs. Ska det gå riktigt fort, dvs mer än att spöa lite Rookies, så är inte en SUpermotard optimal.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Chrille skrev:
2622374 Du borde stå bredvid bana och kika lite så kommer du se den skillnad du påstår inte finns. Skillnaden mellan motard och RR-hoj på Gelleråsen var iaf ett jäkla problem eftersom det visst skiljer ganska påtagligt SM-hojar och kåp-rejsers.
Så mkt jag kört tillsammans med kåphojar kan jag säga att de gånger jag passerar nån t.ex på utsidan på utgången på Gåsens raka beror inte det på att jag kör andra spår utan för att jag kör RÄTT spår. Inget annat.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
marcus56 skrev:
2622386
Alltihop är bara löjligt, antar mycket beror på att ni befarar att andra hojar kan vara bättre lämpade.
Fötterna måsta vara på fotpinnarna hela tiden, man kan säkert köra RR style med SM men dom flesta sätter ner foten i kurvorna och det är inte tillåtet i RR.
 

BrInK

Winner 250sp cup 2006!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
malmö
Hoj
pw50
Supermoto skrev:
2622376 Självklart. Men de killarna kör, oftast, med så extrema hojar att jag tror att man skulle ha massvis större chans i SP.

tanken med klassen är att det ska va likadana hojar på samma/lika vilkor.
så den bästa föraren vinner och inte den bästa hojen.
jag tror din motard smiskar ifrån en 250 aprilia i accelerationen hur lätt som helst speciellt i starten och upp till 130km/h.
då är juh hela meningen med 250sp klassen borta eller hur?
visst en sv 650 kan nog dra iväg lite bättre i starten än aprilian men den väger å andra sidan 174kg....
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Gustav O skrev:
2622404 Återigen. En Supermotard, trimmad som satan eller original är inte snabbare runt valfri Svensk bana än de hojar som körs. Ska det gå riktigt fort, dvs mer än att spöa lite Rookies, så är inte en SUpermotard optimal.
Det har jag aldrigt tänkt påstå men i den klassen som ämnet gäller där hojarna inte ens är lämpade för bankörning så skulle de säkert inte göra bort sig.
 

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
På landet
Hoj
-
Supermoto skrev:
2622395 *SUCK*
Allt jag varit ute efter är att få en chans, OM REGLEMENTET TILLÅTER DET, att testa hur jag med min husa skulle klara mig mot en bunt RS osv.

Men nu när reglerna inte tillåter det så fortsätter du ju att tjata.
Swedies inlägg var inte drygt.
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
GSXR1100R skrev:
2622410 Fötterna måsta vara på fotpinnarna hela tiden, man kan säkert köra RR style med SM men dom flesta sätter ner foten i kurvorna och det är inte tillåtet i RR.
Säg det till Rossi, Pedrosa mm som sticker ut fötterna i var och varannan inbromsning. :)
 

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
På landet
Hoj
-
marcus56 skrev:
2622418 Det har jag aldrigt tänkt påstå men i den klassen som ämnet gäller där hojarna inte ens är lämpade för bankörning så skulle de säkert inte göra bort sig.

Var någonstans är inte en Aprilia RS lämpad för bana?
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Gustav O skrev:
2622404 Återigen. En Supermotard, trimmad som satan eller original är inte snabbare runt valfri Svensk bana än de hojar som körs. Ska det gå riktigt fort, dvs mer än att spöa lite Rookies, så är inte en SUpermotard optimal.
Håller fullständigt med!! Vår fördel skulle ju vara högt vrid, låg vikt och lättmanövrerad hoj. Allt annat är nog nackdel. Dessa fördelar räcker inte för att slå en R600 med vettig chaufför så därför får man ju titta lite på vilka hojar/klasser som skulle kunna ha bättre förutsättnignar att ge en lagom jämn match för att det inte ska bli tråkigt :D
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
marcus56 skrev:
2622418 Det har jag aldrigt tänkt påstå men i den klassen som ämnet gäller där hojarna inte ens är lämpade för bankörning så skulle de säkert inte göra bort sig.
Ok, du vill alltså bevisa att din hoj är bättre lämpad på bana än hojar som inte är lämpade för bana? Vad är det du vill uppnå, billiga poäng?

Seså, ut och kriga mot likvärdigt motstånd istället :tummenupp
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top