ER6 Cup 2007

Status
Ej öppen för fler svar.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
marcus56 skrev:
2622432 Jag såg att Christer Andersson gjorde det i somras också, borde jag lämnat in en protest? ;)
Släpade han foten igenom kurvan med brett uppställ typ SM style med sin SBK så är jag imponerad. :D
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Supermoto skrev:
2622395 *SUCK*
:)
Just dessa totalt dryga/överlägsna inlägg gör ju bara att man blir mer sugen på att försöka, inser du inte det?? Vad är det som säger att du har så mkt mer rätt än mig att du kan säga så???
Allt jag varit ute efter är att få en chans, OM REGLEMENTET TILLÅTER DET, att testa hur jag med min husa skulle klara mig mot en bunt RS osv.

Lägger ner detta nu innan vi blir ovänner :pannkyss
Det är inte överdrygt om du själv tänker på hur du blir förstådd i forumet för roadracing där du säger att du ska in och köra med en Supermoto vad än någon annan säger.

Du har inte på något sätt egentligen skrivit snällt och frågat, utan du har utgått från att du ska köra "no matter what".

Måste du liksom köra MED andra hojar. Åk till Sviestad. Pressa så hårt du kan och se hur fort du köra runt banan. Sen grunna på det igen.

Grejen är ju oxå den att... Du på motarden inte märker att det är bråkigt på banan på samma sätt som en RR hoj, speciellt en 250sp t.ex som kräver att man kör optimalt spår för att bibehålla farten i kurvan. Två lika hojar som bråkar = lite spårändring. 1 motard och 1 RR hoj som bråkar in i en kurva? Nädu. Förstå att det inte funkar...!
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Bingo skrev:
2622428 Ok, du vill alltså bevisa att din hoj är bättre lämpad på bana än hojar som inte är lämpade för bana? Vad är det du vill uppnå, billiga poäng?

Seså, ut och kriga mot likvärdigt motstånd istället :tummenupp
Jag hade inte ens tänkt köra men om jag skulle fått för mig att prova hade det varit kul om möjligheten fanns, vem vet kanske tycker man sen att RR är mycket roligare och köper en riktigt hoj, ni får ju tänka på återväxten. ;)
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Depåbitchen skrev:
2622419 Men nu när reglerna inte tillåter det så fortsätter du ju att tjata.
Swedies inlägg var inte drygt.
Det reglemente som citerats är årets!!! Jag hoppas fortfarande att nästa års reglemente sak tillåta min hoj.
Svar av typen "inse att det jag tycker är rätt" brukar jag vanligen tjata vidare med men ibland får man vara den större personen och ta ett steg tillbaka :)


Om nån påstår att jag inte inser något baserat på personen egna faktalösa tyckande anser jag det vara drygt/överlägset/smådumt.
Däremot tar jag till mig synpunkter från de som kommer med vettiga fakta eller faktabaserat tyckande :) Bra va?!
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
marcus56 skrev:
2622386
Alltihop är bara löjligt, antar mycket beror på att ni befarar att andra hojar kan vara bättre lämpade.

Det är inte det som är på tråden bland RR-förarna. Utan det är måstet att tvinga in sig i en RR-tävling för att få köra på ren asfalt.

Hyr Sviestadbanan själva och kör runt på endast asfalt hur mycket ni vill. Men blanda inte in Roadracing som sport.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Swedie skrev:
2622436 Det är inte överdrygt om du själv tänker på hur du blir förstådd i forumet för roadracing där du säger att du ska in och köra med en Supermoto vad än någon annan säger.

Du har inte på något sätt egentligen skrivit snällt och frågat, utan du har utgått från att du ska köra "no matter what".

Måste du liksom köra MED andra hojar. Åk till Sviestad. Pressa så hårt du kan och se hur fort du köra runt banan. Sen grunna på det igen.

Grejen är ju oxå den att... Du på motarden inte märker att det är bråkigt på banan på samma sätt som en RR hoj, speciellt en 250sp t.ex som kräver att man kör optimalt spår för att bibehålla farten i kurvan. Två lika hojar som bråkar = lite spårändring. 1 motard och 1 RR hoj som bråkar in i en kurva? Nädu. Förstå att det inte funkar...!
Det allra första jag sa i det här ämnet var nåt i stil med "coolt om reglementet tillåter min hoj oxå :) ".
Så mkt som jag jobbat med besiktningar osv skulle jag aldrig få för mig att på nåt vis kräva att få köra!! Överens?

Sista delen köper jag till viss del :)tummenupp ) men hävdar ändå att det är större skilland på hur en rookie skulle köra en ER än hur jag skulle köra min Husa. Om jag däremot skulle hamna tillsammans med en hyfsat jämnsnabb kille/tjej på en RS så skulle situationen kunna uppstå men att det ändå är överdrivet eftersom vi alla ju självfallet visar varann respekt, eller hur?!
Nu lägger jag ner för idag och åker och mekar lite med bilen, skittråkigt :(
 

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Köpenhamn
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
Supermoto skrev:
2622336 :) Dessa elementära krav vad gäller båt uppfyller ju inte en ER eller SV heller. Kika på en SM i profil och ställ en ER bredvid. De ser inte SÅ jämrans olika ut eller hur?! Betydligt mer lika än en RS250 / ER-6. Tar man exemplandet ett steg längre och tar en Kawwa Versys så är alla skillnader i princip utraderade.

Jag baserar allt mitt tyckande om detta på den lilla chansen att det i reglementen kommer resoneras på samma sätt om antal cylindrar/cc som i rookie600/SBK osv. DVS färre cylindrar ger mer kubik och i mitt fall t.o.m mindre cc trots hälften så många cylindrar. Om det tar stopp redan där är min husa diskad men det blir svårare att "få bort" en SXV :tummenupp

Observera att jag inte ute efter att bråka med nån eller ställa löjliga frågor om tjafs, jag vill bara få chansen att köra min hoj så mkt jag kan och tänker hålla på tills jag inser att det inte går

Motard kunde köra med Supermono klassen utan att någon bråkade. Jag är övertygad om att Supermono hojarna kör snabbare varvtider än ER6 och SV650. Men i Supermono bråkade ingen eller ropade "fy" och "förbud" när det kom en supermotard till start ett par gånger. Alla blev inte fångade i krasher med motarder. Varför några 650 killar bråkar utan att ha egen erfarenhet är en gåta för mig. Om 650 är så mycket snabbare så kan dom väl bara vara glada och köra om.

SP reglerna säger nog (fulla regler inte officiella ännu) 2-takt högst 250cc och 4-takt högst 2 cyl och högst 650cc. Så du kan bara ta't lungt och dyka upp på en tävling. Om du har nytvättad hoj och uppfyller alla regler som najade boltar till olja och bromsar och eventuel båt (om det krävs för 4-taktarna) så kan du bara köra och strunta i vad folk skriver på olika forum. Dom flesta som skriver här tycker saker men bestämmer inte reglerna, det gör SVEMO. Vem som helst kan skriva vad som helst här. Måste inte ta allt på allvar. Det finns många mer eller mindre furnuftiga och/eller okända forum-tyckare. Har du en cykel som passar, så kom bara, kör och ha kul. Jag personligen tycker det vore kul med olika hojar på banan. Mer att klura ut och roligare att köra. Jag körde ERF i år, och om jag hittar en bra Aprilia 250 så kör jag också SP nästa år. ER6 killarna med högt styre kommer likna mer motarder är RR-hojar så det är lustigt att några av dom hojtar. ER6 blir dessutom den tungaste cykeln med mjukaste fädring på banan. Inte optimal kombination.

Jag tycker det blir kul att träffa många olika förare och olika cyklar på banan. Jag kommer själv inte köra motard i SP (för olika körstil för mig). Men har inget emot andra på banan. Det är inte alla som är negativa på förhand. Några av tyckarna här på forumet har inte själva kört klassen tidigare (mig inklusive) så det är konstigt att det argumenteras så hårt mot något dom inte har erfarenhet av.

Sen får man hålla isär begreppen. Det kommer att finnas en SP-klass 2007. Den så kallade ER6-Cuppen är en privat uppfunnen gimick från Kawasaki återförsäljare för att promota en ny modell. En privat "mickey mouse" klass inne i den officiellea SP-klassen. Att några hetsporrar som snackar om budgetracing biter så hårt på kroken med ER6 Cuppen fattar jag heller inte, när man kan köpa en 7 år gammal SV650 som borde vara billigare än en helt ny ER6. Dessa ER6-förespråkare närmar sig taliban-nivån. Men det finns så många gåtor i livet. Kan inte ligga sömnlös över detta. Om ER6 killarna vill räkna egna poäng i SP-klassen så får dom hållas så länge dom respekterar andra. Det är ju alla cyklar på banan som delar om att betala banhyran, och då bör vi vara glada och snälla mot varandra, eller hur.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Supermoto skrev:
2622457
Sista delen köper jag till viss del :)tummenupp ) men hävdar ändå att det är större skilland på hur en rookie skulle köra en ER än hur jag skulle köra min Husa. Om jag däremot skulle hamna tillsammans med en hyfsat jämnsnabb kille/tjej på en RS så skulle situationen kunna uppstå men att det ändå är överdrivet eftersom vi alla ju självfallet visar varann respekt, eller hur?!
Nu lägger jag ner för idag och åker och mekar lite med bilen, skittråkigt :(

Ja enligt mig så bör inte ER6 och 250sp heller blandas då det oxå är hojar som egentligen skiljar sig för mycket mot varandra i körstil (vilket det i slutändan handlar om, samt säkerheten därigenom).

Nästa år kommer bli vad jag tror ett fasningsår där 250sp sållas ut i med att deras produktion har stoppas från fabrikerna. De har ingen framtid. Därför kommer det nya reglementet in med en möjlig billig ersättningsklass.
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Kris955 skrev:
2622464 Motard kunde köra med Supermono klassen utan att någon bråkade. Jag är övertygad om att Supermono hojarna kör snabbare varvtider än ER6 och SV650. Men i Supermono bråkade ingen eller ropade "fy" och "förbud" när det kom en supermotard till start ett par gånger. Alla blev inte fångade i krasher med motarder. Varför några 650 killar bråkar utan att ha egen erfarenhet är en gåta för mig. Om 650 är så mycket snabbare så kan dom väl bara vara glada och köra om.

SP reglerna säger nog (fulla regler inte officiella ännu) 2-takt högst 250cc och 4-takt högst 2 cyl och högst 650cc. Så du kan bara ta't lungt och dyka upp på en tävling. Om du har nytvättad hoj och uppfyller alla regler som najade boltar till olja och bromsar och eventuel båt (om det krävs för 4-taktarna) så kan du bara köra och strunta i vad folk skriver på olika forum. Dom flesta som skriver här tycker saker men bestämmer inte reglerna, det gör SVEMO. Vem som helst kan skriva vad som helst här. Måste inte ta allt på allvar. Det finns många mer eller mindre furnuftiga och/eller okända forum-tyckare. Har du en cykel som passar, så kom bara, kör och ha kul. Jag personligen tycker det vore kul med olika hojar på banan. Mer att klura ut och roligare att köra. Jag körde ERF i år, och om jag hittar en bra Aprilia 250 så kör jag också SP nästa år. ER6 killarna med högt styre kommer likna mer motarder är RR-hojar så det är lustigt att några av dom hojtar. ER6 blir dessutom den tungaste cykeln med mjukaste fädring på banan. Inte optimal kombination.

Jag tycker det blir kul att träffa många olika förare och olika cyklar på banan. Jag kommer själv inte köra motard i SP (för olika körstil för mig). Men har inget emot andra på banan. Det är inte alla som är negativa på förhand. Några av tyckarna här på forumet har inte själva kört klassen tidigare (mig inklusive) så det är konstigt att det argumenteras så hårt mot något dom inte har erfarenhet av.

Sen får man hålla isär begreppen. Det kommer att finnas en SP-klass 2007. Den så kallade ER6-Cuppen är en privat uppfunnen gimick från Kawasaki återförsäljare för att promota en ny modell. En privat "mickey mouse" klass inne i den officiellea SP-klassen. Att några hetsporrar som snackar om budgetracing biter så hårt på kroken med ER6 Cuppen fattar jag heller inte, när man kan köpa en 7 år gammal SV650 som borde vara billigare än en helt ny ER6. Dessa ER6-förespråkare närmar sig taliban-nivån. Men det finns så många gåtor i livet. Kan inte ligga sömnlös över detta. Om ER6 killarna vill räkna egna poäng i SP-klassen så får dom hållas så länge dom respekterar andra. Det är ju alla cyklar på banan som delar om att betala banhyran, och då bör vi vara glada och snälla mot varandra, eller hur.
Trådens bästa och mest genomtänkta inlägg! :tummenupp
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Själv tycker jag att det ser för djävligt ut när supermotarder kör ihop med rr cyklar..Sen om det skulle funka tekniskt ihop med rr spelar för mig ingen roll. Men ni som förespråkar sm o rr ihop i nån klass ska ju såklart jobba för er sak :tummenupp
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
3.5.4 "Endast mc från homologiseringslista framtagen av SVEMO, DMU, NMF och SML får användas."

Ska man köra SP så är det väl bara att välja en som finns med i den listan för SP. Kommer förmodligen skrivas in dom nya modellerna som kommer tillåtas nästa år såsom SV och ER tex.
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Supermoto skrev:
2622405 Så mkt jag kört tillsammans med kåphojar kan jag säga att de gånger jag passerar nån t.ex på utsidan på utgången på Gåsens raka beror inte det på att jag kör andra spår utan för att jag kör RÄTT spår. Inget annat.

Som rookie hade jag ALDRIG problem med SM-hojar på utsidan i böjarna fanns det någon där så kvittade det rätt blankt vilken sorts hoj det var.

Det som jag uppfattade som ett problem var att vi snabba på olika ställen på banan. Om jag kom ut ur depånböjen och såg en motard så var jag förbi innan Trösen, rätt vad det var ligger den jäveln och vinglar på curbsen när jag försöker ta mitt spår kör jämsides upp mot S-et och ser de mest bissarra varianter på spårval.

När jag sedan fick upp farten lite till var det inte längre ett problem men när jag var riktigt långsam rookie var motarderna ÖVERALLT i de långsammare partierna på banan...
 

-Hjalmarsson-

Fortfarande Rookie
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Varberg
Hoj
GSXR1100-86, GSX750R -87, VTR1000F, GSXR750/1100-88, CBR600 -87
marcus56 skrev:
2622472 Trådens bästa och mest genomtänkta inlägg! :tummenupp

Kan inte hålla med. Och kan inte fatta varför motard ska köra i en RR-klass när det finns en specifik klass enbart för dessa cyklar. Falkenbergs motorklubb tillät ju inte ens motarder att köra på deras träningar i somras.
 

sandstream

Guest
Kris955 skrev:
SP reglerna säger nog (fulla regler inte officiella ännu) 2-takt högst 250cc och 4-takt högst 2 cyl och högst 650cc. Så du kan bara ta't lungt och dyka upp på en tävling. Om du har nytvättad hoj och uppfyller alla regler som najade boltar till olja och bromsar och eventuel båt (om det krävs för 4-taktarna) så kan du bara köra och strunta i vad folk skriver på olika forum.
Ta och läs tråden igen och kolla inläggen om att det bara är de modeller som finns med på listan som får köra. Tex:
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2622353&postcount=336

Supermoto skrev:
2622324 Jag personligen vill få tillfälle att göra det jag tycker är roligast i världen, köra hoj. Jag har inte ekonomi att ha en ren RR-hoj och ser såklart chansen att få köra den jag har även i andra klasser än den uppenbara.
Din text under avataren kanske inte stämmer längre men vill du köra RR i SP-klassen är det väl bara att sälja de hojar du har och köpa en RR-hoj. En begnad SV eller 250 2T kan inte vara speciellt dyra.
 
Last edited:

flykay76

[flaj-kej] #76 ERF - REC
Gick med
4 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki KX450F 2010
Supermoto skrev:
2622424 Håller fullständigt med!! Vår fördel skulle ju vara högt vrid, låg vikt och lättmanövrerad hoj. Allt annat är nog nackdel. Dessa fördelar räcker inte för att slå en R600 med vettig chaufför så därför får man ju titta lite på vilka hojar/klasser som skulle kunna ha bättre förutsättnignar att ge en lagom jämn match för att det inte ska bli tråkigt :D


Där satte du spiken i kistan. Så GE DIG NU. Jag skulle kunna argumentera mot alla dina inlägg men min tid är dyrbarare än så.
Du skrev i ett av dom senare "att du inte hade råd med en RR-hoj" och att du gärna såg möjlighet till att tävla fler tävlingar med din SM?
Din Husa ligger i samma prisklass som en ER6a eller hur? Sälj den nu då!
Sen ser jag ju att du hade en XT och två personbilar till salu oxå! Då får du säkert några slantar över till anmälningsavgiften och däck dessutom!

Det finns gått om trådar här på SH som du kan skriva i.
Som trådstartare vore tacksam om du skrev mer konstruktift i den här tråden. OM JUST TRÅDENS ÄMNE (läs rubrik och första inlägg)


.
 

flykay76

[flaj-kej] #76 ERF - REC
Gick med
4 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki KX450F 2010
Kris955 skrev:
2622464
Sen får man hålla isär begreppen. Det kommer att finnas en SP-klass 2007. Den så kallade ER6-Cuppen är en privat uppfunnen gimick från Kawasaki återförsäljare för att promota en ny modell. En privat "mickey mouse" klass inne i den officiellea SP-klassen. Att några hetsporrar som snackar om budgetracing biter så hårt på kroken med ER6 Cuppen fattar jag heller inte, när man kan köpa en 7 år gammal SV650 som borde vara billigare än en helt ny ER6. Dessa ER6-förespråkare närmar sig taliban-nivån. Men det finns så många gåtor i livet. Kan inte ligga sömnlös över detta. Om ER6 killarna vill räkna egna poäng i SP-klassen så får dom hållas så länge dom respekterar andra. Det är ju alla cyklar på banan som delar om att betala banhyran, och då bör vi vara glada och snälla mot varandra, eller hur.

Du e just en till medlem som inte tillför den här tråden konstruktiv kritik.
Vad är det som är så svårt för dig att förstå med en ER6 cup?
Allt jämt får man höra gnäll, gnäll gnäll om att det ska vara sååå svårt med sponsorer och leverantörer som inte vill gynna sporten osv. osv...

När jag nu personligen försöker lyfta in Kawasaki i roadracingen genom sportproduction så i fråga sätter du det? Klart att man får göra det!
Jag får väl försöka svara då.
Varför sportproduction? Klassen är nu öpen för ER6an.
Varför ER6an? Sveriges mest sålda hoj 2006, Billig hoj, rolig hoj samt ER6 cup är en succe i bl.a Frankrike

Varför Kawasaki?
Kunde ju lika gärna ha varit Suzuki och någon handlare som ville ha en SV-cup eller hur?

Såg i din profil att du är med i Triumph klubbar, då borde du väl ha förståelse för "grupptillhörighet"? Jag gillar Kawasaki.

Hade det funnits underlag för en helt ny klass, så hade jag lobbat för en ER6 klass. Kanske finns det underlag om ett par år.

Kanske du har specifika frågor som jag kan svara på en efter en? Lättare så...

Jag måste fråga dig, tror du att vi tjänar pengar på detta?
Varför är du så kritisk?


.
 

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Ort
Malmö ...ungefär
Hoj
FZR skrot
:D
flykay76 skrev:
2622706 Där satte du spiken i kistan. Så GE DIG NU. Jag skulle kunna argumentera mot alla dina inlägg men min tid är dyrbarare än så.
Du skrev i ett av dom senare "att du inte hade råd med en RR-hoj" och att du gärna såg möjlighet till att tävla fler tävlingar med din SM?
Din Husa ligger i samma prisklass som en ER6a eller hur? Sälj den nu då!
Sen ser jag ju att du hade en XT och två personbilar till salu oxå! Då får du säkert några slantar över till anmälningsavgiften och däck dessutom!

Det finns gått om trådar här på SH som du kan skriva i.
Som trådstartare vore tacksam om du skrev mer konstruktift i den här tråden. OM JUST TRÅDENS ÄMNE (läs rubrik och första inlägg)


.
Fegis ! :D

Fler cyklar i både antal & modell göra det roligare att titta på (& även köra enl mig). Skillnaden på bana mellan aktuella modeller ligger väl inom gränsen för vad en licensierad förare ska kunna hantera säkerhetsmässigt osv, ...t.ex i förhållande till många andra parametrar man inte kommer ifrån. Låt startfälten bli fulla istället så kvalas eventuella "farthinder" bort.

På glada 80-talet, så körde man under en period varje SM-helg ett race där top5 (typ) från resultatlistorna i samtliga klasser bataljade mot varandra. Grymt roligt att se var de olika cyklarna gjorde sig bättre eller sämre på banan.
Sen hade vi en galen dansk som körde 2t-500 Kawa på Knutstorp i ett antal år & satte nästan alltid, nästan alla Super-Street hojarna i DM (motsv 250SP) på plats. Lika kul var det att se, även om jag tillhörde dom som sattes på plats någon gång.

Nä, skippa revirtänket & använd utkvalning / %-gräns på varvtiderna för att styra upp det istället.
Jaja, ..det var bara min åsikt !

Och ursäkta att jag spammade i din tråd lite till ! :)
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Axxexs skrev:
2622493 3.5.4 "Endast mc från homologiseringslista framtagen av SVEMO, DMU, NMF och SML får användas."

Ska man köra SP så är det väl bara att välja en som finns med i den listan för SP. Kommer förmodligen skrivas in dom nya modellerna som kommer tillåtas nästa år såsom SV och ER tex.
Helt riktigt, annars hade man kunnat kört med en 250R i SP klassen och ägt iaf på rakorna.
 

RedTop

Se sei incerto, tieni aperto !
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Strax norr om Rimini
Hoj
Bimota DB2

ako

Ny medlem
Gick med
20 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia RSV250, Honda CR500, Gasgas EC300 och EC500, Suzuki GSXR1000
Passar motardena in i reglementet ska man ju självfallet få köra dom. Dessvärre så skiter det sig nog på en grundläggande paragraf i reglementet, nämligen 3.5.3: MC ska vara i det orginalskick som den levererats för allmän landsvägskörning. mm mm.

Husan är ju visserligen lansdvägsreggad men levererar ju endast ca 8 Kw (eller är det mera nu?).
Om apriliamotarden är strypt vet jag inte men är den landsvägsreggad??

För övrigt kommer dom beprövade rs250 piska dom aktuella 650 hojarna rejält.
Jag provkörde en SV650 och en mindre lämpad hoj att köra på en racerbana får man leta efter.:D
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top