Kris955 skrev:
2622464
Sen får man hålla isär begreppen. Det kommer att finnas en SP-klass 2007. Den så kallade ER6-Cuppen är en privat uppfunnen gimick från Kawasaki återförsäljare för att promota en ny modell. En privat "mickey mouse" klass inne i den officiellea SP-klassen. Att några hetsporrar som snackar om budgetracing biter så hårt på kroken med ER6 Cuppen fattar jag heller inte, när man kan köpa en 7 år gammal SV650 som borde vara billigare än en helt ny ER6. Dessa ER6-förespråkare närmar sig taliban-nivån. Men det finns så många gåtor i livet. Kan inte ligga sömnlös över detta. Om ER6 killarna vill räkna egna poäng i SP-klassen så får dom hållas så länge dom respekterar andra. Det är ju alla cyklar på banan som delar om att betala banhyran, och då bör vi vara glada och snälla mot varandra, eller hur.
Du e just en till medlem som inte tillför den här tråden konstruktiv kritik.
Vad är det som är så svårt för dig att förstå med en ER6 cup?
Allt jämt får man höra gnäll, gnäll gnäll om att det ska vara sååå svårt med sponsorer och leverantörer som inte vill gynna sporten osv. osv...
När jag nu personligen försöker lyfta in Kawasaki i roadracingen genom sportproduction så i fråga sätter du det? Klart att man får göra det!
Jag får väl försöka svara då.
Varför sportproduction? Klassen är nu öpen för ER6an.
Varför ER6an? Sveriges mest sålda hoj 2006, Billig hoj, rolig hoj samt ER6 cup är en succe i bl.a Frankrike
Varför Kawasaki?
Kunde ju lika gärna ha varit Suzuki och någon handlare som ville ha en SV-cup eller hur?
Såg i din profil att du är med i Triumph klubbar, då borde du väl ha förståelse för "grupptillhörighet"? Jag gillar Kawasaki.
Hade det funnits underlag för en helt ny klass, så hade jag lobbat för en ER6 klass. Kanske finns det underlag om ett par år.
Kanske du har specifika frågor som jag kan svara på en efter en? Lättare så...
Jag måste fråga dig, tror du att vi tjänar pengar på detta?
Varför är du så kritisk?
.