ER6-tråden

Masse30

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2007
Ort
Västervik
Hoj
Er6f 2009
Ni som satt på ett Suburban Mashinery bar på era hojjar hur drog ni kablar och vire på hojjen? får inte till det riktigt! någon som har en bra bild eller kan ta en bild ner vid styret. HJÄLP!!!!
 

Misterpersson

Ny medlem
Gick med
2 May 2007
Ort
Sandviken
Hoj
Kawasaki Er6n
Tjena Er åkare! Har ett Leo Vince slipon som gått max 20 mil till salu. Nypris 3695:- säljes för 2800:- Levereras i orginalkartong med alla delar som följer med. Absolut nyskick. Kan skickas med bussgods. Ring 070-3515254 vid intresse, läser inte mail.
 

OooGeeDoo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Kawa ER6N ABS 07:a
Hej allihop. Jag hittar nästan inga privata försäljningar av ER6:an än.
Den enda som jag tycker verkar intressant är denna som säljs med lite trygghetsavtal osv. Vad tror ni om denna? Är det värt tro?

Det skulle vara lite najs att få hem MC:n ny och fräsch till dörren.
Funkar original-slipon tycker ni?
Ska man slå till?
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Orginal funkar, vill man lyxa till det byter man. :)

Nu har jag fått i mitt Pipercross och dunkat på skylthållare och miniblinkers, gäller bara att hitta nåt smart sätt att få kabeln till blinkers o skyltbelysning helt tät inifrån och ut!

Med lite tur kanske jag får hem resten av blinkarna om nån dag och där inkluderades ett relä, oberoende av blinkerstyp, så vi får väl se om jag slipper pilla med motstånd och sånt.

Men då återstår bara frågan, var fasen sitter blinkersrelät? Det satt ju då inte framtill under kåpan iaf! :confused:
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Var ju en trevlig cykel i alla fall och trygghetsavtal kan väl aldrig skada? Sen ett presentkort på det, mumma. :)

Ja, jag köpte min ny i Sundsvall, men det är ju en F... man fick betala lite extra för plasten minst sagt, vet inte hur priserna brukar ligga på en N. Det är väl bara att jämföra priser och slå till!
 

OooGeeDoo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Kawa ER6N ABS 07:a
Jadu... du får ju det att låta väldigt enkelt hehe.
Hmm... det verkar ju frestande att slå till. Jag inväntar lite fler svar innan jag köper den. Man blir alltid mindre sugen när man läser olyckstråden 2008 och ser att det redan finns massa olyckor.


Var ju en trevlig cykel i alla fall och trygghetsavtal kan väl aldrig skada? Sen ett presentkort på det, mumma. :)

Ja, jag köpte min ny i Sundsvall, men det är ju en F... man fick betala lite extra för plasten minst sagt, vet inte hur priserna brukar ligga på en N. Det är väl bara att jämföra priser och slå till!
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Man blir alltid mindre sugen när man läser olyckstråden 2008 och ser att det redan finns massa olyckor.

Skulle man gå efter hur alla (eller vissa snarare) kör (eller beter sig i största allmänhet) skulle man nog få hoppa över att gå utanför dörren.

I slutändan ångrar man inte saker man gjort, man ångrar saker man inte vågat/tagit sig för att göra.
 

SGR

lever för upplevelsen
Gick med
11 Feb 2006
Ort
Malmö
Hoj
2007 Ducati S2R 1000
angående de här med reflex och skyltbelysning. tog hojen på premiärtur för året igår i solen och 10+grader. fastnade i en flygande besiktning på lundavägen i malmö, å de va inte polisen utan en besiktningsman som tur var då han inte hade någon form av pistol med sig..

Jag fick en "minneslapp" där det framgick att de inte tyckte att det var hel ok att köra utan reflex och skyltbelysning. ska åtgärdas inom 1 månad. annars körförbud. dock var det inget jag signerade eller något som en ordningsbot man kan få av polisen så jag har inte erkänt något. kan man slingra sig ur det?

ananrs så har jag två val, antingen skruva dit orginalmöget och besiktiga den utan problem eller fixa till skyltbelysning och reflex. man kan "visa upp" det för en ackrediterad verkstad (någon som vet någon sådan i malmö) eller köra till bilprovningen. vore skönt att slippa få en besiktningsman som mäter i vilken vinkel reflexfanet sitter utan fixa den hos nån lokal mek.

maximal otur då jag aldrig blivit stoppad på hojen tidigare, men det kunde blivit en rekordkort säsong 2008.
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Se där, det är precis sånt där jag skulle vilja undvika. Måste försöka montera dit reflexen på nåt sätt, är inte så sugen på att hälsa på bilprovningen var o varannan dag. :p
 

Roustabout

Gasar tills det Rasar
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Skåne
Hoj
96-DR 650SE
angående de här med reflex och skyltbelysning. tog hojen på premiärtur för året igår i solen och 10+grader. fastnade i en flygande besiktning på lundavägen i malmö, å de va inte polisen utan en besiktningsman som tur var då han inte hade någon form av pistol med sig..

Jag va också ute och körde i malmö idag. Tur jag klarade kontrollen då =) Jag köpte reflex med klister på baksidan på biltema. Har den i fickan.. skulle de va nått så sätter jag på den på 5 sekunder =)
Skyltbelysning har jag men blinkersen lär dom gnälla över (integrerad i bakljuset)

Med lite tur kanske jag får hem resten av blinkarna om nån dag och där inkluderades ett relä, oberoende av blinkerstyp, så vi får väl se om jag slipper pilla med motstånd och sånt.

Men då återstår bara frågan, var fasen sitter blinkersrelät? Det satt ju då inte framtill under kåpan iaf!

Art nr. 60-049-07 på www.elfa.se
Ett sånt motstånd följde med mina diodblinker. Kopplas parallelt med jord. Lättast!
l18434.jpg


Hej allihop. Jag hittar nästan inga privata försäljningar av ER6:an än.
Den enda som jag tycker verkar intressant är denna som säljs med lite trygghetsavtal osv. Vad tror ni om denna? Är det värt tro?

De finns ett par Er6n på annons här på sporthoj. Har du kollat in dom?
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Art nr. 60-049-07 på www.elfa.se
Ett sånt motstånd följde med mina diodblinker. Kopplas parallelt med jord. Lättast!

Mjo, känns inte värt att pilla med motstånd när jag får ett lastoberoende relä med mina ebayade främre blinkers, då byter jag ju hellre ut det relä jag har mot det nya som jag får med. Gäller bara att hitta var fasen relät sitter. :)
 

m@xe

Work hard, Play harder
Gick med
3 Jan 2007
Ort
gbg:are
Hoj
KTM 690 Enduro R -13 (Stulen efter 75 mil), KTM 990 Adventure -07 (Såld), KTM 990 SMR -11( såld), BMW G650X moto -07 Såld, ER-6n -07 Såld =(
tack, men har sett någon som säljer endast ramen runt motorn, det dom har på körskolor är ap fult, funkar helt enkelt inte..

jo jag håller med...ser för jävligt ut...men bara motorbågen säljs separat. om du inte gör som det andra förslaget, gör en själv :)

lösa motorbågen 1350:-
998DSS0003_1398.jpg
 

Dirls

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
ER-6 (snart)
06:a eller 07:a

Halloj!

Jag planerar att köpa en Er-6n till sommaren! Men jag funderar på om jag ska skaffa mig en -06:a eller en -07:a. Vad skiljer dom åt osv?

Ha de brum!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top