Freddan.
Ny medlem
Jag har ABS på min hoj och har fortfarande inte behövt använda den. Jag kanske föll för säljsnacket men att låsa med allt man har är inget bra i en paniksituation. ER6:an är min första hoj, jag har bara kört skolhojar innan utan ABS. Visst, jag har låst upp både bak- och framhjulslåsningar vid bromsproven men då har man varit beredd på att det kan inträffa. Lite skillnad mot det där rådjuret eller vadsomhelst som plötsligt kan dyka upp på vägen.
En morgon på väg till jobbet skulle ett rådjur över vägen så det blev att bromsa med allt vad hojen hade. Det är möjligt att hojen kopplade in ABS'n men vad jag kommer ihåg så kände/märkte jag inget, allt gick väldigt fort.
En förare med många mil i nacken bromsar säkert lika bra/bättre utan ABS? Lär finnas många andra trådar om ämnet.
5000 kr kan man ha mycket roligt för. Att slippa röd ram, att få svarta fälgar? Nja, svaret vet du nog själv...
Jag hade köpt 07:an...
//Fredrik
En morgon på väg till jobbet skulle ett rådjur över vägen så det blev att bromsa med allt vad hojen hade. Det är möjligt att hojen kopplade in ABS'n men vad jag kommer ihåg så kände/märkte jag inget, allt gick väldigt fort.
En förare med många mil i nacken bromsar säkert lika bra/bättre utan ABS? Lär finnas många andra trådar om ämnet.
5000 kr kan man ha mycket roligt för. Att slippa röd ram, att få svarta fälgar? Nja, svaret vet du nog själv...
Jag hade köpt 07:an...
//Fredrik