ER6-tråden

m@xe

Work hard, Play harder
Gick med
3 Jan 2007
Hoj
KTM 690 Enduro R -13 (Stulen efter 75 mil), KTM 990 Adventure -07 (Såld), KTM 990 SMR -11( såld), BMW G650X moto -07 Såld, ER-6n -07 Såld =(
funderar på att byta däck...vad skall jag ha? är michelin road pilot 2ct bra på våra hojar tro? skall jag byta båda även om det bara är det bakre som börjar bli slitet? tänkte mest så att jag inte har sämre grepp fram än bak.

ET: å vart hittar jag billiga däck? däckonline? eller har ni fler mer lokala tips?

than

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2006
Hoj
FZ750 *såld*, ER6n ABS -07 *såld*
Jag har en liten fråga ang laddning av batteriet i en er6. vad använder ni för laddare och tar ni bort plus och minus polen när ni laddar eller är det bara att koppla på det utan att ta bort någonting.:va

Har ni något tipps vilken laddare som man ska köpa?

Jag kan varmt rekommendera Ctek MULTI XS 3600. Kopplar aldrig ur polerna heller. Kan också med fördel sitta i hela vintern även om jag tyvärr aldrig testat det eftersom jag delar laddaren med andra intressanter.

http://www.ctek.com/SV/Buy-Charger.aspx?charger=mxs3600

Jocke08

On top of it!
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
ER-6 f
Hur är ER6:an på landsväg med lite högre tempo? Tänker närmast på motorstyrkan, inte komfort i form av vind m.m.

Orkar den med att blåsa på lite?
Har mest mosat zx6r och den forcerade ganska bra...

Bara undrar, dags för köp eventuellt. :)

Skriver under på Roustabouts inlägg med tillägget att F-modellen funkar riktigt smärtfritt både vad gäller motor och vind upp till 160-170 nånstans.

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Hoj
Z1000 2010
Inte kännt av varken vind eller regn med F-modellen, kåpan skyddar riktigt bra! Fattas bara en kåpa som funkar mot sidovind också. :)

Roustabout

Gasar tills det Rasar
Gick med
16 Dec 2007
Hoj
96-DR 650SE
funderar på att byta däck...vad skall jag ha? är michelin road pilot 2ct bra på våra hojar tro? skall jag byta båda även om det bara är det bakre som börjar bli slitet? tänkte mest så att jag inte har sämre grepp fram än bak.

ET: å vart hittar jag billiga däck? däckonline? eller har ni fler mer lokala tips?

Michelin Road Pilot e ett riktigt kanondäck. Bäst i test vad jag läste i recensioner förra året.
Hade sånt på min g:a er6:a som jag råkade vurpa. Slår orginaldäcket med hästlängder :tummenupp

Jag bytade bara bakdäcket då. Orginal va uppslitet efter 300mil. Man behövde inte byta bägge sa dom på mc-verkstaden så jag körde på olika fram och bak. Funkade bra.

Last edited:

KimL

Beware
Gick med
30 Mar 2005
Hoj
Yamaha R7, 2022
Tjenixen!

Går i tankarna att byta min FZ6N-07:a till en ER-6F-08:a (kawa grön).
Är här någon som gått från liknande hoj eller likadan till en ER-6F hoj, och blev ni mer nöjda i sådana fall eller var där något ni saknade jämfört med en fyrcylindrig hoj? Vet inte riktigt vad jag vill, har haft stånker tidigare men tröttnade på dom o ville ha fyrcylindrig hoj igen, men har aldrig ägt en tvåcylindrig hoj tidigare så vet inte om jag skulle tröttna på samma vis med dessa så att det blir ett onödigt byte. Det jag hängde upp mig mest på med stånkerna var att det vibrera satan och var absolut inte kul i motorvägsfarter, inte ens med MT-03:an som ändån är en liknande hoj jämfört med ER-6N fast med bara en cylinder.

Någon som har lite reflektioner på mitt dilema?
/Kim

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Tjenixen!

Går i tankarna att byta min FZ6N-07:a till en ER-6F-08:a (kawa grön).
Är här någon som gått från liknande hoj eller likadan till en ER-6F hoj, och blev ni mer nöjda i sådana fall eller var där något ni saknade jämfört med en fyrcylindrig hoj? Vet inte riktigt vad jag vill, har haft stånker tidigare men tröttnade på dom o ville ha fyrcylindrig hoj igen, men har aldrig ägt en tvåcylindrig hoj tidigare så vet inte om jag skulle tröttna på samma vis med dessa så att det blir ett onödigt byte. Det jag hängde upp mig mest på med stånkerna var att det vibrera satan och var absolut inte kul i motorvägsfarter, inte ens med MT-03:an som ändån är en liknande hoj jämfört med ER-6N fast med bara en cylinder.

Någon som har lite reflektioner på mitt dilema?
/Kim

Jag gick från ZX9R -00 till denna och har inte stört mig på några vibrationer iaf.
Skulle sakna twinljudet om jag bytte igen... men allt har ju sina för och nackdelar :)

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
Jag var till del lokale hydraulslangsklämmaren nyss för att kolla pris på stålomspunna bromsslangar. Det fanns lite olika färger att välja på, däribland en orange....och jag har ju en orange hoj. Vad säger stilpolisen om det? Eller ska jag gå på en neutral ofärgad slang? Själv funderar jag på om det inte skulle vara ball med oranga slangar.

OooGeeDoo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2007
Hoj
Kawa ER6N ABS 07:a
Hej.

Vill bara meddela att solen tittade fram 30 sek här i jönköping.
Under dem 30 sekunderna ringde jag har beställde mig en Svart Er6 N ABS 07:a!!! Jag får den levererad till min dörr i slutet av nästa vecka!
Tack för alla råd att man bara lever en gång =)
Man ska inte ligga på latsidan bara för att man har fru och en liten nyfödd hehe. Finns inga ursäkter. :squid

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro

motormania

kawaowner
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
kawa zx7r
Hej.

Under dem 30 sekunderna ringde jag har beställde mig en Svart Er6 N ABS 07:a!!! Jag får den levererad till min dörr i slutet av nästa vecka!
Man ska inte ligga på latsidan bara för att man har fru och en liten nyfödd hehe. Finns inga ursäkter. :squid

GRATTIS!! slit den med hälsan och kör försiktigt!!! :)

Hej.

GRATTIS!! slit den med hälsan och kör försiktigt!!! :)
ps. har en likadant själv!!!!

Last edited:

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
Den dagen jag hittar en begagnad ER-6f ABS så finns det stor risk/chans att jag blir med mc igen, (sålde min Transalp förra året).
Undrar om någon vill sälja innan sommaren är här, nu hittar jag åtminstone ingen begagnad med ABS.
I värsta fall får jag väl köpa en ny framåt sommaren.

min är inte till salu men ge mig ett bra bud så blir den din.:tummenupp

Last edited:

than

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2006
Hoj
FZ750 *såld*, ER6n ABS -07 *såld*
Hej.

Gratulerar (till hoj OCH knatt)!!

Missade att du var från Jönköping, var köpte du hojen? Själv åkte jag till Stibix i Borås när jag inhandlade min. Åker även dit och servar mm, trevliga killar där nere.

OooGeeDoo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2007
Hoj
Kawa ER6N ABS 07:a
Jag köpte den från Johans MC i GBG. Fick bra pris + att det inte fanns så många svarta 07:eek:r med ABS kvar.
Det transporterar hojen hit så jag slipper åka.

Gratulerar (till hoj OCH knatt)!!

Missade att du var från Jönköping, var köpte du hojen? Själv åkte jag till Stibix i Borås när jag inhandlade min. Åker även dit och servar mm, trevliga killar där nere.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha