LinkanHstd
Ny medlem
Nu väntar jag på min nya er-6, fan va najs! nu är det bara körkort som saknas bra val man har gjort? stod mellan den o sv650.. ha det fint
Jag har tyvärr inte haft möjlighet att köra någon av modellerna vilket gör mitt val ännu svårare.
Hjälp mig nu så jag lyckas bestämma mig, snart är det vår!
/Jan, ny på forumet.
Jag hade valt Versys framför F som allround hoj.
Det bästa är givetvis om jag kan provköra båda, men det gäller att hitta någon handlare som har dessa för provkörning. Hur vanligt är det? Någon som vet var man kan provköra? i södra Sverige.
Nån länk till att kunna köpa?
Jag hade en Leovince på min bandit. Den var man ju nöjd med.
För övrigt vill jag tacka för alla länktips till slipons... speciellt samlingen med de olika youtubeklippen. Kanon
Det bästa är givetvis om jag kan provköra båda, men det gäller att hitta någon handlare som har dessa för provkörning. Hur vanligt är det? Någon som vet var man kan provköra? i södra Sverige
Nu har jag fått beslutsångest och tar tacksamt emot lite åsikter.
Har till 90% bestämt mig för att det kommer bli en ER-6 till våren, men jag kan inte riktigt bestämma mig för f eller n modellen.
n har ju en klart häftigare design än f vilken är lite "mesigare" till utseendet. Samtidigt funkar nog f lite bättre på långturer. Då infinner sig frågan om hur många långturer jag kommer göra... Oftast blir det nöjesturer på runt 10 mil, kör sällan över 20-25 mil/dag och har aldrig kört mer än 50 mil på en dag.
Hur långa turer kör ni med era ER-6r? Och vilka hastigheter handlar det om? Tycker ni vinden är jobbig på n modellen?
Min erfarenhet säger mig att det inte alltid är bättre med kåpa, turbulens runt hjälmen som resulterar i ett jäkla oljud i hjälmen är inget kul, då är det bättre med lite mer vind på kroppen och ett stilla sus i hjälmen.
Jag har tyvärr inte haft möjlighet att köra någon av modellerna vilket gör mitt val ännu svårare.
Hjälp mig nu så jag lyckas bestämma mig, snart är det vår!
/Jan, ny på forumet.
Nä Stibix är inte för långt från Växjö, åker gärna dom 17-18 milen om det är så att jag kan provköra. Vill ju inte köpa något för runt 70000kr som jag inte ens provat.Är du medlem i SMC så har du 20% rabatt på kläder, reservdelar (inkl LeoVince) mm på Stibix i Borås. Gör ju lite pengar jämfört med fullpris.
http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=155
Stibix är kanske lite långt från Växjö men de har i alla fall i stort sett alla Kawasaki modeller som demohojar. Förra året hade de ER6n både med och utan slip-on för provkörning. Det är inga krångel att få provköra heller, de brukar nästan övertala än att testa en ny modell varje gång man är där och hälsar på.
Och i fall någon undrar så - Nej, jag jobbar inte på Stibix. Men jag är otroligt nöjd med den butiken. Själv åker jag dit ända från Jönköping eftersom det inte finns någon "riktig" mc-butik här.
Nä Stibix är inte för långt från Växjö, åker gärna dom 17-18 milen om det är så att jag kan provköra. Vill ju inte köpa något för runt 70000kr som jag inte ens provat.
Nä Stibix är inte för långt från Växjö, åker gärna dom 17-18 milen om det är så att jag kan provköra. Vill ju inte köpa något för runt 70000kr som jag inte ens provat.
Jag köpte min hos Bröderna Hörbergs i Löddeköpinge, de är väl störst i Sverige på Kawasaki. De torde nog ha båda för provkörning.
www.brh.se
Skulle väldigt gärna vilja ha fler svar på denna frågan, så jag prövar igen.
Dom kommer ha båda modellerna hemma för provkörning, men kommer inte få hem dom förräns i början på mars. Jag var där i fredags för att provköra F:n tänkte jag mig, men som sagt så fick jag vänta till början på mars då dom fick hem sina demo modeller. Blev ju lite besviken, men fick i alla fall en tur på min egna hoj så man vart ju lite glad ändån
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|