Roustabout
Gasar tills det Rasar
Har du kollat med http://www.gertsmotor.se/ i Ängelholm.
Hej Vänner!
Finns det någon hjälp att få med en mapp till G&G slipon, tills man får hojen bänkad.
Har inte fått min PCIII än men man vill ju vara redo.
Hehe... jag är konfunderad.
Engagerade mig i att slänga på mitt Two Brothers tidigare ikväll men blev lite fundersam över lambasonden; finns ju ingenstans att göra av den på röret - what to do? Köra utan? Verkar ju som att det funkar finfint i US där de inte ens har en sond...
Nån som har en klok idé (eller lyckats få loss kabelanslutningen "ovanför" sonden? ) ?
Jag mailade dynojet via PC3s hemsida och fick ett tips på vilken map som var "närmast" min setup. Prova det.
Tackar.
Skall prova det..
Så jag får alltså vänta några veckor till innan jag kan provköra Någon som vet om stibix har någon för provkörning? 17 mil till Borås eller 20 mil till Löddeköpinge spelar ingen roll för mig.
typ 1.5-2 hk i ökning.
Klipp dig, raka dig, snyt dig, gör ettan och tvåan på dass...
Gör troligen ungefär lika stor skillnad
Fick samtal ifrån Hörbergs igår. Dom kommer få in demo exen av N-modellen runt mitten på nästa vecka, så kolla med dom i mitten på nästa vecka om dom kommit ännu så att du inte kanske kör helt i onödan. F modellen kommer dröja ytterliggare lite innan den kommer en. Han visste inte riktigt när.
Fan Mackan, va inte taskig nu, du vet ju själv när vi satte på effektböjen på MT5:an...det gav säkert 5km/h ökning för öronen...å accet...man hängde ju knappt kvar i styret när man gasade fullt...
skulle typ gissa på max 0,3 hk men möjligen ett lite annorlunda ljud... kanske skulle investera...
Efter alla dom här påhoppen var jag ju tvungen att kolla upp det här lite mer
Ett helsystem (Arata) ger 8-10 extra hk (med PC:3a vad jag förstod).
Men visst, de e rätt mycke cash att lägga ut för att få ut lite extra.
Såg förresten att jänkarna håller på att göra ett slip-on test för att kolla pris/vikt/hk-ökning på ett gäng slip-ons.
Tror inte det var med nåt annat filter faktiskt.
Vet faktiskt inte om det är på hjulet eller ej, hur vet man det?
Jadu, det beror på om siffrorna kommer från vevaxeln eller från hjulet. det blir ju alltid förluster från motor till bakhjulet. skulle gissa på att våra 72,1 orginal hästar är mätta i motorn...medans det verkliga hk antalet är 5hk mindre eller så...med det här ar bara sånt jag hört, å inget jag kan något om
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|