ER6-tråden

"Offe"

Va è där för fel på folk
Gick med
17 May 2007
Ort
Höör
Hoj
Ducati 749s mono
någon som har en aning om vilken däckdimetion man kan gå upp till innan det tar i!!???
 

Nallen

Medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Luleå
Hoj
FZR1000 -89
Det kan det nog vara om man är händig, men å andra sidan så får du ett vettigt slipon med alla tillbehör, bara att trycka dit för 3000. Allt hänger på hur mycket man vill pula.

Klart bättre om det passar bolton, men det bra med denna var att den var i kolfiber för det låga priset, annar hittar man bara i aluminum för dryga 3000:-. Någon som vet ungefär hur pass mycket arbete det är om man snålar och köper denna? :va
 

oskobe

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Svinninge
Hoj
R1200GS
någon som har en aning om vilken däckdimetion man kan gå upp till innan det tar i!!???

Ingen bra ide :huvet

Originaldimensionen är avpassad för att hojen ska svänga på ett vettigt sätt. Tar du en annan dimension kommer den troligen svänga för lätt, bli trögstyrd eller i värsta fall bli instabil.
 
Last edited:

Popolex

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Malmö
Hoj
Er-6f abs -07
"någon som har en aning om vilken däckdimetion man kan gå upp till innan det tar i!!???"

Instämmer med ovanstående talare, men om du endå e sugen så finns det diskuterat tidigare i denna tråden vilka dimensioner som funkar. Sen så har man snackat om det på de amaerikanska forumet med (http://ninja650.com/phpbb").
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Klart bättre om det passar bolton, men det bra med denna var att den var i kolfiber för det låga priset, annar hittar man bara i aluminum för dryga 3000:-. Någon som vet ungefär hur pass mycket arbete det är om man snålar och köper denna? :va

Till mitt slipon ser rörstumpen ut som på första bilden om du följer denna länk.

Fast lambdasonden kan du ju skita i, den är tydligen onödig så fort du slängt bort orginalburken, bara att plugga.
 

jan_karlsson75

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2008
Ort
Växjö
Hoj
ER-6n abs
Sådär, nu har även jag lagt handpenning på en ny svart ER-6n ABS -07. Tyckte inte det var värt 9000kr till för att få en -08 med svart ram, trevligt med lite färg faktiskt. Kan köpa lite trevliga tillbehör istället :tummenupp
På lördag ska den hämtas på Stibix :) Som så många andra ska min levereras med ett leovince, bra pris på det plus att jag slipper montera själv sen.

Kan nog erkänna att man längtar lite till lördag, man känner sig som ett barn i väntan på julafton :D
 

jimla

Ganska trevlig
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Torshälla
Hoj
Ducati Streetfighter 848
Mappning?

Hej gott folk

Nån som har en aning om vart man kan bänka hojen inom rimliga gränser från Eskilstuna? (rimliga kan vara ganska flytande :D )
+ Vad har era bänkkörningar kostat?
 

Zinkadus

Dont Force The Feel ,... Feel The Force
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Älvsborg
Hoj
Kawa ER6 07 orange med ABS -Såld ! Aprilia RSV 1000 Factory 04
Sådär, nu har även jag lagt handpenning på en ny svart ER-6n ABS -07. Tyckte inte det var värt 9000kr till för att få en -08 med svart ram, trevligt med lite färg faktiskt. Kan köpa lite trevliga tillbehör istället :tummenupp
På lördag ska den hämtas på Stibix :) Som så många andra ska min levereras med ett leovince, bra pris på det plus att jag slipper montera själv sen.

Kan nog erkänna att man längtar lite till lördag, man känner sig som ett barn i väntan på julafton :D

Hej
Grattis till en kanonhoj jag köpte min där med ! också med leovince från början
Vilket ljud !! :tummenupp .
Jag har tagit ur insatsen nu och tro det eller ej men ännu skönare ljud !trodde kanske det skulle låta för mycket men vi får se vad grannarna säger :D
 

Nallen

Medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Luleå
Hoj
FZR1000 -89
Till mitt slipon ser rörstumpen ut som på första bilden om du följer denna länk.

Fast lambdasonden kan du ju skita i, den är tydligen onödig så fort du slängt bort orginalburken, bara att plugga.

Ringde firman jag köpte hojjen av och fick faktiskt ett likadant slipon som du har för 3000:- monterat och klart, så nu är den saken ur världen.

Nu är det bara att vänta tills MC:n kommer levererat till garaget (fri hemkörning fick man med på köpet trotts de 26 milen :tummenupp )

...eller ja tydligen så måste man vänta på att det vita på vägarna försvinner också :huvet
 

Holtis

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha XT660X -08
Härligt med en tråd tillhörande ER6. (sitter själv på XT tråden och vet hur bra dessa trådar är)
Skall bläddra igenom den ikväll, men tar en liten snabb genväg...
Är så att frugan skall ha en ER6:a, vi letar förbrilt... finns några objekt på blocket.se men varierande skick och pris osv.
Nu undrar jag efter att ha jagat AV mc i Sthlm hela dagen... går inte att komma fram varken på telefon eller svar på mail..
Har en som har gått 600 respt 1200 mil... Och tänkte kolla servicekostnaderna... Är det någon som har färska belopp på dessa servicar, om det nu är 600 respt 1200mil på ER6:an?

Samt ifall det är någon som går i säljartankar, och gärna tips...
Blir en ER6N... ABS eller utan osv... kom gärna med förslag och synpunkter... finns säket massor i tråden tidgare, men skall bläddra ikväll..
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Ringde firman jag köpte hojjen av och fick faktiskt ett likadant slipon som du har för 3000:- monterat och klart, så nu är den saken ur världen.

Nu är det bara att vänta tills MC:n kommer levererat till garaget (fri hemkörning fick man med på köpet trotts de 26 milen :tummenupp )

...eller ja tydligen så måste man vänta på att det vita på vägarna försvinner också :huvet

Fick du med den lilla insatsen du också? Gött pris iaf, lika som för mig fast jag köpte från italien!
 

krille|vw

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2008
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki RMZ 450 05, Yamaha r6 01
Härligt med en tråd tillhörande ER6. (sitter själv på XT tråden och vet hur bra dessa trådar är)
Skall bläddra igenom den ikväll, men tar en liten snabb genväg...
Är så att frugan skall ha en ER6:a, vi letar förbrilt... finns några objekt på blocket.se men varierande skick och pris osv.
Nu undrar jag efter att ha jagat AV mc i Sthlm hela dagen... går inte att komma fram varken på telefon eller svar på mail..
Har en som har gått 600 respt 1200 mil... Och tänkte kolla servicekostnaderna... Är det någon som har färska belopp på dessa servicar, om det nu är 600 respt 1200mil på ER6:an?

Samt ifall det är någon som går i säljartankar, och gärna tips...
Blir en ER6N... ABS eller utan osv... kom gärna med förslag och synpunkter... finns säket massor i tråden tidgare, men skall bläddra ikväll..

För rätt pengar är eventuellt min till salu..
En 06:a som gått typ 230mil lite tillfixad..
Börjar fundera på värre hoj :)
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Har en som har gått 600 respt 1200 mil... Och tänkte kolla servicekostnaderna... Är det någon som har färska belopp på dessa servicar, om det nu är 600 respt 1200mil på ER6:an?

Samt ifall det är någon som går i säljartankar, och gärna tips...
Blir en ER6N... ABS eller utan osv... kom gärna med förslag och synpunkter... finns säket massor i tråden tidgare, men skall bläddra ikväll..

600-mila är bara en bromskontroll, på min förrförra Kawa fick jag den gratis, tar 2 minuter att kolla men om det gått ett år sedan förra servicen så kanske du vill ha olja+filter också och då blir det runt 1000-lappen. ER6 är billig att serva då det är första Kawan med 4200 mellan ventilkontrollerna, allt fram till det är bara normalservice och inte ens den kan vara så dyr då det är bara två cylindrar.

Min har bara gått 330 mil men den är nog såld, jag har fått handpenning på den. :)
 

Holtis

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha XT660X -08
600-mila är bara en bromskontroll, på min förrförra Kawa fick jag den gratis, tar 2 minuter att kolla men om det gått ett år sedan förra servicen så kanske du vill ha olja+filter också och då blir det runt 1000-lappen. ER6 är billig att serva då det är första Kawan med 4200 mellan ventilkontrollerna, allt fram till det är bara normalservice och inte ens den kan vara så dyr då det är bara två cylindrar.

Min har bara gått 330 mil men den är nog såld, jag har fått handpenning på den. :)
Strålande... Låter som om det är "självmeckat" då vi har haft 4 hojar i några år och dem har jag gjort allt utom ventiljusteringar med hydraliska lyftare.

Tack för snabb feedback. Hör av dig ifall det inte går i lås med försäljningen. Annars lyckat till med nya hojen :)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top