ER6-tråden

Nallen

Medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Luleå
Hoj
FZR1000 -89
Fick du med den lilla insatsen du också? Gött pris iaf, lika som för mig fast jag köpte från italien!

Ingen aning faktiskt, får hoppas på det :gnissla . Jo dom skulle ha 4700:- eller nått liknande ordinariepris, men fick ner priset eftersom jag köper en ny hoj samtidigt :tummenupp
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Hej!

Har sett att Jula har ett depåstöd som borde passa för endast 399:-

Ska beställa ett snart så kan jag lämna omdömme sen!

Mvh Henrik

Jag var in och köpte det depåstödet på Jula för nån månad sen, robust stöd men jävligt långt, stod stadigt men krångligt att få upp... skyller på korta ben eller dålig teknik. :)
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Skall köpa ett depåstöd till min ER-6n. Vilka typer använder ni? Rekommendationer tack:)

Jag skulle rekommendera ett med Y-klykor, inte hängande krokar eller L-klackar då de inte är lika stadiga. Tänk på att Kawa har fingängat i svingen när du köper bobbiner.
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Ingen aning faktiskt, får hoppas på det :gnissla . Jo dom skulle ha 4700:- eller nått liknande ordinariepris, men fick ner priset eftersom jag köper en ny hoj samtidigt :tummenupp

Här uppe utanför Sundsvall tog dom 4400:- för det ordinarie pris, så det låter väl normalt. :) Tur man hittade det så billigt som man gjorde! Grattis till ett trevligt slipon iaf!
 

Zinkadus

Dont Force The Feel ,... Feel The Force
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Älvsborg
Hoj
Kawa ER6 07 orange med ABS -Såld ! Aprilia RSV 1000 Factory 04

Bifogat

  • fram_big.jpg
    fram_big.jpg
    8.3 KB · Visningar: 69
  • bak_big.jpg
    bak_big.jpg
    8.6 KB · Visningar: 71
Last edited:

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Ort
Linköping/Oravais
Hoj
*S Å L D*
Jag har ett depåstöd från louis.de, som fungerar mycket bra. Priset nu ligger på 30 €, och sen är väl frakt 10€.

Länk

10003368_890_FR_06.JPG

10003368_890_FR01_07.JPG
 

Roustabout

Gasar tills det Rasar
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Skåne
Hoj
96-DR 650SE
Skaffade också jula stödet av ren tillfällighet, va endå i affären. Tycker att det är sådär!
Ganska knepigt att ställa upp hojen om man inte e två. Å andra sidan har jag ingen annan erfarenhet av depåstöd. Hade ju centralstöd på gpz:an =)
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Mjo, har samma erfarenhet, det GÅR ensam, men det är ett trixande. Det har väl att göra med att stödet är rätt långt antar jag.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Jag har också haft L-klacksstöd som ni har och de är mycket sladdrigare, ett med Y-klykor är stadigare både när man lyfter/sänker och under tiden hojen står på stödet så det underlättar en hel del.

Med L-klackar måste man i stort sett ha hojen upprätt (vingligt!) när man sätter dit stödet för att det ska komma rätt och det är ju inte helt lätt när man är själv. Med Y-klykor så sätter man stödet mot bobbinerna när hojen står lutad mot sidostödet, trycker till med höften mot kutsen med ena handen på hojen och andra på stödet, när hojen reses upp så krånglar inte stödet på samma sätt och med ett lätt tryck på stödet så håller man hojen upprätt och trycker bara till mer så åker den upp på stödet.

Det är bra att ha ett depåstöd till lite allt möjligt men det är skillnad på dem också som man kanske inte tänker på till en början.
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Låter som om man lär fixa ett ordentligt stöd med bobbiner och klykor nånstans, det förtar nöjet om man lär ropa på sambon för att kunna få upp hojen utan att leka akrobat. :)
 

Roustabout

Gasar tills det Rasar
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Skåne
Hoj
96-DR 650SE
Sist jag va ute och körde i stan så satte mitt arrow igång 3 billarm när jag körde förbi =)

Fler som har upplevt samma "rolighet"? :)
 

jimla

Ganska trevlig
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Torshälla
Hoj
Ducati Streetfighter 848
Ni som har bytt luftfilter, vad har ni för sort , är ni nöjda med dom och vart beställer man?:va
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top