Mina åsikter:
Lite annan karaktär i motorn än en racehoj. Motorn svarar redan på låga varv som 2-3K. Inga kåpor gör att man uppskattar hojen även i lägre farter.
Kom från en FZR600. Samma typ som din gixxer. Köra saktare än 140-150 ville man pressa mer.. komma in i tätort med 50gräns, bara en pina.
Kort sagt, körde man nästan aldrig lagligt eller ens inom gränsen att få behålla körkortet.
Er6:an är kul att köra i 50-100 hastigheter. Kommer man upp över 180 får man kämpa något för o sitta kvar. Så e livet utan kåpor.
Hojen är i mitt tycke väldigt lättkörd och man kan pressa den ganska hårt på kurviga vägar utan att det känns som en balansgång. Om du är vanlig svensson-förare med lite erfarenhet så vågar jag nog säga att du rastar/drar jämt med en jämnduktig förare på en nyare 600-750 racehoj på kurvig väg. Trots halva mototstyrkan.
Du kommer inte bli besviken på draget; ungefär 10lax kostar extra krydda om du vill ha mer.
Om man kör Er6 så:
-Prioriterar körglädje framför toppfart
-Inget behov av pittförlängare
-Ekonomiskt hållbar service, tillberhör, trim, styling, försäkring
Kan inte hitta DNA-filtret på deras webshop. Ringde du och pratade med dem?
Har ögnat igenom de utlänska manualerna... Men ger upp och hittar inget på kedja när jag söker i tråden... Är det någon som vet om det är 520 kedja på Er6:an? Den vi köpte till frugan igår var dålig, men dreven såg sjyssta ut så jag tänkte prova Biltemas kedjer, kan ju vara en ren besparing för oss som har 4 hojar
Kanon... Tack förhjälpen520, 114 länkar.
Ahh, jag såg med det. Sjukt snyggt. Har skickat iväg en beställning på det nu
Hur mycket landade frakten på för dig? Skickade ett PM och frågade och 57 dollar till sverige sa han där, men det står ju fortf. 95 i varuvagnen.
Jag har passerat 80-sträcket för en tank sedan och det är väl dags att boka in en service. Närmsta ställe för mig är nog återförsäljaren och dit är det 11 mil. Jag kollade Eniro för att se vad det fanns för alternativ i länet och hittade en verkstad som gör försäkringsjobb för bl. a. Kawasaki så jag drog iväg ett mail och frågade om dom var auktoriserade. Fick detta som svar:
==================================================
Nej!
Vi är inte aktoriserad kawasakiverkstad.
Men skall man hårddra det, så behöver man inte vara det.
Ring så berättar jag mera. Det finns både för och nackdelar med det.
==================================================
Vad menar han med det tro??!
I går blev jag äntligen ägare till en ny svart ER-6n
Tyvärr är det skitväder idag så jag har fått nöja mig med att titta på den. Känns inget bra att ta dom första milen i regn och 4 graders värme.
Under tiden jag väntar på bättre väder så försöker jag komma på något bra ställe att förvara mitt lås under färd, ett oxford patriot, undrar om det finns något ställe att hänga det på utan att behöva lyfta sadeln varje gång det ska användas, tips mottages tacksamt.
Under tiden jag väntar på bättre väder så försöker jag komma på något bra ställe att förvara mitt lås under färd, ett oxford patriot, undrar om det finns något ställe att hänga det på utan att behöva lyfta sadeln varje gång det ska användas, tips mottages tacksamt.
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |