ER6-tråden

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x

Roustabout

Gasar tills det Rasar
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Skåne
Hoj
96-DR 650SE
Såg att bikersneed i Lund tar hem Scorpion. 2990:- e ganska hyfsat pris endå för ett slipon i Sverige, Leo Vince ligger ju på 3700:-

http://www.bikersneed.se/Scorpion/kawasaki/ER606.htm

http://s180.photobucket.com/albums/x265/GottWicked/?action=view&current=Scorpionutube_0001.flv

ER6061.jpg


Verkar som dom är dom enda i Sverige som tar in speedo healer också.. just nu säljer dom ut v.3 på blocket för 695:-
E lite sugen på den nu när man testar lite med drevning.

http://www.blocket.se/vi/15255283.htm?ca=23_11_s&last=1
 
Last edited:

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Ort
Kungälv
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
:va ... teknikmagasinets bluffprodukt 2008 ? :D

Speedohealer har funnits länge! :)

---------------------------------

Jag som inte är så snabb i startgroparna fick mig till slut det där rycket jag väntat på hela vintern.
Så nu ser hojen ut så här:
Återkommer när nästa ryck infinnit sig :tummenupp

PS. På ena bilden har garageinnehavaren roat sig lite... Gissa vilket märke han kör :D
 

Bifogat

  • DSC00343.JPG
    DSC00343.JPG
    57.8 KB · Visningar: 139
  • DSC00344.JPG
    DSC00344.JPG
    58.6 KB · Visningar: 110
  • DSC00345.JPG
    DSC00345.JPG
    61.4 KB · Visningar: 146

vernesk

Medlem
Gick med
17 Sep 2006
Ort
Sverige
Hoj
Suzuki 750 f GSX -98
Bli inte sura på mig nu men jag tänkte bara kolla lite med er och se vilka erfarenheter ni har med dessa oljor. Själv har jag enbart kört med Castrol på mina hojar men nu är det så att den märkesverkstade som jag ska lämna in min er6a kör med "Motul" bör jag vara orolig för detta eller är detta också en bra olja. Sj har jag inte hört talas om den:va

Vad har ni för oljor i era er6,or
 

saverman

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Linköping
Hoj
Honda CBR1000RR 2012
Japp jag har ett sådant nät...tycker det är svårt att få det att sitta ordentligt...skulle behöva två krokar som sitter längre fram på hojen.

Funkar men det känns som sagt osäkert...

Då ska jag kolla in biltemavarianten istället.

Bli inte sura på mig nu men jag tänkte bara kolla lite med er och se vilka erfarenheter ni har med dessa oljor. Själv har jag enbart kört med Castrol på mina hojar men nu är det så att den märkesverkstade som jag ska lämna in min er6a kör med "Motul" bör jag vara orolig för detta eller är detta också en bra olja. Sj har jag inte hört talas om den:va

Vad har ni för oljor i era er6,or

Jag skulle behöva fylla på oljan. Inte gjort det sen jag köpte den men ska iofs iväg på servicen nästa vecka. Börjar se tomt ut dock... Vad är det för olja i från fabrik? Helsyntet?
 
Last edited:

saverman

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Linköping
Hoj
Honda CBR1000RR 2012
Jag bokade just in min 80-mila service. 1250kr plus olja och filter? Är inte det för jäkla dyrt?
 

Freddan.

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2007
Ort
västkusten
Hoj
jupp
Jag sålde just min ER6. :gråta Han kör den just nu mellan Linköping och Örebro i snöblandat väder. :näsblod

Kommer nog att hänga lite i denna tråd ändå, helt klart en av de bästa på hela forumet. :tummenupp

Tråkigt... men samtidigt gott att få sålt den när man väl tagit beslutet, hoppas det blev en bra affär!

Klart du skall hänga kvar här! Tycker du verkar ha svar på det mesta. :)

//Fredrik
 

saverman

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Linköping
Hoj
Honda CBR1000RR 2012
Plus olja och filter? Jag betalade 990 kr inklusive olja och filter på Br. Hörbergs.

Ja, då kanske det inte var så tokfel pris då, även om det skiljer en del. Men jag hade tänkt mig mindre så jag fick en smärre chock. Får väl gotta mig åt en kul väg på 10 mil dit. :)
 

abaqus

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2007
Ort
Karlstad
Hoj
GSX-R 750 1999
Maila BRP och hör, Gary där är jävligt snabbt på att svara, och hemskt vettig.

Beställde mina sportbars därifrån, men han beställde dom ifrån 650shop först i sin tur, då slapp jag deras frakt. :)

Mailade till den enda adressen jag kan hitta på sidan i fredags (orders@...) men har inte hört något än. Har "Gary" någon personlig mail eller är det orders som gäller?
 

Holtis

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha XT660X -08
Bli inte sura på mig nu men jag tänkte bara kolla lite med er och se vilka erfarenheter ni har med dessa oljor. Själv har jag enbart kört med Castrol på mina hojar men nu är det så att den märkesverkstade som jag ska lämna in min er6a kör med "Motul" bör jag vara orolig för detta eller är detta också en bra olja. Sj har jag inte hört talas om den:va

Vad har ni för oljor i era er6,or

Har kört alla mina hojar på Motul olja, för närvarande är det Motul 5100 som gäller, och då är det i en ER6, en Er5a samt två XT660X (sm) körde även mina endurohojar på Motul olja.
Har alltid funkar på alla nivåer och hojar, förra GSX och ZR7s körde vi också på Motul 5100.... Har alltid varit kanon
 

jimla

Ganska trevlig
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Torshälla
Hoj
Ducati Streetfighter 848
VAJB och NEUTRAL
Tack för er info :tummenupp ang. sub-trottlarna. Jag antog att dom inte bara satt där för att vara snygga:tungan

Jag låter dom bo kvar ett tag till.

Mailade till den enda adressen jag kan hitta på sidan i fredags (orders@...) men har inte hört något än. Har "Gary" någon personlig mail eller är det orders som gäller?

Lägger mig i lite. Jag mailade på orders@blueridge...... för nån vecka sen och Gary svarade personligen på det mailet, så han bör kunna hittas på den adressen.

Ledsen för inhoppet.
 
Last edited:

abaqus

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2007
Ort
Karlstad
Hoj
GSX-R 750 1999
Jag ger BRP ett par dagar till men har de inte svarat före fredag så får jag försöka på annat sätt.

Måste passa på och ge ER6-tråden och er som hänger här dagens ros! Underbart informativ tråd med underbart engagerade människor! :tummenupp
 

OooGeeDoo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Kawa ER6N ABS 07:a
sol sol sol sol... vill ut o köra. Abstinensen är total efter första turen idag.
Ljudet är underbart på min nya er6:a original o allt. Jag är förälskad.
30 minuter efter att jag ställt in den i garaget beställde jag en Leovince Slipon extra dyrt från Sverige för att få den nu på torsdag. Klarar inte vänta.
Undrar hur mkt vackrare min hoj kommer att sjunga för mig nu =)

Tilläggas kan att jag inte ens är en "motorcykel-kille". Jag är bara en kille som råkar ha en motorcykel.
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Jag ger BRP ett par dagar till men har de inte svarat före fredag så får jag försöka på annat sätt.

Måste passa på och ge ER6-tråden och er som hänger här dagens ros! Underbart informativ tråd med underbart engagerade människor! :tummenupp

Glöm det jag sa om dyr frakt på 650shop, jag var helt ute och cyklade. Det var deras kundvagn som buggade nåt hemskt, om jag lade till mitt styre 3 gånger så kom jag ner i 57 dollar (rätt frakt), samma som från BRP.

DOCK så är fortfarande PC3an billigast från BRP!
 

jan_karlsson75

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2008
Ort
Växjö
Hoj
ER-6n abs
sol sol sol sol... vill ut o köra. Abstinensen är total efter första turen idag.
Ljudet är underbart på min nya er6:a original o allt. Jag är förälskad.
30 minuter efter att jag ställt in den i garaget beställde jag en Leovince Slipon extra dyrt från Sverige för att få den nu på torsdag. Klarar inte vänta.
Undrar hur mkt vackrare min hoj kommer att sjunga för mig nu =)

Tilläggas kan att jag inte ens är en "motorcykel-kille". Jag är bara en kille som råkar ha en motorcykel.


Haha, jag har också abstinens, hämtade min i lördags och har bara hunnit med två mil. Det ska ju bli några plusgrader i helgen så vi får hoppas att regnet håller sig borta då.
Jag fick mitt leovince monterat av återförsäljaren innan jag hämtade den, (2900kr känns som ett bra pris) så jag vet knappt hur den låter orginal. Men jag tror du blir nöjd när du monterat det nya :tummenupp
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Abstinens, ni vet inte vad det är. Vi här uppe har fått 3 dm snö den senaste veckan, efter att ha haft plusgrader i en halv vecka så att allt utom våran lilla vägkrök tinade... kunde inte ta mig ner på torr väg och sen kommer det mer snö på det... snacka om att ge en klubban o rycka bort den igen! #¤%#¤%#

Motvilligt abstinens-drabbad sen slutet på oktober. :huvet
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top