ER6-tråden

chris@sfp

Chris Thelin
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
2006 Harley Davidson Street Rod och en 2003 Ducati Monster
:va Jag fick reda på tvärt emot hos MC-Huset när jag beställde nya nycklar...
Nästan så att man borde såga av nyckeln och testa om det går att starta :tungan

Chris: Har du kollat Bilsport MC?
http://www.bilsport-mc.com/

De har klassat ner den från fk5 till 4 vilket ger några tusen i "rabatt"
Jag tror att 99% av alla ER6or är försäkrade hos dom. Finns här någon som har fått det billigare någon annanstans så skulle det vara kul att höra var.
Du vet att du har vagnskada första året dessutom?

Yes, första året är bilsport och if samma pris på kronan för mig, dock går som sagt if att ställa av och på 5ggr så man betalar bara för när man "kör"
År 2 är bilsport halva priset, ca 15400:- mot if ca 32000:- men i blöta gbg blir det knappast mer än 3-4 månaders körning, dvs 2700:- x 3-4 (år två är mer eller mindre hugget som stucket, men man binder sig väl bara ett år i taget som med bilen hoppas jag?)
 

lechill

Rasta
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Stocktoooooown!
Hoj
Er6n 2009 ABS
Jag satte mig på hojen och bad en fet polare dra ur insatsen. Han fick ta i utav helvete, men till slut lossnade den. Vi körde med en liten rörtång.

Hade tyvärr ingen fet polare men det gick bra endå prövade att gasa lite samtidigt som polarn som iufsig är tööng ,drog som fan och då ploppa den ur =)
 

Zinkadus

Dont Force The Feel ,... Feel The Force
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Älvsborg
Hoj
Kawa ER6 07 orange med ABS -Såld ! Aprilia RSV 1000 Factory 04
Hade tyvärr ingen fet polare men det gick bra endå prövade att gasa lite samtidigt som polarn som iufsig är tööng ,drog som fan och då ploppa den ur =)
Härligt ! då låter det lika gött som min nu då ...:tummenupp
Jag sätter nog aldrig i min igen
 

Frostis

Frost
Gick med
1 May 2007
Ort
Ånge
Hoj
Puch
Äntligen fått åka dom första km för i år :banana
Fan va skönt, tummen upp till alla som sopar gator :tummenupp
 

Dyzon

2jump.se
Gick med
17 Jul 2006
Ort
Umeå
Hoj
ingen
ni som har bytt styren på era hojar.. vilken vikt på styrändarna har ni tagit? Finns billiga på touringbutiken samt bikeshop.. . spelar det så stor roll vilken vikt dom har egentligen?
 

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Ort
Kungälv
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
NUUU åker jag och hämtar hem min pärla från vinterdvalan :banana


ni som har bytt styren på era hojar.. vilken vikt på styrändarna har ni tagit? Finns billiga på touringbutiken samt bikeshop.. . spelar det så stor roll vilken vikt dom har egentligen?

Mitt styre är bara 12mm invändigt så det finns typ nada att välja på.
De jag hittade väger nästan ingenting så vi får se hur det funkar.
 

Dyzon

2jump.se
Gick med
17 Jul 2006
Ort
Umeå
Hoj
ingen
tackar för svaren! blir nog dom från bikeshop ändå.. säljer ju bort min hornet i helgen och blir nog att beställa min nya er6a i helgen med!
 

chris@sfp

Chris Thelin
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
2006 Harley Davidson Street Rod och en 2003 Ducati Monster
Hej, Då var det gjort! hämtar min nya er-6n i löddeköpinge i veckan:D Köpte en Arrows burk till det är lika bra det:tungan Vet inte riktigt vad man ska plocka med för dom där 7000kr som man fick till,någon som har ett bra tipps?

Jag plockade, jacka, byxor, kapell, miniblinkers, krashpuckar för mina 7000:- tror det blev exakt med typ 9kr över eller så, slipper man köpa skyddskläderna för egna pengar. Nu är det bara cykeln som saknas men den skulle dyka upp i slutet av nästa vecka. (Tips är att kolla kawasakis sida efter mer tillbehör för det mesta kan ju handlaren beställa hem)
 

Jörn

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Er-6n -08
Jag plockade, jacka, byxor, kapell, miniblinkers, krashpuckar för mina 7000:- tror det blev exakt med typ 9kr över eller så, slipper man köpa skyddskläderna för egna pengar. Nu är det bara cykeln som saknas men den skulle dyka upp i slutet av nästa vecka. (Tips är att kolla kawasakis sida efter mer tillbehör för det mesta kan ju handlaren beställa hem)

Vet du om det är orange eller vita glas på miniblinkers? hade ju varit toppen med vita:)

Jag satte dit orginal styrändar på mitt biltemastyre.

Hej jag undrar om det är Biltemas cross styre med fågelpinne du har på din Er6? har du någon bild på hur det ser ut,men är ju lite nyfiken:confused:
 
Last edited:

abaqus

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2007
Ort
Karlstad
Hoj
GSX-R 750 1999
Jag tog mig i kragen och gick ut i garaget i går för att montera en låda med godis som kom på posten härom dagen.

Om hojen startar och inga konsitga lampor lyser i displayen och PC3 lyser har man gjort rätt med sin PC3 då?
 

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Ort
Kungälv
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Nu skall jag ta hojen till jobbet! WEEEEIIIIIIII! :hojsmilie

Jag tog mig i kragen och gick ut i garaget i går för att montera en låda med godis som kom på posten härom dagen.

Om hojen startar och inga konsitga lampor lyser i displayen och PC3 lyser har man gjort rätt med sin PC3 då?

Högst troligt :tummenupp
Man har du laddat in nån mapp i den först?
 
Last edited:

chris@sfp

Chris Thelin
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
2006 Harley Davidson Street Rod och en 2003 Ducati Monster
Vet du om det är orange eller vita glas på miniblinkers? hade ju varit toppen med vita:)


Huum, grymt bra fråga (märks det hur insatt jag är ;) Men på bilden på kawasakis sida är de oranga.. men vita hade varit grymma... men men kunde bara plocka kawasaki prylar för presentkortet så då fick de bli blinkers
 

abaqus

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2007
Ort
Karlstad
Hoj
GSX-R 750 1999
Högst troligt :tummenupp
Man har du laddat in nån mapp i den först?

Nope jag hade ingen laptop med mig i går. Eller, den var ju förladdad med "stock map" stog det i manualen. Det får väl bli den vanliga Arrow-mappen som de flesta verkar köra på i kväll. Själv har jag BMC + LeoVince men det har jag inte hittat någon map för
 

lechill

Rasta
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Stocktoooooown!
Hoj
Er6n 2009 ABS
Vet du om det är orange eller vita glas på miniblinkers? hade ju varit toppen med vita:)


Huum, grymt bra fråga (märks det hur insatt jag är ;) Men på bilden på kawasakis sida är de oranga.. men vita hade varit grymma... men men kunde bara plocka kawasaki prylar för presentkortet så då fick de bli blinkers

Jag har det kittet det är gyyla !

Tänkte byta ut tv rutorna nån som har bild på hur nån av dom här ser ut på ?
Eller finns det nå andra alternativ?

Sport
Style
 
Last edited:

Freddan.

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2007
Ort
västkusten
Hoj
jupp

Roustabout

Gasar tills det Rasar
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Skåne
Hoj
96-DR 650SE
Hej jag undrar om det är Biltemas cross styre med fågelpinne du har på din Er6? har du någon bild på hur det ser ut,men är ju lite nyfiken:confused:[/QUOTE]

Inte världens bästa bild men dock.. Fågelpinnen tog jag bort illa kvickt. =)

7847105561.jpg
 

Nallen

Medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Luleå
Hoj
FZR1000 -89
Första turen idag :yoparty

Vilken underbar hoj att köra. Har inget att klaga på alls, tyckte inte det var så mycket vinddrag som jag hade förväntat mig utan det gick ju hur fint som helst att köra fort. Lättsvängd som få, och helt underbar.. men tiotusenkronors frågan är ju, får man gifta sig med en MC här i Sverige :va eller ska hon bara vara min älskare :tuttar
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top