ER6-tråden

Jörn

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Er-6n -08
Hej jag undrar om det är Biltemas cross styre med fågelpinne du har på din Er6? har du någon bild på hur det ser ut,men är ju lite nyfiken:confused:

Inte världens bästa bild men dock.. Fågelpinnen tog jag bort illa kvickt. =)

7847105561.jpg
[/QUOTE]

Det ser bra ut då får man köra till Biltema i veckan:tummenupp man tackar
 
Last edited:

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Ort
På norr
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Lånar tråden lite:)

Letar schyssta slipon till tjejens ER-6f, någon som har några att reka, samt vart man får bäst pris??

Tacksam för svar/MvH Per
 

frikie

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Buell 1125R, tidigare Suzuki sv 650s, Suzuki RG 125 - 87
turbo till denna hoj?

Hej. Jag hörde något om att ava mc fixat turbo på en er-6a och kan tydligen ordna det på fler. Jag var in på deras hemsida men såg inget. Provade oxå att ringa numret som stod där men verkade inte funka. Är det någon här som vet om de ordnar det på kunders mc eller var det endast ett test? Om de ordnar det kanske ni oxå har prisuppgifter. Tack på förhand. Mvh Daniel
 

Popolex

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Malmö
Hoj
Er-6f abs -07
Hej. Jag hörde något om att ava mc fixat turbo på en er-6a och kan tydligen ordna det på fler. Jag var in på deras hemsida men såg inget. Provade oxå att ringa numret som stod där men verkade inte funka. Är det någon här som vet om de ordnar det på kunders mc eller var det endast ett test? Om de ordnar det kanske ni oxå har prisuppgifter. Tack på förhand. Mvh Daniel

Nu är det bara som jag har för mig men det har vart uppe i den här tråden innan, å e inte 100% på priset men har för mig de rörde sig om 20-30k typ.

Lånar tråden lite:)

Letar schyssta slipon till tjejens ER-6f, någon som har några att reka, samt vart man får bäst pris??

Tacksam för svar/MvH Per

Tror att de vanligaste är Arrow (har jag själv och är sjukt nöjd:tummenupp ), LeoVince och Scorpion. Men de beror ju lite på vad tjejen är ute efter, vill hon ha brööööölande eller mullrande o.s.v. Finns massa ljudklipp på olika slipons på youtube, de låter ifs ganska långt ifrån hur det låter irl men man får en hum om det iaf ;).
Lista över alla slip-ons till er6:an:
http://homepages.slingshot.co.nz/~shanetp/Exhausts.html
 
Last edited:

Evil Schrimp

Tillbaks i sporthoj träsket
Gick med
11 Apr 2006
Ort
Malmö
Hoj
CBR 600rr -07.
Försäkringar.

Nu är man snart på G med en ER-6 istället för Daytonan.
Trodde att man skulle komma ner rejält i försäkring oavsett var man tecknade, men i helvete!
Det finns visserligen ett bolag som endast vill ha 5300:-/hel/hel, vilket får anses som rimligt om man bor i Malmö (även om man är 38).

Men ärligt, hur fan kan man begära 24000:- i helförsäkring på en sådan här hoj:va Nästa bud låg på 16500:-, vilket bara visar hur hela försäkringsbranschen har spårat ur när det gäller mc:huvet .

Även om antalet mc olyckor ökar, så ökar antalet som delar på kostanderna ännu mer. Hur kan det då bara bli dyrare och dyrare för varje år för kunderna?

Förmodligen bara ännu en grej som jag inte begriper, och skall sluta tänka på och bara betala och vara tyst.:confused:

Tack för att jag fick låna utrymme och spy av mig lite, känns kanske bättre när jag fått hem er:n.
/R
 

Jörn

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Er-6n -08
Nu är man snart på G med en ER-6 istället för Daytonan.
Trodde att man skulle komma ner rejält i försäkring oavsett var man tecknade, men i helvete!
Det finns visserligen ett bolag som endast vill ha 5300:-/hel/hel, vilket får anses som rimligt om man bor i Malmö (även om man är 38).

Men ärligt, hur fan kan man begära 24000:- i helförsäkring på en sådan här hoj:va Nästa bud låg på 16500:-, vilket bara visar hur hela försäkringsbranschen har spårat ur när det gäller mc:huvet .

Även om antalet mc olyckor ökar, så ökar antalet som delar på kostanderna ännu mer. Hur kan det då bara bli dyrare och dyrare för varje år för kunderna?

Förmodligen bara ännu en grej som jag inte begriper, och skall sluta tänka på och bara betala och vara tyst.:confused:

Tack för att jag fick låna utrymme och spy av mig lite, känns kanske bättre när jag fått hem er:n.
/R

Är det en ny Er6 du har köpt så räcker det med halvförsäkring första året.
 

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Ort
Åkarp
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
Nu är man snart på G med en ER-6 istället för Daytonan.
Trodde att man skulle komma ner rejält i försäkring oavsett var man tecknade, men i helvete!
Det finns visserligen ett bolag som endast vill ha 5300:-/hel/hel, vilket får anses som rimligt om man bor i Malmö (även om man är 38).

Men ärligt, hur fan kan man begära 24000:- i helförsäkring på en sådan här hoj:va Nästa bud låg på 16500:-, vilket bara visar hur hela försäkringsbranschen har spårat ur när det gäller mc:huvet .


/R

Du har kollat bilsport & mc ?
 

Evil Schrimp

Tillbaks i sporthoj träsket
Gick med
11 Apr 2006
Ort
Malmö
Hoj
CBR 600rr -07.
Du har kollat bilsport & mc ?

Det var där jag fick 5300:- och den har jag tecknat nu.
Ett litet aber där är att man måste låsa in över natten, det vägrar jag i vårt garage här. Har försvunnit ett antal hojar från det garaget men ingen från vår mc-parkering mellan husen, så där får den stå fastlåst.

Ses på vägarna.
/R
 

m@xe

Work hard, Play harder
Gick med
3 Jan 2007
Ort
gbg:are
Hoj
KTM 690 Enduro R -13 (Stulen efter 75 mil), KTM 990 Adventure -07 (Såld), KTM 990 SMR -11( såld), BMW G650X moto -07 Såld, ER-6n -07 Såld =(
Så nu har jag varit och kollat på vad 1200-mila servicen komme kosta...3725:- bananer på Johans MC. är det värt det för att få behålla Johan´s 5 åriga trygghetsavtal?

Sen får jag ta å investera i en speedohealer efter att ha bytt bakdrev, och så börjar bakdäcket bli slitet :S bara härliga utgifter nu...och jag som skall flytta tillbaka till gbg nu å kommer inte få nån lön första månaden när jag kommer hem...TYPISKT
 

Dyzon

2jump.se
Gick med
17 Jul 2006
Ort
Umeå
Hoj
ingen
nu är min hornet såld! känns lite tråkigt.. men i morgon blir det er6 för mig med!
 

tellskog

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
Husaberg FS650, Aprilia RS250, Fiddy Motard
Kanske har vart uppe förut i denna tråd men har försökt att söka...

Finns det några strypningar på denna hoj? Vad kan man göra själv för att skrämma upp hästrna lite...?

Henke
 

Jörn

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Er-6n -08
God morgon på Er=) Fint väder i Skåne idag det får bli en tur på den gröna! Någon som vet var man köper visir till rätt pris? det är en Lazer hjälm.
 

Bifogat

  • er6.JPG
    er6.JPG
    233.6 KB · Visningar: 203
Last edited:

Roustabout

Gasar tills det Rasar
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Skåne
Hoj
96-DR 650SE
Kanske har vart uppe förut i denna tråd men har försökt att söka...

Finns det några strypningar på denna hoj? Vad kan man göra själv för att skrämma upp hästrna lite...?

Henke

Finns ingen strypning.
PC + Sportluftfilter + Slipon + bänkkörnng ska ge ca. 10Hk extra på på bakhjulet. Kostar ung. 10lax
 

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Ort
Åkarp
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
Det var där jag fick 5300:- och den har jag tecknat nu.
Ett litet aber där är att man måste låsa in över natten, det vägrar jag i vårt garage här. Har försvunnit ett antal hojar från det garaget men ingen från vår mc-parkering mellan husen, så där får den stå fastlåst.

Ses på vägarna.
/R

Tyvärr så hjälper det inte heller om du parkerat i ett garage där även andra står. Den måste stå i ett eget låst utrymme för att försäkringen ska gälla.:gnissla
 

Semlan125

Ny medlem
Gick med
11 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
07:a Kawazaki er-6n
Så var den 2:a ER6:an på plats i garaget då...
Idag köpte jag en till dottern... så nu åker både frugan och dottern ER6:eek:r...

Kvinnor med smak vill jag lova...

Du har så rätt så pappa, helt sjukt nöjd med hojen.. måste uppdatera min profil lite tror jag..:tummenupp
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top