då är det julafton i morgon då! fick just ett samtal från min handlare varvid en vänlig röst sa att nu är min hoj färdig att hämtas!! så imorgon är jag officiellt er6 ägare. undra om jag kommer kunna sova någon ikväll..
sitter en kontakt på högra sidan i tailen. där bör den fästas har jag för mig. dufår lossa lite skruvar och grejor så du får av kåporna å då kommer kabelhärvorna fram. lite pill men klart på en kvart
Sweeeet grattis
jag ska också hämta ut min er6a men hinner inte imorrn
vad vart det för färg då?
jag var hos handlarn idag och fixade några grejjer då stog hojjen där å blängde på mig, det var ganska jobbigt att bara stå och titta
ses på vägarna
För att ställa in förspänningen på dämparen, kan du använda specialnyckeln som följer med i verktygsväskan (ser ungefär ut som ett handtag med en halvcirkel på). Du behöver avlasta vikten på bakhjulet, lämpligtvis med ett depåstöd, annars kan det bli lite jobbigt att skruva.Någon här som kan det där med att ställa in fjädringen/dämparen bak på er6:an? Är det någon nyckel man skall använda sig av för att göra den mjukare/hårdare och hur och hur mycket skall man skruva.
Anledningen att jag frågar är att sambon följer med mer och mer och då är fjädringen tok för mjuk.
Tackar ödmjukast på förhand.
Jag kanske ser dåligt men jag hittar inga kraschkåpor?
Ahh my mistake, tänkte på kraschpuckar...
Var hittar man kraschkåpor till en ER6:a?
Om det är till n-versionen, har Twinshack några. Hittade även ett par racekåpor till f-versionen på Blue Ridge Performance.
Blev så sugen när jag kom hem förut så det blev en liten kvällstur
Nedförsbacke på sjön?
Fin solnedgång och najs hoj!
För att ställa in förspänningen på dämparen, kan du använda specialnyckeln som följer med i verktygsväskan (ser ungefär ut som ett handtag med en halvcirkel på). Du behöver avlasta vikten på bakhjulet, lämpligtvis med ett depåstöd, annars kan det bli lite jobbigt att skruva.
Själv skjutsar jag tjejen ganska ofta och använder det tredje hårdaste läget, vilket funkar fint, men kan kännas aningen hårt vid ensamma touringrundor (väger 84kg).
Har du tillgång till manualen står allting där, om inte tänk: ju högre upp på "trappan", desto hårdare förspänning.
Hoppas detat kan vara till någon hjälp.
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |