ER6-tråden

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bårran
Hoj
Såld!
Hej ER6-n ägare!

Jag har funderat på att styra upp min plåt där bak.
Kan någon tipsa mig om vad jag behöver och vad som är enklast att köpa/montera för att få en snyggare/kortare skylt där bak.

Måste man köpa nya blinkers eller funkar det med orginal ifall man bara byter hållaren?

Någon som kan tipsa?

Jag har läst lite här på forumet men då jag är lite osäker så är det alltid bra med fler tips/tankar.

Tacksam för svar.

Mvh
Michael
 

Roustabout

Gasar tills det Rasar
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Skåne
Hoj
96-DR 650SE
Hej ER6-n ägare!

Jag har läst lite här på forumet men då jag är lite osäker så är det alltid bra med fler tips/tankar.

Tacksam för svar.

Mvh
Michael

Kolla denna länken:
http://www.motospecialties.com/store.asp?store=ninja650shop&level=type&type=Tail Kits

Här finns en variant där man behåller orginal blinkersen (R & G)
tt650rb.jpg


Jag hade Targas Tail tidy på min förra Er6:a. Köpte den på www.bikersneed.se

650.jpg


Tycker dock att den jag har nu är den snyggare varianten. Valtermoto från http://www.nilssonsmc.se/

skylthallare.jpg


Den sistnämnda får man köpa skyltbelysning och blinkers separat. (Du kan nog använda orginal blinkers?)
 
Last edited:

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bårran
Hoj
Såld!
Kolla denna länken:
Den sistnämnda får man köpa skyltbelysning och blinkers separat. (Du kan nog använda orginal blinkers?)

Tack som f*n, jag beställde Valtermoto skylten plus Valtermoto belysningen samt diodblinkers och ett relä.

Hoppas jag får ihop allt. :)

Tack igen!
 

Kung Eilert

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Skåne
Hoj
(E)R-6
Knäskrap!? Någon som har lyckats med en Er-6a???

Är för feg/(intelligent?) för att ha försökt på gatan med vita linjer, rullgrus, oljespill mm på marken, men fick i båda knäna på några bankörningar i somras (inte samtidigt :) )
Nu behövs det visserligen förstoringsglas för att se de ärtstora bortslipade punkterna på puckarna men jag vet att de finns iaf :yoparty


Jag lyckades dessutom med konststycket att få fotpinneskrap innan jag fick i knäna. Det var definitivt ingen trevlig upplevelse att helt plötsligt känna att foten trycktes upp samtidigt som, ett för stunden, fruktansvärt ljud hördes och hela hojen (och jag) ryckte till.
Jag trodde att jag var mitt uppe i att lägga mig och rätade instinktivt upp och "vinglade" mig ut mot kurvans ytterkant med lätt förhöjd puls :gnissla

Kom då fram till att det var en upplevelse jag inte ville prova på igen men det varade bara 2 varv innan även den andra pinnen gick i den med ( dock mindre förskräckt denna gång)

Väl hemkommen (med nybytta kallsingar :tungan ) kändes det ändå som en intressant och givande lektion av vad jag och hojen klarar. Fick se att vi båda klarar långt mycket mer än jag trodde från början och vet att den gång jag verkligen behöver svänga skarpt går det att lägga ner sjukt mycket.

Jag kan bara rekommendera dig att uppsöka en bana, tex SMC BKK om de har några platser kvar i sommar, och träna under kontrollerade och säkra former med instruktörer som ser vad du gör rätt och framför allt vad du gör fel. Du får en garanterat skitkul dag på bana där du lär dig hantera hojen steg för steg. :tummenupp

Själv har jag inte som mål att bli snabb utan gör det för att det är kul och det är mycket säkrare att "gasa av sig" på en bana där du slipper koncentrera dig på djur, grus, stolpar, möte osv som jag skrev högre upp, samt att du vet hur kurvorna är och ser ut varv efter varv.

Kalle Kanin brukar inte hålla till på banor men på vägen vet du inte var han och hans polare Harald Hare får för sig att springa över. Jag körde sönder fronten på bilen när Haralds kusin sprang fram 1 meter framför mig 2007. Funderade efter det vad som hänt om jag kommit med hojen istället. Kanske en notis om en oförklarlig singelolycka på en raksträcka eller bara ett behov att byta kallsingarna igen :tungan, vem vet...

Nej, bättre att ta "riskerna" på bana och hålla sig i skinnet på gatan.

Hann med 7 bankörningar förra året och tänker se till att det inte blir färre i år. Leta upp en bana och jag lovar att du är fast :tummenupp

Lycka till!
 
Last edited:

Roustabout

Gasar tills det Rasar
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Skåne
Hoj
96-DR 650SE

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Måste skaffa mig en Ensitskuts i 08ans grön färg: http://www.motorcycle.in.th/images/articles/The-Kawasaki-ER-6n-Thai-Made-Big-Bike_1.jpg

Vart kan ja beställa? hit me!

http://www.twinshack.co.uk/prods/109.html

Tycker det ser bättre ut med en som går kant i kant med "bakdelen" istället för att bara täcka sätet. Dock så blir det lite plastkarvande som det är från scratch.

Fast.. snyggast är ändå den där "Mystery Cowl" som dom inte lyckades spåra upp på Ninja650forum, den slår allt men är omöjlig att få tag i. :)

(Smaken som baken, är delad, osv.)
 
Last edited:

PantherBurns

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2008
Ort
Söderslätt
Hoj
ER6n 07
Hej ER6-n ägare!

Jag har funderat på att styra upp min plåt där bak.
Kan någon tipsa mig om vad jag behöver och vad som är enklast att köpa/montera för att få en snyggare/kortare skylt där bak.

Måste man köpa nya blinkers eller funkar det med orginal ifall man bara byter hållaren?

Någon som kan tipsa?

Jag har läst lite här på forumet men då jag är lite osäker så är det alltid bra med fler tips/tankar.

Tacksam för svar.

Mvh
Michael

Så här ser min ut efter ebay köp från frankrike. Fungerade utan problem och snabb lev till hyfsat pris!
 

Bifogat

  • nybak2.JPG
    nybak2.JPG
    57 KB · Visningar: 121
  • nybak.JPG
    nybak.JPG
    44.7 KB · Visningar: 120

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bårran
Hoj
Såld!
Så här ser min ut efter ebay köp från frankrike. Fungerade utan problem och snabb lev till hyfsat pris!

Ahhh nice som f*n!
Vore ju skoj om du hade nån länk med så man vet vad det heter etc. :)

Har dock redan beställt grejer nu, men vore intressant o se ändå.

Mvh
Michael
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top