ER6-tråden

m@xe

Work hard, Play harder
Gick med
3 Jan 2007
Ort
gbg:are
Hoj
KTM 690 Enduro R -13 (Stulen efter 75 mil), KTM 990 Adventure -07 (Såld), KTM 990 SMR -11( såld), BMW G650X moto -07 Såld, ER-6n -07 Såld =(

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Eksjö [Eiijkchoe]
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
mitt org bakdäck har med gått 620-630 mil nu o är utslitet på mitten, hittar inte tillräckligt kurviga vägar för att fortsätta slita på sidorna :-(
Har ett nytt bridgestone på väg, läste nån engelsman som skrev han kört 900miles på det... skrev iofs inte vilken cykel.
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
mitt org bakdäck har med gått 620-630 mil nu o är utslitet på mitten, hittar inte tillräckligt kurviga vägar för att fortsätta slita på sidorna :-(
Har ett nytt bridgestone på väg, läste nån engelsman som skrev han kört 900miles på det... skrev iofs inte vilken cykel.

Jag körde 1700 mil på mitt bakdäck med min förra hoj CB 1300
 

Holtis

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha XT660X -08
mitt org bakdäck har med gått 620-630 mil nu o är utslitet på mitten, hittar inte tillräckligt kurviga vägar för att fortsätta slita på sidorna :-(
Har ett nytt bridgestone på väg, läste nån engelsman som skrev han kört 900miles på det... skrev iofs inte vilken cykel.

Kanske hade vart läge för att köpa däck med olika gummibalndningar, som tex Pilot Power 2CT, de har jag köpt till tre av våra hojar....
Hårda i mitten och mjukare gummiblandning på sidorna...
Fast, på XTX så får jag ändå en "fegisrand" mitt på då det slits en del iom att man "slangar" osv. Och även "pendlar" med den, inte så kurviga vägar...
 

Roustabout

Gasar tills det Rasar
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Skåne
Hoj
96-DR 650SE
Michelin RoadPilot är bäst i test. Läste någon jämförelse i en mc-tidning.

Mina orginal bakdäck höll ca. 300mil på er6:an men då körde jag också ganska hårt.
Köpte nytt RoadPilot däck och hojen gick som en dröm. Rekommenderas skarpt!
 

LinkanHstd

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2008
Ort
Halmstad
Hoj
2007, Kawasaki er-6n
tryckte dit ett hurric slipon igår, det blev jävligt najs faktiskt, mycket ljud för pengarna :) har tyvärr ingen dv-kamera så jag kan fixa en video o mobilen blir det skit av tycker jag.
 

Frostis

Frost
Gick med
1 May 2007
Ort
Ånge
Hoj
Puch

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Normalt köper man en 120 länkars kedja och kapar till vad man behöver, har ni inte möjlighet att kapa själva så hjälper butiken er gratis om ni köpt kedjan där. Addemoto kan säkert också fixa innan de skickar om ni snackar med dem.
 
Last edited:

break out

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
ER-6n
Är just nu inte hemma och inte tillgång till instruktionsboken.

Min FI-lampa började lysa idag efter ca 5,5 mil (skulle bara köra 6 så jag åkte klart). Vad innebär det att den lyser? Ska man stanna direkt eller? Vad är fel om den lyser?

Efter att cykeln stått avstängd i ca 3 min startade jag igen och då lyste den inte. Är det sånt som händer eller borde den på service?

Läste någonstans att FI-lampan kunde börja lysa om man körde lite längre när det är kallt ute och vissa har bytts på garanti.

Tacksam för lite hjälp.

/Jonas
 

Kawa6

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Ingen för tillfället
Jag hade samma problem när hojen var ny. Det är någon styrbox som gått sönder och som fick bytas, dvs ett garantiärende. Stå på dig mot din Kawasaki handlare, det är 2 års garanti! FI-lampan indikerar fel på bränsleinsprutningen var jag förstått..men det är inget farligt att köra då den lyser enligt Kawasaki.





Är just nu inte hemma och inte tillgång till instruktionsboken.

Min FI-lampa började lysa idag efter ca 5,5 mil (skulle bara köra 6 så jag åkte klart). Vad innebär det att den lyser? Ska man stanna direkt eller? Vad är fel om den lyser?

Efter att cykeln stått avstängd i ca 3 min startade jag igen och då lyste den inte. Är det sånt som händer eller borde den på service?

Läste någonstans att FI-lampan kunde börja lysa om man körde lite längre när det är kallt ute och vissa har bytts på garanti.

Tacksam för lite hjälp.

/Jonas
 

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Ort
Kungälv
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Är just nu inte hemma och inte tillgång till instruktionsboken.

Min FI-lampa började lysa idag efter ca 5,5 mil (skulle bara köra 6 så jag åkte klart). Vad innebär det att den lyser? Ska man stanna direkt eller? Vad är fel om den lyser?

Efter att cykeln stått avstängd i ca 3 min startade jag igen och då lyste den inte. Är det sånt som händer eller borde den på service?

Läste någonstans att FI-lampan kunde börja lysa om man körde lite längre när det är kallt ute och vissa har bytts på garanti.

Tacksam för lite hjälp.

/Jonas

Att FI lampan tänds kan betyda massor av saker. Allt från att nåt fel loggas till fel på abs-givare.
Bara att åka till din kawahandlare så pluggar dom in hojen till en dator och ser vad för fel som loggats och hur många ggr.

När min tändes var det lambdasonden som gett upp. Byttes direkt... På garantin såklart.
:tummenupp för Johans MC!
 

m@xe

Work hard, Play harder
Gick med
3 Jan 2007
Ort
gbg:are
Hoj
KTM 690 Enduro R -13 (Stulen efter 75 mil), KTM 990 Adventure -07 (Såld), KTM 990 SMR -11( såld), BMW G650X moto -07 Såld, ER-6n -07 Såld =(
Johansmc verkar inte sälja nån kedja som är 116 :( addemoto har ju lite att välja på, drev verkar dom ha på touringbutiken, nu har ja inte kollat vad som sitter orginal bak, men dom har 43 och 46 på touringbutiken, får springa ut å kika när det blir ljust.

Jag köpte en 118 kedja eftersom dom inte hade en någon 116 hemma...kapade av två länkar med vinkelslipen...funkar utmärkt. :tummenupp

tror det är 46 kuggar orginal...
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top