ER6-tråden

Holtis

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha XT660X -08
Att FI lampan tänds kan betyda massor av saker. Allt från att nåt fel loggas till fel på abs-givare.
Bara att åka till din kawahandlare så pluggar dom in hojen till en dator och ser vad för fel som loggats och hur många ggr.

När min tändes var det lambdasonden som gett upp. Byttes direkt... På garantin såklart.
:tummenupp för Johans MC!

Önskar man bodde någon annan stanns ibland... Frugans FI lampa dummar sig också... Försökte ringa AV Mc i 3 dagar förra veckan utan att komma fram, sedan mailade jag "dag1", dag 5 fick jag svaret... "Vi har så mycket att göra, så det måste bokas en verkstadstid..."
En hel JÄVLA vecka för dem att svara! Förmodar att det är ett enkelt ingrepp att ansluta instrumentet och sedan kolla varför den tänds i stort sett efter 15 minuters körning varje gång...

Bra med ÅF som är enkla smidiga...
 

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bårran
Hoj
Såld!
Tjenare!
Fick hem min Skylthållare "Valtermoto" förra veckan samt diodblinkers, något speciellt man ska tänka på vid montering, jag har köpt ett nytt relä med, vart sitter det gamla tex, under sadeln eller i en "sidoskärm" där bak?

Tacksam för all hjälp man kan få då jag normalt inte är den mest kunniga inom detta så alla synpunkter/kommentarer är uppskattade!

Mvh
Micke
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Mitt blinkersrelä satt på vänster sida under kåpan.

Att dunka dit krympslang på sladdarna från regplåtsbelysningen samt blinkerserna rekommenderar jag, blev skitbra. :)
 

Holtis

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha XT660X -08
Mitt blinkersrelä satt på vänster sida under kåpan.

Att dunka dit krympslang på sladdarna från regplåtsbelysningen samt blinkerserna rekommenderar jag, blev skitbra. :)

På frugans 06:a sitter det fram på vänster sida... se "sprängskissen"...
Annars är det bara att slå på blinkersen och börja leta :)
 

Bifogat

  • blinkrelat.gif
    blinkrelat.gif
    15 KB · Visningar: 102
Last edited:

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bårran
Hoj
Såld!
Mitt blinkersrelä satt på vänster sida under kåpan.

Att dunka dit krympslang på sladdarna från regplåtsbelysningen samt blinkerserna rekommenderar jag, blev skitbra. :)

Tack tack då ska jag kolla detta!
Jo krympslang har jag redan tänkt, ligger i garaget! :)

Mvh
Micke

På frugans 06:a sitter det fram på vänster sida... se "sprängskissen"...
Annars är det bara att slå på blinkersen och börja leta :)

Tack så mycket, se kika på detta!
 
Last edited:

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Höjer ett varningens finger för fästanordningen till min och PantherBurns hugger. Den är bra på alla sätt och vis, snygg, ligger tätt efter däcket... MEN den lilla metallgrej dom limmat fast i huggern för att skruva fast den vid nedre fästet till dämparen, den sitter inte helt hundra.

Hörde ett skaller i förrgår vid dom vanliga varven, runt 4k... det visade sig att skruv, hylsa o hela skiten hade dragit. Fixade det med bult, låsmutter och två större brickor... nu sitter den för all framtid. :)
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Änden som är mitt ovanför bakhjulet ligger väl några centimeter över iom att huggern är rätt rak, dvs inte helt kupad över hjulet, men utöver det så ligger den rätt nära, tillräckligt nära för att det ska "krama" hjulet o tillräckligt lång ifrån för att det inte ska kunna få en smäll av en sten som fastnat eller nåt.

Syns väl hyfsat hur nära kanterna ligger:
http://galleri.vajb.se/?do=album&viewImage=224

Och hur högt högsta punkten ligger:
http://galleri.vajb.se/?do=album&viewImage=223
 

SE

Snart jul igen.
Gick med
17 Aug 2006
Ort
Skåne
Hoj
ER6n 07
Var det någon härifrån som blev stående på E22 vid Lund Norra ikväll? Var ute och gick och fick syn på en silvrig ER6n som stod still vid vägkanten i södergående riktning. Föraren hade ett svart/vitt/rött skinnställ.
Hojen blev bärgad från platsen. Kändes skumt att en fin ER6:a blir ivägbogserad.
 

Bifogat

  • er6.jpg
    er6.jpg
    62.2 KB · Visningar: 197

MCR

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Ort
O-hamn
Hoj
570FS -11
Hej på er!!

Jag är ny här men kommer nog bli några inlägg är jag rädd för...

hur som jag sålde min MuZ Baghira 660-98 för 2 veckor sen men kunde inte hålla mig utan det blir redan en ny!

Jag började leta hoj och fick tipset att kolla in ER6:an, och jag kan inte hitta så många nackdelar förutom intsrumentpanelen som ser ut att komma från nån EU moppe och framlyset förståss men man kanske vänjer sig.

Jag ska åka och köpa en sprillans ny grön ER6-n ikväll... Dock så ska jag bara betala den idag det blir väl till att hämta den på fredag!

Fördelarna verkar vara många, framförallt ägandekostnaderna! Min förra hoj fick min far äga för det blev för dyrt annars (han fick betala 3700:-/år)och då var det bara en 660 med 50hk... ER6:an kan jag äga själv och fick betala första året 2000:-/halv/helår andra året 3700:-/hel/helår på Bilsport och Mc förståss. Då är jag 27 år och har haft kort i 5 år. Bor visseligen i skogen med egen lada :yoparty

Har redan börjat kolla på lite effekthöjade. Det blir en Powercommander och ett helsysytem från Leo Vince till att börja med :va

Kan inte hålla mig... :gnissla
 

Prylballe

Ny medlem
Gick med
1 May 2008
Ort
Sölvesborg
Hoj
Kawasaki ER-6n -08
Tjena!

Är också ny här och ER6an kommer att inhandlas denna veckan! Det blir en svart -08, ER-6n. Min första hoj.
Sitter och funderar på vilka tillbehör man ska välja till. Har bestämt mig för dessa tror jag:
Miniblinkerskit
Krashpuckar
Tankpad
Sporttec-känga
Sommarhandskar dainese
Kapell
Spegel sports

Det blir 5800:- så 1200 kvar att handla för.... någon som har förslag på vad? :)

Ha de gott!
/Emil
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Tror folk har redogjort för vad dom handlade i 3-4 diskussioner dom 3 senaste månaderna, bläddra tillbaka lite. :)

Grattis på er båda!
 

Newbie_stefan

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
20165, Suzuki GSR750A
....Har redan börjat kolla på lite effekthöjade. Det blir en Powercommander och ett helsysytem från Leo Vince till att börja med :va

Kan inte hålla mig... :gnissla

Förs och främst... VÄLKOMMEN till gänget.
Förstår om du vill ha mer kräm i hojen. Det är ju en hoj som är riktigt busig att köra men med lite för lite kraft tyvärr. Men med nytt helsystem, PCIII och bänkning är du uppe i 10 kKr och får ung 10 hästar. Visst det är en helt ok ökning. Men du kommer vilja ha mer ändå.
Mitt råd är att helt enkelt axeptera att din hoj bara gör 0-100 på 4-4,5 sek, och helt enkelt lägga pengarna på bensin istället.
för 10 000 kr får du ca 830 l bensin. Min drar 0,4-0,5 l milen (beroende på om jag kör sköna 70 vägar med sambo eller motorväg). Du kan alltså åka 2080 mil för pengarna istället. Det är ca 1,5 säsång eller medelhavet tur och retur minst 3 ggr.
Dessutom kan du njuta av den tysta fina ljudet när du är ute och glider :tummenupp istället för att försöka låta som en stor hoj. För det är ingen stor hoj.

Men som sagt VÄLKOMMEN.
 

MCR

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Ort
O-hamn
Hoj
570FS -11
Förs och främst... VÄLKOMMEN till gänget.
Förstår om du vill ha mer kräm i hojen. Det är ju en hoj som är riktigt busig att köra men med lite för lite kraft tyvärr. Men med nytt helsystem, PCIII och bänkning är du uppe i 10 kKr och får ung 10 hästar. Visst det är en helt ok ökning. Men du kommer vilja ha mer ändå.
Mitt råd är att helt enkelt axeptera att din hoj bara gör 0-100 på 4-4,5 sek, och helt enkelt lägga pengarna på bensin istället.
för 10 000 kr får du ca 830 l bensin. Min drar 0,4-0,5 l milen (beroende på om jag kör sköna 70 vägar med sambo eller motorväg). Du kan alltså åka 2080 mil för pengarna istället. Det är ca 1,5 säsång eller medelhavet tur och retur minst 3 ggr.
Dessutom kan du njuta av den tysta fina ljudet när du är ute och glider :tummenupp istället för att försöka låta som en stor hoj. För det är ingen stor hoj.

Men som sagt VÄLKOMMEN.


Frågan är om jag kommer det, min förra hoj var det 50hk på 167kg så det är en rätt stor skillnad på hoj...20 häst till per kilo borde märkas?? Hur som jag gillar när det låter, annars kunde jag ju lika gärna ha köpt en el moppe lr?? :rolleyes:


Tänkte köra en rövare och be om råd som redan finns i tråden men det är så många olika bud...

1. Var hittar jag Leo Vince system till bra pris i sverige, helst webbutik?

2. Var hittar jag alla pryttlar som går åt för att rensa upp baken, skylthållare, blinkers, bakljus LED, helts webbutik i sverige ??

På Fredag blir det premiärturen :tuttar
 

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Slutändan, Östra Dalarna
Hoj
YZF 1000 R
Förs och främst... VÄLKOMMEN till gänget.
Förstår om du vill ha mer kräm i hojen. Det är ju en hoj som är riktigt busig att köra men med lite för lite kraft tyvärr. Men med nytt helsystem, PCIII och bänkning är du uppe i 10 kKr och får ung 10 hästar. Visst det är en helt ok ökning. Men du kommer vilja ha mer ändå.
Mitt råd är att helt enkelt axeptera att din hoj bara gör 0-100 på 4-4,5 sek, och helt enkelt lägga pengarna på bensin istället.
för 10 000 kr får du ca 830 l bensin. Min drar 0,4-0,5 l milen (beroende på om jag kör sköna 70 vägar med sambo eller motorväg). Du kan alltså åka 2080 mil för pengarna istället. Det är ca 1,5 säsång eller medelhavet tur och retur minst 3 ggr.
Dessutom kan du njuta av den tysta fina ljudet när du är ute och glider :tummenupp istället för att försöka låta som en stor hoj. För det är ingen stor hoj.

Men som sagt VÄLKOMMEN.

MKT förnuftet skrivet. Jag har många ggr funderat i detta forum varför man börjar jaga hk på en gång:confused:
Tänker, varför köpte inte snubben en annan hoj istället:va
 

Roustabout

Gasar tills det Rasar
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Skåne
Hoj
96-DR 650SE
1. Var hittar jag Leo Vince system till bra pris i sverige, helst webbutik?

2. Var hittar jag alla pryttlar som går åt för att rensa upp baken, skylthållare, blinkers, bakljus LED, helts webbutik i sverige ??

Har du kollat på Scorpio. Sjysst pris 2999:- finns på bikersneed
ER6061.jpg


Här köpte jag en del grejer till min er-6

Annars är här en kille som säljer sina grejer ganska billigt:

http://www.blocket.se/vi/16271181.htm?ca=23_11_s
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
MKT förnuftet skrivet. Jag har många ggr funderat i detta forum varför man börjar jaga hk på en gång:confused:
Tänker, varför köpte inte snubben en annan hoj istället:va

För att det är kul att pyssla lite. Jag har köpt till småprylar (billiga som dyra) till datorer, jag har gjort samma sak med RC-bilen jag har.. köpt till options. Det är precis samma sak med hojen, det är kul att lägga ut lite pluringar på sin älskling, oavsett vad det är.
 
Last edited:

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Ort
Kungälv
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
För att det är kul att pyssla lite. Jag har köpt till småprylar (billiga som dyra) till datorer, jag har gjort samma sak med RC-bilen jag har.. köpt till options. Det är precis samma sak med hojen, det är kul att lägga ut lite pluringar på sin älskling, oavsett vad det är.

Jag har en osynlig, superhemlig pryl som man kan sätta på hojen.
Den går dessutom att fjärrmontera. Sätt bara in 10k på mitt konto så monteras den automatiskt på hemlig plats på hojen :rolleyes:
 

Roustabout

Gasar tills det Rasar
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Skåne
Hoj
96-DR 650SE
Var det någon härifrån som blev stående på E22 vid Lund Norra ikväll? Var ute och gick och fick syn på en silvrig ER6n som stod still vid vägkanten i södergående riktning. Föraren hade ett svart/vitt/rött skinnställ.
Hojen blev bärgad från platsen. Kändes skumt att en fin ER6:a blir ivägbogserad.

Hittade nog den hojen i olyckstråden..

08mars205.jpg

http://www.wighsnews.se/nyheter.php?nyhet=Lund-Motorcykelolycka&notisid=20139

http://www.polisen.se/inter/util/nodeid=21434&pageversion=1.jsp?articleid=11898228
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Jag har en osynlig, superhemlig pryl som man kan sätta på hojen.
Den går dessutom att fjärrmontera. Sätt bara in 10k på mitt konto så monteras den automatiskt på hemlig plats på hojen :rolleyes:

Som tur är så tillåter inte bankkontot några utsvävningar för närvarande, blitt några uppgraderingar på RC-bilen, fast nödvändiga såna. Ebay rocks!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top