Tycker hojen går jämnare om du försöker hålla "samma varv" i stadstrafik, än före, efter att ha bytt till pc3+slipon. Visst är hojen lite mer nervös, men det har jag inga problem med... råder bot på det med en känslig gashand.
Avgasknallar får jag, men då har jag inte pluggat pair-ventilen heller, upplever det inte som ett problem, mer feature än bug.
Som sagt, mer nervös, men sen röck jag subthrottleplatesen också, självförvållat & i like it.
Tjenis... Har precis strypt dotterns, den är stryp med en stoppskruv på spjällaxeln samt med en "bygelkontakt" som ersätter orginalkontakten"Jag har ett relä som stämmer bra överens med ditt på bilderna och min är strypt 25kw, en fråga bara stryps alltså hojen med skruven i spjällhuset + relä't?
Isåfall, sitter något relä där orginal eller bara o dra ut utan ersättare?
Tacksam för svar, Mvh Johan
Jag måste rekommendera en mappning. Först då blir cykeln helt optimerad. Min blev klart mycket bättre efter det att Per på Bröderna Hörbergs bänkade min.
Tjenis... Har precis strypt dotterns, den är stryp med en stoppskruv på spjällaxeln samt med en "bygelkontakt" som ersätter orginalkontakten"
Den sitter på höger sida bakåt sett, tar du av sadeln så kan du pilla bort den från sin hållare på ramen och sedan byta kontkaten, tar ca 20 sekunder. (Se mina bilder tidigare i tråden) OBS inget relä, utan endast en kontakt man byter, beställ orgonalsatsen från MC Kompaniet i Väring..
Måste bara säga att jag premiärade min Svarta -08a idag! 16 mil blev det och vädret ska vara fint hela helgen så fler lär det bli!
Miniblinkerskit, sportspeglar och tankpad är monterat. Just det... "navkapslar" också...hehe...
Sökte lite här i tråden om inkörning innan jag hämtade den. Finns väl inget rätt och fel sätt tycker jag det verkar som. Jag har i alla fall kört lungt och fint med den idag, de första 5-10 milen varvade jag inte över 4000 varv (okej... kanske 4200... ;-) Tog en liten kurvig väg hem för att få lite olika belastning och så... ingen segdragning heller. Sista rundan jag tog nu ikväll blev det väl lite över 5000 varv.
Som jag fattar det så skadar det inte att börja varva lite mer redan nu???
"normal urvarvning" som bike rekommenderar? Full gas eller?
Imorgon blir det en skånerunda tror jag! Åhus, kivik, simrishamn... Grymt härligt med hoj! :-D
//Emil
Ni som hade problem med era batterier på -06orna, hur gick det?
Min -06a har stått i värme vintertid med laddning ett par ggr/vinter, men nu verkar batteriet valt att ge väldigt lite kräm....
Fick ni nytt batteri på garantin? Min lilla guling börjar närma sig 2år, men borde inte ett batteri hålla mer är 2 år, då det inte ens nyttjas vintertid eller!!
Nån som haft liknande diskution med ÅF? Orkar inte djupdiskutera med dem, då de suger onödig energi av mig, som kan tas ut på annat istället....
(nu låter man som DiLeva oxå...)
Jag fick mitt utbyt på garantin. Fast de ville inte byta direkt, de hade den på verkstaden först och sa att det inte var något fel. Sen håll den i en vecka sen gick den inte att starta igen. Så det var bara tillbaka till verkstaden och då byte de ut batteriet. Sen dess har det funkat bra. När detta hände var mc knappt ett år gammal. Jag har en 06:a
Jag körde lugnt i 10 mil, sen körde jag som vanligt.
Ingen segdragning och inte varva till rött.
passerade 100 mil häromdan och den håller än
Låter vettigt tycker jag
Har kört lite över 30 mil nu (fick den igårkväll... ;-) och har börjat köra den lite hårdare nu, men har inte varvat mer än 7000 tror jag.
GÖTT VÄDER IDAG!
//Emil
Idag fick jag höra hur hojen låter på lite avstånd för första gången. Den lät betydligt bättre än jag trodde, speciellt på lite högre varv.
Jag stannade till vid min chef, såg att han var ute och byggde på garaget sitt. Efter en kopp kaffe ville han provköra. Ok, men ingen bakhjulsåkning, sa jag. Han drog iväg och vred ur den ordentligt direkt, sköna toner. Efter ett tag kommer han tillbaks uppe på vägen i en bra bit över 100..på bakhjulet.
Han sa att det inte var några som helst problem att få upp den på trean, och jag tror honom, han brukar sällan överdriva när han berättar nåt.
Kul, men själv kör jag betydligt lugnare.
Kan du höra med din chef hur han har gjort för att få upp den på 3an. Jag har försökt på de flesta varvtal utom vid römarkering, och lyft ett par dm endast! Har mycket svårt att få ihop en riktig wheelie på 3an!?
Jag såg inte, men hörde när han röck upp den och sekunden efter kom han farande i hög fart. Det lät inte som nåt överdrivet högt varv, och sen fortsatte han accelerera så det var nog långt ifrån rödmarkeringen...
Men hojen går ruskigt bra, jag har pinat den sen den var spritt ny. Det enda jag undvikit är segdragning på låga varv. Sket i att köra in den efter anvisningarna.
Den lättar fram på ettan utan att man behöver jucka med gasen runt 5000rpm som man tydligen ska göra. Det är bara att ge på så lyfter hjulet lite, inte så den håller på att slå runt direkt, men nån decimeter lättar den. På ettan alltså....
Hardu "mappat" eller? Själv har jag endast slip-on, men tycker att den är svårare att slanga med,med det, än det var me orginalryket!
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |