ER6-tråden

jan_karlsson75

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2008
Ort
Växjö
Hoj
ER-6n abs
Jag har bara 3 mil kvar till första servicen, den ska göras på onsdag. Hur långt över 100 mil kan jag köra innan servicen? Vill ju gärna köra lite mer än 3 mil en sån här fin dag.
 

Mr Kawwa Er-6n

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Ort
Lund
Hoj
Kawasaki Er-6n -07
Jag har bara 3 mil kvar till första servicen, den ska göras på onsdag. Hur långt över 100 mil kan jag köra innan servicen? Vill ju gärna köra lite mer än 3 mil en sån här fin dag.


Min stod på 97mil i går morse och nu står den på 103mil och tänkt köra idag och på tis och sen köra in den för service, så mätaren kommer sluta någonstans mellan 115 - 120 och det ska, enligt vad jag hört, inte vara någon fara :)

Har en polare som lämnade in sin Mt o1:a på servic när den gått 125mil och det var inga som helst problem
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Beställde min 100milstid lite i förväg och hann inte köra upp alla mil, så jag var tidig in, runt 90 mil, men då hade jag bytt olja själv en gång innan också. :)
 

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Ort
Linköping/Oravais
Hoj
*S Å L D*
Nu är det dags för mig att byta bakdäck. Har kört drygt 830 mil på dem, vilket jag tycker är helt okej. Funderar på att sätta på Pilot Road 2, men undrar om någon har något annat på som funkar bra eller kanske till och med bättre än dem.
 

Prylballe

Ny medlem
Gick med
1 May 2008
Ort
Sölvesborg
Hoj
Kawasaki ER-6n -08
Du var inte ute i Olofström och åkte idag? såg en svart er6a åka förbi när jag stod o snackade med polaren, vinkade ju såklart glatt när det rullar förbi en så fin hoj:)

blev en runda på 20 mil idag, avslutade med att åka en sväng till syrran utanför karlshamn och tog en kurvig fin väg, spettade på lite lagom och kom till en s-kurva där jag kom in i ena kurvan samtidigt som en bil var på väg ut ur den andra.
jag gasade på för att kunna mötas på ett bra ställe och skar kurvan, när jag är på väg ut ur den så styr bilfan rakt mot mig och försöker preja mig!!

Ibland stör det mig att jag har så lång stubin, skulle egentligen följt efter o sett hur hårt och många gånger man kan slå nån med en glasfiberhjälm innan den går sönder... men var ju på väg till syrran så jag struntade i det.


Jo jag var i olofström vid 14-tiden igår! Såg ingen som vinkade dock... :) Såg det coolt ut då?!?!?! :cool:
Körde också runt 20 mil, var i Karlshamn, vettekulla, kiosken i mörrum för drickapaus sen vidare till Svängsta och Olofström.... Sen några varv förbi glassbåten här i Sölvesborg... ;-)

Nu är det dags för dagens runda!
//Emil
 

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bårran
Hoj
Såld!
Någon här som har en svart Er6-n och som pakerar den bakom STT huset i Ulricehamn? :confused: ;)

LeoVince, Hugger, boxhållare och box, sportspeglar m.m.

Lite nyfiken bara... :)
 

jan_karlsson75

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2008
Ort
Växjö
Hoj
ER-6n abs
Ny jacka

Funderar på att köpa mig en ny jacka, kör nu med en några år gammal textiljacka som känns fladdrig i lite högre fart. Har kollat lite men kan inte bestämma mig om jag ska köpa skinn eller textil. Oavsett vad så måste den sitta tightare än min nuvarande gör då det känns osäkert var skydden skulle hamna om jag skulle behöva dom.
Vad kör ni med för jackor? Några tips?
Har sneglat lite åt Lindstrands Hoxie: http://www.jofama.se/motorcycle_wear/product_details.php?id=69&cid=3
 

saverman

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Linköping
Hoj
Honda CBR1000RR 2012
Vad kör ni med för jackor? Några tips?

Jag har en Shift M1 som är galet snygg i mina ögon. USA-import och utgått dock. Tror det finns några ebay-butiker som fortfarande säljer dom. Ska lämna in den om någon vecka och få den insydd, är lite fladdrig till storleken. Typiskt att man är lång och smal av sig...

69f0_1.JPG
 

Petrus

Biker sedan 1998
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Suzuki Freewind 650 Scrambler
Jag var ute och tvättade min igår. Så nu är den blank och fin igen. Kunde inte låta bli att ta ett par bilder när jag ändå hade kameran med mig. Här är en av dom.
:cool:

petr6.jpg
 

chris@sfp

Chris Thelin
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
2006 Harley Davidson Street Rod och en 2003 Ducati Monster
Någon som sitter på tips på butik/butiker i New York som säljer lite slipons, pc3 osv till Er6:an?
 

Jörn

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Er-6n -08
Jag var ute och tvättade min igår. Så nu är den blank och fin igen. Kunde inte låta bli att ta ett par bilder när jag ändå hade kameran med mig. Här är en av dom.
:cool:

petr6.jpg

Fan va cool sadel du har:tungan .Är det inte jobbigt utan backspeglar? Jag har bara en på vänster sida men tycker det är lite nervöst:confused:
 

MCR

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Ort
O-hamn
Hoj
570FS -11
Hej på er!!

Jag har försökt hitta nån www-butik som har valtermoto skylthållare, leo vince slip on, hugger i kolfiber utan sidaonät men det verkar omöjligt... Jobbigt att handla från 3 st :huvet

Jag har nu kört 22 mil med min... MYCKET nöjd... Men vill gasa mer... 80mil kvar!
 
Last edited:

m@xe

Work hard, Play harder
Gick med
3 Jan 2007
Ort
gbg:are
Hoj
KTM 690 Enduro R -13 (Stulen efter 75 mil), KTM 990 Adventure -07 (Såld), KTM 990 SMR -11( såld), BMW G650X moto -07 Såld, ER-6n -07 Såld =(
Fin hoj!

Nice med rött drev med, du glömde dock nämna att du kortat av baken lite på hojen ;)

Lycka till med att sälja den, borde gå snabbt!

haha, nämnde ju undertailen...då rök ju orginalhållaren på en gång...
 

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Eksjö [Eiijkchoe]
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
Jo jag var i olofström vid 14-tiden igår! Såg ingen som vinkade dock... :) Såg det coolt ut då?!?!?! :cool:
Körde också runt 20 mil, var i Karlshamn, vettekulla, kiosken i mörrum för drickapaus sen vidare till Svängsta och Olofström.... Sen några varv förbi glassbåten här i Sölvesborg... ;-)

Nu är det dags för dagens runda!
//Emil

Jepp då var det dig jag såg, var en runda till näsum, vånga, arkelstorp, lönsboda, sedan den krokiga vägen till glimåkra fram och tillbaka och tillbaka över vilshult och olofström.

Finns alldeles för lite bra väga häromkring, så jag funderar på att dra till norge i sommar några dagar... ska bara hitta nån som vill köra med.
 

Mr Kawwa Er-6n

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Ort
Lund
Hoj
Kawasaki Er-6n -07
Funderar på att köpa mig en ny jacka, kör nu med en några år gammal textiljacka som känns fladdrig i lite högre fart. Har kollat lite men kan inte bestämma mig om jag ska köpa skinn eller textil. Oavsett vad så måste den sitta tightare än min nuvarande gör då det känns osäkert var skydden skulle hamna om jag skulle behöva dom.
Vad kör ni med för jackor? Några tips?
Har sneglat lite åt Lindstrands Hoxie: http://www.jofama.se/motorcycle_wear/product_details.php?id=69&cid=3


Jag kör med:

http://www.kawasaki.se/productCGMA.asp?Id=3404CC9C884&CId=FEBBB622D&CSId=FEBBBEBBC

och är väldigt nöjd, tycker den är väldigt skön och den sitter som en smäck och då kör jag med den inbyggda plattan i jackan och mitt ryggskydd från Halvarssons, funkar fin fint :)
 

wohlan

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
Borås
Hoj
2006, Kawasaki Er6f
Tjena!!!!
Imorgon kommer även jag bli en stolt ägare av en er6´a. En svart :tummenupp Sjukt bra tråd det här, har hjälp mig tok mycket för att hitta tillbehör mm...

När skatte pengarna kommer så kommer pärlan pimpas med leo(för ljudet), hugger och ny skylt hållare och mini blinkers. Men innan dess så får den vara orginal...

Nån som vet nån annan typ av cuts än targa? Som inte är snor dyr och typ omöjlig att så tag i??? :va

Tänkte bara säga hej iallafall. :hej Ses på vägarna
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top