ER6-tråden

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Mitt depåstöd tar iofs på svingen, så det hjälper väl inte så mycket med tanke på att hjulet sitter i svingen också.

Däremot så har jag ställt min dämpare åt båda hållen, med hojen ståendes som vanligt på backen, krävs ett bestämt tryck bara.
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Någon som har provat att pressa en på bana och kan berätta lite hur dom går? Chassie, bromsar med mera
 

Frostis

Frost
Gick med
1 May 2007
Ort
Ånge
Hoj
Puch
Fasen va fint väder det är, men ja ska hålla mig till tisdag då 6:an ska in på 600mila service å få sig lite ny olja.

Men medans jag väntar har ja lyckats plocka bort bafflar,subthrottle och lagt in ny mapp i pc3an, jäklar vilken skillnad på insugningsljud d blev med bafflar borta, både + och - ibland låter d metall och ibland som en hellikopter :yoparty
 

Bifogat

  • mindre.JPG
    mindre.JPG
    64.5 KB · Visningar: 147

Roustabout

Gasar tills det Rasar
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Skåne
Hoj
96-DR 650SE
Någon som har provat att pressa en på bana och kan berätta lite hur dom går? Chassie, bromsar med mera

Det fanns ju tal om en Er6 Cup för ett år sedan. Som en slags budget racing-klass? Det blev dock aldrig av.
BRH i Lödde tog fram en Er-6 anpassad för bana.

Här är den tråden:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=139458&highlight=H%F6rbergs

I Frankrike vet jag att det rejsas en del med Er6:eek:r. "n" modellen då. Den går bäst på bana tydligen.

PM:a "Neutral" här på SH. Han har kört sin på bana en del.

wweb%20pic.jpg
 
Last edited:

Muttley

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Ort
Kungslena
Hoj
2012 Arctic Cat 550 LTD
Denna fråga har varit uppe förut men hittar inte tillbaka till vart bara.
Iaf, ja har ett Leo Vince utblås, ha talas mkt om att dom går ryckigt typ. Min gjorde inte d i början, men nu efter 50 mil ca så när ja ligger i 50 inne istan på 3 000 varv så rycker den, utan att mätaren rör sig. Har ju sett att nåra av er har PCIII, och min fråga e måste man skaffa de lr räcker d me bänkning för att få bort ryckningarna, och isf när kan ja göra d?
 

Roustabout

Gasar tills det Rasar
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Skåne
Hoj
96-DR 650SE
Det är ingen mening med att bänka om du inte har en pcIII. Vad jag vet så går det inte att modifiera orginal boxen.
PCIII:an är alltså en extern "styrenhet" man kopplar in istället för den befintliga så att man kan modifiera från en dator. Bänken simulerer körning.
Om du laddar hem programmet så fattar du nog vinken:
http://www.megaupload.com/se/?d=8S649X8D

Du kan få en renare gång om du bänkar + PCIII och slippa avgasknallar. Men det ska inte behövas om man "bara" har slipon. Är det värt ca. 7000:-??
Insputningshojar kan gå hackigt just för att dom har insprut och inte förgasare. Digital vs. Analog =)

Ok, men vilken storlek har du? när jag var på tema här i stan så hade de typ 5 olika storlekar att välja på. Känns som om er6:an är en medium. Kan det stämma?

Ingen aning? Jag bara tog det som låg på hyllan. Men passar gör det!
 

Roustabout

Gasar tills det Rasar
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Skåne
Hoj
96-DR 650SE
Såja, precis ökat mina chanser att överleva sommaren med flera 100% :)

Handskaning på försäljning idag och nästa vecka så lämnar hon mig. :jäs

Många kul mil och trevliga minnen av er6:an och Er 6-tråden.
450 mil varav 350 på min gamla som jag vurpade till skrot med blev det (hellre den än jag) :)

Ha den god ER6- sommar och kör vårdslöst men försiktigt. //Roustabout, (cc_rider)

Sista bilderna av Berit:
hojenvm6.jpg


hojen2kr7.jpg


hojen3hz4.jpg


:shrules
 
Last edited:

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Gävle
Hoj
Gammal Funduro
Iaf, ja har ett Leo Vince utblås, ha talas mkt om att dom går ryckigt typ. Min gjorde inte d i början, men nu efter 50 mil ca så när ja ligger i 50 inne istan på 3 000 varv så rycker den, utan att mätaren rör sig.

Lustigt. Min gjorde tvärtom, den gick lite ojämt och ryckigt från den var ny till ungefär 500 - 600mil, men nu går den hur fint som helst. Det slog mig till och med härom dan när jag tuffade förbi en skola i 30 att den går otroligt jämt, inte ett ryck eller nånting i det området där det småryckte förut, alltså runt 3000 - 4000 varv.
Jag har också LeoVince med insatsen borttagen.
 

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bårran
Hoj
Såld!
Handskaning på försäljning idag och nästa vecka så lämnar hon mig. :jäs

Många kul mil och trevliga minnen av er6:an och Er 6-tråden.
450 mil varav 350 på min gamla som jag vurpade till skrot med blev det (hellre den än jag) :)

Ha den god ER6- sommar och kör vårdslöst men försiktigt. //Roustabout, (cc_rider)

:shrules

Vad ska du köra istället, eller inget alls? :)

Riktigt nice hoj du har/hade, vad fick du för den och vart köper du den där "kåpan" för att täcka sadeln en bit?

Tacksam för svar.

Mvh
Michael
 

Roustabout

Gasar tills det Rasar
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Skåne
Hoj
96-DR 650SE
Vad ska du köra istället, eller inget alls? :)

Riktigt nice hoj du har/hade, vad fick du för den och vart köper du den där "kåpan" för att täcka sadeln en bit?

Tacksam för svar.

Mvh
Michael

Jag har tappat gnistan sen jag vurpade i höstas och nästan hamnade i kistan.
Sen gick min pappa bort för en månad sedan. Det är inte roligt längre helt enkelt.

Ska lägga MC åkandet på hyllan ett tag. Men så har man sagt förr :)

Jag fick 55.000:-
Nyskick och rullat 90mil med mkt. utrustning

Ensitskutsen köpte jag här: http://www.nilssonsmc.se/
Den är svart/olackad 695kr, gratis frakt
 
Last edited:

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bårran
Hoj
Såld!
Jag har tappat gnistan sen jag vurpade i höstas och nästan hamnade i kistan.
Sen gick min pappa bort för en månad sedan. Det är inte roligt längre helt enkelt.

Ska lägga MC åkandet på hyllan ett tag. Men så har man sagt förr :)

Jag fick 55.000:-
Nyskick och rullat 90mil med mkt. utrustning

Ensitskutsen köpte jag här: http://www.nilssonsmc.se/
Den är svart/olackad 695kr, gratis frakt

Ahh ok, beklagar din förlust, riktigt tråkigt sådant, så jag antar att man börjar fundera lite på livet när något sådant händer.

55k?!, den hade jag velat ha, köpte min 07a för exakt 55k, men å andra sidan så hade den bara gått 100 mil o högre sadel samt LeoVince hängde med på köpet, dock så diggar jag din hoj, riktigt snygg!

Hoppas du kommer upp på sadeln igen o köper en ny hoj i framtiden,

Jag visste inte att nilsson hade den, kanske dags o kolla lite mer :huvet

Lycka till och tack!
 

momento76

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2008
Ort
Malmköping
Hoj
kawasaki er6n gpz 550 ktm 125exc
hur gjorde ni som satte på fälg stripes va det på rulle isåf så får jag gratulera er mitt humör tog slut på 5 min
:confused:
 

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bårran
Hoj
Såld!
hur gjorde ni som satte på fälg stripes va det på rulle isåf så får jag gratulera er mitt humör tog slut på 5 min
:confused:

Japp, jag hade på rulle iaf.

Tog avfettningsmedel och gjorde rent, sen fick man börja pilla med tejpen.
Inte överdrivet svårt som jag trodde, bara man inte spänner för hårt, sen försöker man hitta en "rak" linje att följa runt fälgen.
 

Jörn

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Er-6n -08
Hallå! Köpte ett fatbar styre med adapter till 22mm fästet,blev riktigt bra men jag undrar hur ni andra fick dit styrändsknopparna då det inte finns några gängor i änden på cross styret?
 

Frostis

Frost
Gick med
1 May 2007
Ort
Ånge
Hoj
Puch
Hallå! Köpte ett fatbar styre med adapter till 22mm fästet,blev riktigt bra men jag undrar hur ni andra fick dit styrändsknopparna då det inte finns några gängor i änden på cross styret?

Man köper styrändar som utvidgar sig när man skruvar in skruven.

http://www.mcweb.se/pub_images/original/OCT_103_3441.jpg

Kika på johansmc, där finns ett par som passar 22mm, jag kör med dom mindre..
Finns väll styrändar på alla mcaffärer, bara å spana efter några som ser snygga ut..
 

kaw

Ny medlem
Gick med
16 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM SuperDuke 06
Delar till salu

Jag skall nu sälja min ER-6, i originalskick. Med anledning av detta har jag en hel del delar till salu; Arrows slipon, BMC luftfilter, PCIII (som är mappad/bänkad av Bröderna Hörberg för att funka med Arrows och BMC-produkterna).

Vidare så säljer jag mitt Suburban Machinery sportstyre, originalet helt i rostfritt stål.

Har även en uppsättning originaldäck, sparsamt använda, ett originalöverdrag till mc:n, samt bobbiner till baksvingen.

Se utförligare beskrivning i köp/sälj.

Grejerna finns i Malmö.
 

Jörn

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Er-6n -08
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top