ER6-tråden

abaqus

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2007
Ort
Karlstad
Hoj
GSX-R 750 1999
Ett tips till alla som inte varit på bana med era hojjar.
SMC:s BKK-Kurs är ett klockrent tillfälle att få köra fort och lägga ner under ordnade förhållanden. Jag var på Gälleråsen igår och prövade pärlan ordentligt. Fy f#n vad kul det var. Kan varmt rekommendera deras kurser!

Aldrig hade jag kunnat tro att ER6:an skulle stå sig så bra. Jag och flera andra deltagare var mycket imponerade av den lilla och i sammanhanget relativt enkla motorcykeln.

Visst, renodlade sporthojar är omöjliga att rå på men sett till vad det kostar att åka ER6 så är det sjukt vad prisvärd den är. Flertalet "brukshojar" med betydligt mer effekt fick på tafsen. En kollega var med och körde (Triumph 955cc) och han fick se sig besegrad. "Fan hade du inte typ 70 hästar i den där? Jag kunde verkligen inte köra om dig på rakan". Vad kan man säga? Oavsett om det är enklare komponenter i ER6:an så tror jag det är svårt att hitta samma glädje/krona. Och framförallt: har man ingen erfarenhet på bana utan precis som jag bara vill prova på och ha kul så håller grejorna och fungerar riktigt bra!

Därmed har jag bestämt mig. Det blir ingen försäljning av hojjen. Det blir golfklubborna som ryker till nästa säsong! Inget snack!
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Ett tips till alla som inte varit på bana med era hojjar.

...

En till som upptäckt att ER6 är helkul på bana. :tummenupp

Fixa bättre däck bara om du ska åka fort med den, original är gjorda av bakelit och många i tråden frågar efter däck som håller ännu längre, de är verkligen inget att ta till banan.
 

Supergizmo

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2006
Ort
Malmö
Hoj
Er-6n Superwhite
Någon som har märkt att kopplingen är lite klen ? Kopplar upp min på bakhjulet i 2´an och det verkar som den inte pallar med det riktigt, någon med samma erfarenheter ?

/Mvh Gustaf !
 

Almqvist

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
Någon som har märkt att kopplingen är lite klen ? Kopplar upp min på bakhjulet i 2´an och det verkar som den inte pallar med det riktigt, någon med samma erfarenheter ?

/Mvh Gustaf !

har märkt nåt liknande... att den slirar precis när man växlar med mycket varv (inspirerad körning).. men det kanske är inbildning
 

Supergizmo

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2006
Ort
Malmö
Hoj
Er-6n Superwhite
Precis så har jag märkt oxå, min har endast rullat 300mil.

Hur många är det här som kopplar upp den i 2´an o gärna gör det ett antal gånger man är ute o åker en runda ?? Håller skitet till det eller ska man skippa bakhjulsåkningen??:gnissla

/Mvh Gustaf !
 

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
DT
Någon som har märkt att kopplingen är lite klen ? Kopplar upp min på bakhjulet i 2´an och det verkar som den inte pallar med det riktigt, någon med samma erfarenheter ?

/Mvh Gustaf !
Tycker det går fint. Alla farter upp till 70 går bra på tvåan och koppling. Trean går också men då måste man dumpa lite hårdare.
 

Jocke08

On top of it!
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
ER-6 f
Nån av er bakjulsåkare som är lite pedagogiskt lagd och kan förklara hur f-n ni gör för att få upp den på tvåan?!? :va På ettan funkar det alla tiders med "slå av-slå på" med gasen men på tvåan får jag inte till tekniken... fått upp den några gånger så där men då har det snarare varit av misstag. :)
 

Lantis

Ny medlem
Gick med
4 May 2005
Ort
Färingsö
Hoj
KTM Superduke 08:a
En till som upptäckt att ER6 är helkul på bana. :tummenupp

Fixa bättre däck bara om du ska åka fort med den, original är gjorda av bakelit och många i tråden frågar efter däck som håller ännu längre, de är verkligen inget att ta till banan.

Jag har följande kombo:

Bak: Michelin Pilot Road

Fram: Michelin Pilot Power

Rekomenderas!
 

wohlan

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
Borås
Hoj
2006, Kawasaki Er6f
Ny rumpa

Satte på nya blinkers, skyllthållare och skyltbelysningen. Är mycket nöjd med resultatet. Om man jämför det knytnävs stora orginal blinkersen... :tummenupp
Går i avgas funderingar, vet inte vad man ska köpa bara, det står emellan acra, leo och arrow. Vad tycker ni???
 

Bifogat

  • ny.jpg
    ny.jpg
    227.5 KB · Visningar: 107

Rundik

Tusenkonstnär
Gick med
4 Aug 2006
Ort
V.Götaland
Hoj
VTR1000F, NSR125R
Satte på nya blinkers, skyllthållare och skyltbelysningen. Är mycket nöjd med resultatet. Om man jämför det knytnävs stora orginal blinkersen... :tummenupp
Går i avgas funderingar, vet inte vad man ska köpa bara, det står emellan acra, leo och arrow. Vad tycker ni???

Ja jag köpte acra till min:yoparty
 

Absolutjohan

Absolutjohan
Gick med
6 Feb 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Ducati S4:1 2001
Satte på nya blinkers, skyllthållare och skyltbelysningen. Är mycket nöjd med resultatet. Om man jämför det knytnävs stora orginal blinkersen... :tummenupp
Går i avgas funderingar, vet inte vad man ska köpa bara, det står emellan acra, leo och arrow. Vad tycker ni???

Får man fråga vart du köpte skylthållaren och blinkersen?
 

Lantis

Ny medlem
Gick med
4 May 2005
Ort
Färingsö
Hoj
KTM Superduke 08:a
Satte på nya blinkers, skyllthållare och skyltbelysningen. Är mycket nöjd med resultatet. Om man jämför det knytnävs stora orginal blinkersen... :tummenupp
Går i avgas funderingar, vet inte vad man ska köpa bara, det står emellan acra, leo och arrow. Vad tycker ni???

Jag har G&G (säljs av bla Funbike i Västerås). Låter otroligt fett utan db killer och "lagom fett" med.

En fördel är att db killern är mkt lätt att ta ur och i, då den sitter med en skruv och inte med popnit.

Bra om man vill åka på bana där dett finns db gränser.
 

MCR

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Ort
O-hamn
Hoj
570FS -11
Satte på nya blinkers, skyllthållare och skyltbelysningen. Är mycket nöjd med resultatet. Om man jämför det knytnävs stora orginal blinkersen... :tummenupp
Går i avgas funderingar, vet inte vad man ska köpa bara, det står emellan acra, leo och arrow. Vad tycker ni???

Two Brothers Racing klofiber slipon. Låter sjukt gott med instat och fööör mycket utan insats. :yoparty snyggaste slipon:et enligt mig med flera.

Kan rekomendera varmt! Kolla mitt garage för bilder.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Igentligen inte så avancerat. Dumpa kopplingen med en del gas och ryck i styret samtidigt... woalla. Sittandes så klart. ;)


Ha ha så som du använder en TTR som är det ju skitlätt för dig. Jaha så du sadlade om till ER6!

Nu är det inte aktuellt för mig att skaffa hoj detta år men ER6 är väldigt smidig, fördel att det är en extra cyl än yamahan,s MT-01 eller vad den nu heter. Hur är försäkringarna på dessa nu för när man provade den 1ggn & fick höra försäkringen så sade man nej tack!
 

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
DT
Ha ha så som du använder en TTR som är det ju skitlätt för dig. Jaha så du sadlade om till ER6!

Nu är det inte aktuellt för mig att skaffa hoj detta år men ER6 är väldigt smidig, fördel att det är en extra cyl än yamahan,s MT-01 eller vad den nu heter. Hur är försäkringarna på dessa nu för när man provade den 1ggn & fick höra försäkringen så sade man nej tack!
Ja man har väl fått in en viss ryckteknik. :näsblod Fick upp TTR:n på slangen i 90 på 4:an.

Jag betalar 2400 kr halförsäkring/helår i bilsport och mc.
 

wohlan

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
Borås
Hoj
2006, Kawasaki Er6f
Får man fråga vart du köpte skylthållaren och blinkersen?
Klart man får fråga!!! På bikersneed, ca en tusing med frakt. Lätt att sätta dit.
Inte på på rucknrunracing...:mad:

Two brothers var jäkligt skysst, passar nog bra till svart hoj oxå.
Möckhult vad fick du ge för ditt???

Lantis, blir nog att youtuba lite idag och jämföra ljud.
Samma fråga till dig, vad fick du ge på Funbike???
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top