ER6-tråden

absolutpadda

För evigt, För alltid Björklöven
Gick med
15 Aug 2007
Ort
Umeå
Hoj
08 kawasaki er6f
Nee inte dödarknappen:D
och jag fällde inte ned stödbenet heller hehe
men skitskumt äre iaf.
 

LinkanHstd

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2008
Ort
Halmstad
Hoj
2007, Kawasaki er-6n
varför kan inte alla som köper nån annan mc skriva i nåt annat träd, finns det inget att skriva om er6 mer så finns det inte, den var inte så rolig som alla trodde kanske, låt oss då mogna o bli klarare o kanske byta upp eller ner oss....jag behåller min pga att jag tycker att det är en bra hoj o att jag inte gillar eller behöver styla med nåt bättre. mer fartkänsla för dom pengarna får man leta efter. en r1 har jag verkligrn råd med på alla sätt, men va fan ska man ha den till i Sverige=???
 

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Eksjö [Eiijkchoe]
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
Nu gissar jag bara vilt men saab 9-5 har haft/har problem med vevaxelgivaren som kan sluta fungera och det visar sig på samma sätt... motorn bara dör men funkar igen när givaren svalnat.
Är det den kommer det hända igen, det låter iaf som nåt slags värmerelaterat problem eftersom den gick efter 5 minuter igen.
 
Last edited:

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bårran
Hoj
Såld!
varför kan inte alla som köper nån annan mc skriva i nåt annat träd, finns det inget att skriva om er6 mer så finns det inte, den var inte så rolig som alla trodde kanske, låt oss då mogna o bli klarare o kanske byta upp eller ner oss....jag behåller min pga att jag tycker att det är en bra hoj o att jag inte gillar eller behöver styla med nåt bättre. mer fartkänsla för dom pengarna får man leta efter. en r1 har jag verkligrn råd med på alla sätt, men va fan ska man ha den till i Sverige=???

Bra svenska du har, vad vill du och vad försöker du komma fram till, fattar ingenting av det du precis skrev... jaha behåll din hoj då...trivs du med den så behöver du väl inte byta?

Fattar inte riktigt vad du vill med ditt meddelande...
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Man behöver inte förstå allt av det, bara kontentan, vilket var att han ansåg att att det var för mycket Z1000 här inne just nu. :)

Nåt i stil med. Z1000-tråden "is THAT way."

Tyckte det var rätt uppenbart. ;-)

Gillar själv Z1000, men har inte råd att äga den just nu, så det får vänta.

Från ER-6n kan den nog vara ett naturligt steg, men vad är så ett naturligt steg för mig som kör F numer och vill fortsätta ha kåpa att gömma sig bakom när man åker långt?
 
Last edited:

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Gävle
Hoj
Gammal Funduro
varför kan inte alla som köper nån annan mc skriva i nåt annat träd, finns det inget att skriva om er6 mer så finns det inte, den var inte så rolig som alla trodde kanske, låt oss då mogna o bli klarare o kanske byta upp eller ner oss....jag behåller min pga att jag tycker att det är en bra hoj o att jag inte gillar eller behöver styla med nåt bättre. mer fartkänsla för dom pengarna får man leta efter. en r1 har jag verkligrn råd med på alla sätt, men va fan ska man ha den till i Sverige=???

Ähh, det gör väl inget om föredetta ER6-ägare skriver att dom gått vidare i livet och bytt hoj och vill säga hej då.
Det kommer att hända oss alla, för ingen här planerar väl att behålla sin Er6:a resten av livet? Det kommer ju alltid nåt bättre och roligare.
 

LinkanHstd

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2008
Ort
Halmstad
Hoj
2007, Kawasaki er-6n
Haha, ville bara skapa lite inskrivningar, var ju ute o svirade igår vettni, beerning på towne, kunde ju inte åka nåt idag pga det hehe. nej men ärligt hade en z750 som lånehoj när min var på service, najs hoj, o det är ju ändå en kawwa ;) ber om ursäkt att jag rörde om i grytan grabs o flix
 

Christoffer-ER6

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2008
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki ER6n -06
Hallå alla, längesedan man var här, men lika kul fortfarande =)

Nu är det dax för 1200 milaservicen. Tänkte att det kan vara sjysst att göra den nu innan vinter, så allt är klart till våren! Jag bor i malmö och kollade vad servicen skulle kosta på mc-huset, mellan 3500:- och 4000:-. Lite halvblodigt tycker jag då jag hört på annat håll (minns inte vart) att man kan få den tusenlappar billigare! Har någon koll på var i skåne (gärna så nära malmö som möjligt) man får jobbet bra och "billigt" gjort?

Och en sak till, min liksom alla andra er6or går lite ryckigt i stan, upplevt att min går mer än lite ryckigt och är lite trött på det. Vet att man kan trycka på en PC3, men vet inte hur, eller var. Var får man tag på en sån (eller liknande) och något bra tips på någon mer motorkunnig som kan slänga på den och programmera (?) det som ska göras?

Tackar på förhand och ta det lugnt på vägarna, i Malmö är polisen riktigt flitig med lasern just nu iaf!
 

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Eksjö [Eiijkchoe]
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
Angående servicen så tycker jag inte det är värt några stora pengar, tusenlapparna ramlar fort iväg och så mycket uppväger inte en servicebok prutandet när man säljer.
Byta olja, kolla bromsar o slangar samt glapp i lager kan man ju kolla själv plus att man vet om det verkligen är gjort eller inte.
christoffer vad menar du med ryckigt i starten? hackar den när du släpper upp kopplingen eller rycker i jämn fart?
 

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Ort
Åkarp
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
Hallå alla, längesedan man var här, men lika kul fortfarande =)

Nu är det dax för 1200 milaservicen. Tänkte att det kan vara sjysst att göra den nu innan vinter, så allt är klart till våren! Jag bor i malmö och kollade vad servicen skulle kosta på mc-huset, mellan 3500:- och 4000:-. Lite halvblodigt tycker jag då jag hört på annat håll (minns inte vart) att man kan få den tusenlappar billigare! Har någon koll på var i skåne (gärna så nära malmö som möjligt) man får jobbet bra och "billigt" gjort?
!

Kan absolut slå ett slag för piffes mc i Staffanstorp när det gäller service. :yoparty
Betalade 1600 för min 1200-milaservice (bytte iofs 2 däck samtidigt).

PS. Min hoj är till salu till ett riktigt lågt pris: http://www.blocket.se/vi/17612479.htm?ca=23_11_s
 
Last edited:

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Eksjö [Eiijkchoe]
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
finns det nåt hypotetiskt sätt o räkna ut eventuell effektökning om man höjer kompet från 11.3 till 12.5 o mappar för det?

Förresten är det nån som testat att höja kompet?
 
Last edited:

JGEEN

J
Gick med
30 Jul 2008
Ort
Nacka
Hoj
Yamaha R6
Bluddrande

Hej!
Senaste tiden så har min hoj varit lite knasig precis när jag startar den och ska köra iväg. Den bara bluddrar. Ger ingen kraft när man gasar. Efter ett ganska kort tag (1km) så går den som vanligt igen. Är det någon som upplever samma sak och i sådana fall vad beror det på? Den var inte sån när den var helt ny. Har nu gått ca 240 mil.:confused:
 

saverman

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Linköping
Hoj
Honda CBR1000RR 2012
Hej!
Senaste tiden så har min hoj varit lite knasig precis när jag startar den och ska köra iväg. Den bara bluddrar. Ger ingen kraft när man gasar. Efter ett ganska kort tag (1km) så går den som vanligt igen. Är det någon som upplever samma sak och i sådana fall vad beror det på? Den var inte sån när den var helt ny. Har nu gått ca 240 mil.:confused:

Går den på båda cylindrarna?
 

keizer

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2008
Ort
västervik
Hoj
gasgas 250 sm Lv
här kommer min hoj
lite smågrejer e gjort men mer kommer
ursäkta den fruktansvärda bildkvaliten..
 

Bifogat

  • DSC00252.JPG
    DSC00252.JPG
    14.7 KB · Visningar: 94
  • DSC00247.JPG
    DSC00247.JPG
    14.3 KB · Visningar: 70
  • DSC00249.JPG
    DSC00249.JPG
    16.1 KB · Visningar: 87
  • DSC00251.JPG
    DSC00251.JPG
    14.3 KB · Visningar: 86
Last edited:

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Eksjö [Eiijkchoe]
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
Vet inte säkert men det kanske är det som är felet. Den får liksom ingen kraft... Så ska det väl knappast vara???

Har den nån kraft längre upp i registret?
Kanske topp-packningen som läcker? eller nåt stift som inte är draget ordentligt.
Hursomhelst har du väl garanti så lämna in den snarast.
 

Freddan.

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2007
Ort
västkusten
Hoj
jupp
Vet inte säkert men det kanske är det som är felet. Den får liksom ingen kraft... Så ska det väl knappast vara???

Sådär uppförde sig bilen för ett tag sen, helt kraftlös, bludder, då var en tändkabel kass, ingen ström. Så kolla att tandkablarna sitter som de ska på stiftet, för kablar/stift kan väl knappast redan vara kassa.

Som sagt, garanti finns, så åk till verkstan innan du ev. blir helt stående.

//Fredrik
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top