ER6-tråden

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Hoj
Monstruös ER6
Dax för 1800-mila service.
Jag har flyttat från Malmö till sthlm och letar billigt och bra ställe att serva hojen på, nån som har något tips? :)

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Dax för 1800-mila service.
Jag har flyttat från Malmö till sthlm och letar billigt och bra ställe att serva hojen på, nån som har något tips? :)

För 100-milaservice på min Versys var Örby MC billigast. Verkar däremot skilja lite i priser över säsongen mellan verkstäderna så det bästa är nog att ringa runt.

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
YZF 1000 R
Ja man har väl fått in en viss ryckteknik. :näsblod Fick upp TTR:n på slangen i 90 på 4:an.

Jag körde motard förut o fick upp den på alla växlar med olika stilar. dock 5an ståendes.
Har haft min Er6a sen -06 då jag köpte den ny. Har alltid kopplat upp den på 2an hur enkelt som helst, har även slitit o ryckt med 3an, men ser det iaf för mig som en omöjlighet. Har du fått upp den på 3an och även lagt i 4an?

saverman

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Hoj
Honda CBR1000RR 2012
Hur är det nu då: behöver man Power Commander om man drar på slip-on? Jag funderar på att investera i ett GPE.

Almqvist

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
Var och testade min lilla knarr på banan i torsdags.. säger bara de.. SÅ HIMLA KUL.. roligare kan man inte ha med kalsongerna på.. hängde med bra trots liten cykel.. så nu går tankarna runt, stålomspunnan bromsslangar fram (nån som testat) för bättre känsla och bättre däck :).. älskar min er6

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
körde ner till Höör igår, mötte två er6n utanför Linderöd.. så många brukar jag inte se på en vecka :)
0.51 liter milen med "busigt" tempo.. kan man ju leva med fast lite snålare borde man ju kunna köra.

saverman

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Hoj
Honda CBR1000RR 2012
Funbike har gjort det igen! Kollade runt för priser på 600-milservicen och som dom sa i Karlskoga när jag ringde dit så är det ju en liten "däcksparkarservice" och jag fick pris runt 600kr. Funbike däremot ville ha tappra 2300kr. Skapligt skämt! :D

Försöker få tag i Biketech i Norrköping men inget svar på mailen eller telefon. När som vet om det har klappat igen?

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
Överger er-6:an nu! Har skaffat mig nåt annat att åka på....
Lite tråkigt att överge Blackie, men jag känner att det är lite för lite att åka med. Annars är det en superfin hoj, väl värd pengen.

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Såld!
Överger er-6:an nu! Har skaffat mig nåt annat att åka på....
Lite tråkigt att överge Blackie, men jag känner att det är lite för lite att åka med. Annars är det en superfin hoj, väl värd pengen.

Helt rätt! :tummenupp

Jag gjorde samma sak o jag ångrar mig inte, blev det en vit? :)

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
vinster:går mycket mjukare o känns som den går bättre.
minus:mer svårstartad nu när tempen sjunker.
risker: vet inte vad som är anpassat för etanol.. typ soppapump o sånt men det håller så länge det håller.
effekt? ingen aning eftersom jag mappat den på vägen men får väl åka o bänka i vinter när man inte har så mycket annat att göra :)

Hur gör man det? Vad vinner man?
man loggar avgasvärdena med bredbandslambda och ställer in sin pc3 för att korrigera värdena.
kan vinna lite effekt om det blir rätt och förhoppningsvis nån krona milen och lite för miljön.. och så får man en god lukt :D
blir nån avgaspuff ibland men istället för att det låter som en kinapuffknall låter det mer som en ettöres.

Last edited:

Petrus

Biker sedan 1998
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki Freewind 650 Scrambler
Nu har jag också sålt min ER6. Inte för att det var en dålig hoj utan för att jag under en längre tid varit sugen på att gå tillbaka till att köra renodlad sporthoj. Så det blev en ZX10R istället. Är kanon-nöjd med det bytet.
Lycka till med era ER6´or. :tummenupp

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Då får man hoppas du blir nöjd med din tia :tummenupp
Funderar med på att byta hoj, eller bara köpa en till... vill ha en yamaha xt660:yoparty men får se hur planerna går i vinter,.. det hela kanske spårar ur o jag köper högkompressionskolvar till 6:an istället

absolutpadda

För evigt, För alltid Björklöven
Gick med
15 Aug 2007
Hoj
08 kawasaki er6f
Va nyss och körde lite åsså helt plöstsligt så dör hojjen mitt på E4an:huvet
fattar ingenting,helt död när man trycker på starknappen.
kollar batteri säkringar osv...ingeting:va
efter 5 min går hojjen igång.
måste vara nått elfel
nån som råkat ut för samma sak? lr har nångon aning om va det kan vara för fel?

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...