ER6-tråden

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Eksjö [Eiijkchoe]
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
Hej!

Det finns en spec på kawasaki.com:
http://www.kawasaki.com/Products/detail.aspx?id=373&content=specifications

Där står att tanken är 4.1 gallon, översätter man det till liter (länk)
så blir det 15.20 liter, vilket är samma som dagens ER6'or. :)

Den ser helt ok ut, Suzuki'n, mycket runda former och linjer. Kolla linjen som går från framkanten på tanken, som fortsätter vidare över sadeln i kombination med rundningen av avgassystemet. :)

läste med den specen men jag tyckte jag läste på förändringslistan att dom gjort tanken större men det är ju samma storlek som innan :va

Edit, var inne o kollade igen, det var f-modellen som fått större tank (fast tydligen inte enligt specarna på kawas hemsida... undrar om dom vet vad dom skriver?)
 
Last edited:

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Eksjö [Eiijkchoe]
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
man kan ju undra hur kawasaki tänkte när de gjorde en analog hastighetsmätare och en digital varvräknare på 2009:an. Hål i huvet, vem vill ha digital varvräknare egentligen?
sen kan man inte ta av skjutshantagen på ett snyggt sätt, de är inte för granna varken på nuvarande eller den nya..

http://www.motorcycledaily.com/092308middle2.jpg
Finns tydligen några täcklock
 

tedrob

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2007
Ort
Västerås
Hoj
Kawasaki ER6-f med G&G
Meddela vad du får för svar.

Har inte fått något svar från BikeTech.

Ringde tebax till FunBike och frågade om 5100:- för en 1200-mila service kunde stämma och det gjorde det inte.

Det nya priset blev 3300:- med olja, filter, stift och luftfilter.

Lat som man är så tog jag det budet för att slippa åka till Stockholm, lämnade in den idag (29/9),
väl där så ville jag försäkra mig om att det lägre priset fortfarand gällde.
Killen kollade i listan men där stod fortfarande 5100:- :confused:
Fast på min service-bokning stod det 3300:- :D

Så jag har inte blivit klokare, men nu när garantin går ut så blir det inte service där nå mer.....
 

saverman

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Linköping
Hoj
Honda CBR1000RR 2012
Har inte fått något svar från BikeTech.

Ringde tebax till FunBike och frågade om 5100:- för en 1200-mila service kunde stämma och det gjorde det inte.

Det nya priset blev 3300:- med olja, filter, stift och luftfilter.

Lat som man är så tog jag det budet för att slippa åka till Stockholm, lämnade in den idag (29/9),
väl där så ville jag försäkra mig om att det lägre priset fortfarand gällde.
Killen kollade i listan men där stod fortfarande 5100:- :confused:
Fast på min service-bokning stod det 3300:- :D

Så jag har inte blivit klokare, men nu när garantin går ut så blir det inte service där nå mer.....

Han sa att han hade svarat på mina mail jag skickade oxå men jag fick aldrig något. Kanske har något mail-problem. Skulle vara kul bara för att att veta så nu är det nästan så att jag ringer själv ner och kollar. :)
 

speffy

Medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
261
Hoj
KTM 950 SMR
Tjena
Kommer troligtvis att köpa en Er6n imorgon. När jag var hos en säljare så sa han att man kan sätta den på min pappa och så jag får lov att köra den för att få lite lägre kostnad. Nu till min fråga måste Er6an stå på min pappa också eller kan din lika bra stå på mig ?
 

perhu

Medlem
Gick med
11 Mar 2004
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Speed Triple R & Versys 650
Tjena
Kommer troligtvis att köpa en Er6n imorgon. När jag var hos en säljare så sa han att man kan sätta den på min pappa och så jag får lov att köra den för att få lite lägre kostnad. Nu till min fråga måste Er6an stå på min pappa också eller kan din lika bra stå på mig ?

Tjena! Försäkra den på den som ska använda den! Annars kan du i värsta fall få noll kronor utbetalt vid olycka.... Sök här på sporthoj, finns många trådar om detta!

Lycka till med hojköpet!
 

speffy

Medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
261
Hoj
KTM 950 SMR
Sorry formulerade kanske mig lite fel. Alltså min pappa står på försäkringen men i försäkringen ingår ett tillägg som gör att jag också får lov att köra och fråga är om då hojen måste stå på min pappa också eller den kan stå på mig ?
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Där har du FEL! :arsele

Din pappa måste stå som ägare men har ni tilläggsförsäkringen så får båda bruka den med en gällande försäkring, antar att du har bilsport?

Hur är det fel när du säger samma sak? :va

Om det är pappan som kan teckna försäkring som gäller båda så ska han också äga hojen. Det är väl vad ni båda säger.
 

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bårran
Hoj
Såld!
Hur är det fel när du säger samma sak? :va

Om det är pappan som kan teckna försäkring som gäller båda så ska han också äga hojen. Det är väl vad ni båda säger.

Jag tolkar det som att han menar att bara den som äger den och försäkrar den får använda den alltså för EN person...

Men aja vad vet jag. :)
 

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bårran
Hoj
Såld!
Kära Hyll!

Om du läser mitt inlägg så skriver jag "Försäkringen tecknas endast på den som står som ägare för fordonet"
Jag kommenterade ingenting om vem som får bruka den:mad: LÄS! Och passa på att också läsa frågan jag svarade på.
Detta gäller både IF och Bilsport.
:7peta :dummer

Haha mr seriös, du tar åt dig som en tvättsvamp, kul att se. :D :pannkyss
 

jokkeh

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2008
Ort
08
Hoj
ER6f
jaha, nu hade man äntligen lite tid att köra en bit då, va förbi powerbike och de hjälpte mig att justera växelspaken en aning, funkar bättre nu...

MEN

efter 8 mil lugn körning (maxade kanske 6000 varv nån gång, mest runt 3-4000) så började oljelampan lysa!

jag va en bit hemifrån och ganska långt ifrån någon MC verkstad så jag tänkte att jag puttrar hem på 50 & 70 vägar och håller mig lugn, när jag hade lite drygt 1km kvar hem så slocknade lampan igen...

är hojjen paj eller ska man behöva fylla på olja efter 8 mil på en sprillans ny hoj ?

edit: försökte kolla nivån i "fönstret" men det är svårt utan centralstöd, man får ju inte direkt en bra bild när den står på sidostödet =/
 
Last edited:

saverman

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Linköping
Hoj
Honda CBR1000RR 2012
jaha, nu hade man äntligen lite tid att köra en bit då, va förbi powerbike och de hjälpte mig att justera växelspaken en aning, funkar bättre nu...

MEN

efter 8 mil lugn körning (maxade kanske 6000 varv nån gång, mest runt 3-4000) så började oljelampan lysa!

jag va en bit hemifrån och ganska långt ifrån någon MC verkstad så jag tänkte att jag puttrar hem på 50 & 70 vägar och håller mig lugn, när jag hade lite drygt 1km kvar hem så slocknade lampan igen...

är hojjen paj eller ska man behöva fylla på olja efter 8 mil på en sprillans ny hoj ?

edit: försökte kolla nivån i "fönstret" men det är svårt utan centralstöd, man får ju inte direkt en bra bild när den står på sidostödet =/

Paj vet jag inte, men händer det igen så skulle jag kolla upp det. Luta upp hojen så ser du bättre. Antingen gör du det själv eller så ber du någon hålla upp den.
 

jokkeh

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2008
Ort
08
Hoj
ER6f
Paj vet jag inte, men händer det igen så skulle jag kolla upp det. Luta upp hojen så ser du bättre. Antingen gör du det själv eller så ber du någon hålla upp den.

hmm, på sidan 79 i manualen står det att lampan lyser om oljepumpen inte funkar som den ska, om oljenivån är extremt låg eller om ledningarna är täppta.

när den står på sidostödet så ser jag olja, så det borde vara inom det område som det ska vara... frugan kommer hem kl 14 så då får hon hjälpa mig att hålla hojjen upprätt så ska jag kolla det igen, eftersom lampan slocknade till slut så kan det inte vara pumpen som slutade funka, lutar mot att det va någon propp i ledningarna kanske ?

ska jag vara orolig eller borde sånt fiskas upp av oljefiltret och jag kommer inte ha mera problem ?
 

PantherBurns

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2008
Ort
Söderslätt
Hoj
ER6n 07
Min var likadan, lampan var överkänslig de första milen, körde tillbaks till verkstaden 2ggr, sedan blev det bra av sig själv....har aldrig hänt mer :)
 

jokkeh

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2008
Ort
08
Hoj
ER6f
Min var likadan, lampan var överkänslig de första milen, körde tillbaks till verkstaden 2ggr, sedan blev det bra av sig själv....har aldrig hänt mer :)

skönt att höra!

minns du hur många mil du hade på mätarn när problemet visade sig sista gången ?
 

tedrob

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2007
Ort
Västerås
Hoj
Kawasaki ER6-f med G&G
Han sa att han hade svarat på mina mail jag skickade oxå men jag fick aldrig något. Kanske har något mail-problem. Skulle vara kul bara för att att veta så nu är det nästan så att jag ringer själv ner och kollar. :)

Fick svar från BikeTech:

Hej en 1200 mila service kostar ca 2500:- arbete ink material

man byter olja + filter stift bromsvätska

sen är det synkning förgasare gengöring luftfilter koll på allt

MVH Håkan Biketech
 

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Ort
Åkarp
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
Fick svar från BikeTech:

Hej en 1200 mila service kostar ca 2500:- arbete ink material

man byter olja + filter stift bromsvätska

sen är det synkning förgasare gengöring luftfilter koll på allt

MVH Håkan Biketech

Förgasare??? :confused:

Jag hade inte lämnat in den där?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top