ER6-tråden

jokkeh

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2008
Ort
08
Hoj
ER6f
hmm, på sidan 79 i manualen står det att lampan lyser om oljepumpen inte funkar som den ska, om oljenivån är extremt låg eller om ledningarna är täppta.

när den står på sidostödet så ser jag olja, så det borde vara inom det område som det ska vara... frugan kommer hem kl 14 så då får hon hjälpa mig att hålla hojjen upprätt så ska jag kolla det igen, eftersom lampan slocknade till slut så kan det inte vara pumpen som slutade funka, lutar mot att det va någon propp i ledningarna kanske ?

ska jag vara orolig eller borde sånt fiskas upp av oljefiltret och jag kommer inte ha mera problem ?

kollade oljan nyss, ligger vid det övre strecket, så det borde inte vara problemet...

så, oljepumpen eller tjockt i ledningarna? eller "överkänslig de första milen" ?
 

saverman

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Linköping
Hoj
Honda CBR1000RR 2012
Fick svar från BikeTech:

Hej en 1200 mila service kostar ca 2500:- arbete ink material

man byter olja + filter stift bromsvätska

sen är det synkning förgasare gengöring luftfilter koll på allt

MVH Håkan Biketech

Det var bra pris det med. Har jag kvar den så länge så blir nästa service där oxå.
 

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Timrå
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
kollade oljan nyss, ligger vid det övre strecket, så det borde inte vara problemet...

så, oljepumpen eller tjockt i ledningarna? eller "överkänslig de första milen" ?
Vilket årsmodell har du? På de första modellerna fram till -06 så fanns det en del problem med att oljelampan lyste. Detta berodde på något krångel med insprutningen, om jag inte minns fel.
Står något om det i tidigt denna tråd tror jag.
 

jokkeh

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2008
Ort
08
Hoj
ER6f
Vilket årsmodell har du? På de första modellerna fram till -06 så fanns det en del problem med att oljelampan lyste. Detta berodde på något krångel med insprutningen, om jag inte minns fel.
Står något om det i tidigt denna tråd tror jag.


en 08:a som i dagsläget har rullat 16 mil, lampan lyste INTE under de 6 mil till/från jobbet igår.
 

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Ort
Västmanland
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Tjena, jag blir antagligen Er-6n-ägare på måndag då jag hämtar en begagnad 2008 som bara rullat strax över 100 mil. :)

Vad trycker ni är ett vettigt pris så här på höstkanten för en begagnad 2008?
Utrustad med; ABS, slip-on, ny bakdel, servad, orginaldelar kvar, lagom inkörd.

Så jag har lite att gå på vid prisdiskussionen på plats.
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Tjena, jag blir antagligen Er-6n-ägare på måndag då jag hämtar en begagnad 2008 som bara rullat strax över 100 mil. :)

Vad trycker ni är ett vettigt pris så här på höstkanten för en begagnad 2008?
Utrustad med; ABS, slip-on, ny bakdel, servad, orginaldelar kvar, lagom inkörd.

Så jag har lite att gå på vid prisdiskussionen på plats.

Det säljs nya 08:eek:r för runt 50 000:- i Västra Götaland, bland annat hos Stibix i Borås, ett pris under det är väll ok :)
 

Kristian.gbg

オートバイ
Gick med
6 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
-08, Kawasaki ER-6F ABS
Tjena, jag blir antagligen Er-6n-ägare på måndag då jag hämtar en begagnad 2008 som bara rullat strax över 100 mil. :)

Vad trycker ni är ett vettigt pris så här på höstkanten för en begagnad 2008?
Utrustad med; ABS, slip-on, ny bakdel, servad, orginaldelar kvar, lagom inkörd.

Så jag har lite att gå på vid prisdiskussionen på plats.
Jag gav 61.000:- för min splitternya ER-6F ABS för lite mindre än 1månad sedan.. så jag kan nog tänka mig 45.000:- borde vara ok för en ER-6N ABS
 

perhu

Medlem
Gick med
11 Mar 2004
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Speed Triple R & Versys 650
ER-6.se ........Ops!!! Tror att ja va den 1a besökaren:yoparty
Har du slängt upp detta forum precis nu kanske:tuttar
Hoppas det kommer att funka. Annars så är ju denna tråd mkt bra, men som sagt bra "initiv" där mannen.

Jag reggade mig och tror på ett eget forum! Känns lite svårt att hitta rätt när jag letar "fakta" i denna (iofs trevliga:) ) monsterstora tråd!

Vi ses kanske på forumet?
 
Last edited:

Kristian.gbg

オートバイ
Gick med
6 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
-08, Kawasaki ER-6F ABS
Gah! Fläktproblem

Var ute och körde idag och ser helt plötsligt att tempmätaren lyser. stannar direkt. och märker att fläkten inte gör ett ljud ifrån sig. tänker förbannat!! jaja måste vara säkringen men nej.. står en stund och väntar på motorn ska kallna. upp dyker en KTM 660 men en schysst kille vid namn Poppler. tack för att du stannade. trevligt att tjöta med någon medans man står och väntar. gött det finns folk som hjälper till och stannar. trodde folk inte gjorde sådant längre.
Någon som har haft ett liknande problem med fläkten?
 

speffy

Medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
261
Hoj
KTM 950 SMR
Ja då har man skaffat sig sin första hoj, blev en kawa er6a. Undrar vilket sorts lås som är att föredra? Skivlås som verkar smidigast men räcker det ?
 

Kristian.gbg

オートバイ
Gick med
6 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
-08, Kawasaki ER-6F ABS
Ja då har man skaffat sig sin första hoj, blev en kawa er6a. Undrar vilket sorts lås som är att föredra? Skivlås som verkar smidigast men räcker det ?

Grattis!!
jag har ABUS DETECTO 8000. är ett bra lås som låter om någon rör hojen eller man glömmer ta av låset ifrån bromsskivan.. :)
 

jokkeh

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2008
Ort
08
Hoj
ER6f
Ja då har man skaffat sig sin första hoj, blev en kawa er6a. Undrar vilket sorts lås som är att föredra? Skivlås som verkar smidigast men räcker det ?

mycket nyfiken på lås jag med, vad folk använder osv...

påtryckningar hemifrån på att ha en fet kätting, men får den verkligen plats under sadeln ? ser väldigt trångt ut.
 

MCR

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Ort
O-hamn
Hoj
570FS -11
Jsg har kawas bygellås, det är anpassad för att få plats under sadeln. Jag har dock aldrig använt det... Jag går aldrig längre än så jag ser min hoj, förutom hemma då men där står den i varmgarage som är ihopbyggt med huset.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top