Sista turen för i år......
Jaha, då har man åkt sista turen för i år!
Vaknade som vanligt ca 0600 i måndags morse, tittade på termometern som visade hela 2,5 grader. Tänkte att detta får bli sista turen till jobbet.
Efter ett par kilometer mitt i rusningstrafiken så händer det - RÅDJUR!!!
Håller lagliga 70 km/h, hinner inte ens reagera.
Kändes som att rådjuret springer in i framhjulet från vänster, hojen bara lägger sig ner på vänster sida.
Hojen glider i från mig. Jag rullar över på magen och glider ca 50 meter. Under dessa metrar hinner jag tänka två saker:
"Hoppas bilen bakom mig hinner se mig"
"Vill inte glida över i mötande körfält"
Som genom ett under så glider både jag och cykeln rakt fram i våran fil, bilen bakom hinner stanna.
Jag hade tur, bara lite öm i höften som jag la mig på. I övrigt bara lite stel.
Det var mer synd om rådjuret som överlevde kraschen men som var så pass skadad så att jägaren fick komma ut.
Hojen då? Jo den har sett bättre ut kan man lugnt säga.
Så ta det jävligt lugnt där ute i mörkret på mornarna!
Jaha, då har man åkt sista turen för i år!
Vaknade som vanligt ca 0600 i måndags morse, tittade på termometern som visade hela 2,5 grader. Tänkte att detta får bli sista turen till jobbet.
Efter ett par kilometer mitt i rusningstrafiken så händer det - RÅDJUR!!!
Håller lagliga 70 km/h, hinner inte ens reagera.
Kändes som att rådjuret springer in i framhjulet från vänster, hojen bara lägger sig ner på vänster sida.
Hojen glider i från mig. Jag rullar över på magen och glider ca 50 meter. Under dessa metrar hinner jag tänka två saker:
"Hoppas bilen bakom mig hinner se mig"
"Vill inte glida över i mötande körfält"
Som genom ett under så glider både jag och cykeln rakt fram i våran fil, bilen bakom hinner stanna.
Jag hade tur, bara lite öm i höften som jag la mig på. I övrigt bara lite stel.
Det var mer synd om rådjuret som överlevde kraschen men som var så pass skadad så att jägaren fick komma ut.
Hojen då? Jo den har sett bättre ut kan man lugnt säga.
Så ta det jävligt lugnt där ute i mörkret på mornarna!