ER6-tråden

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Ort
Västmanland
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
I helgen var det första gången jag var ute och övningkörde (rullat lite i garaget innan).
Känner mig grymt nöjd med hojen. Smidig och klockren för en nybörjare som jag *hehe*.
Men nu får våren ta å komma så jag kan ta kortet :D

[YOUTUBE-ID]KbVm8PYHBtQ[/YOUTUBE-ID]
 

Kristian.gbg

オートバイ
Gick med
6 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
-08, Kawasaki ER-6F ABS
I helgen var det första gången jag var ute och övningkörde (rullat lite i garaget innan).
Känner mig grymt nöjd med hojen. Smidig och klockren för en nybörjare som jag *hehe*.
Men nu får våren ta å komma så jag kan ta kortet :D

[YOUTUBE-ID]KbVm8PYHBtQ[/YOUTUBE-ID]

Snygg färg på hojen! ;)
är det en Leovince Slip-on du har på den eller?
 

Freddan.

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2007
Ort
västkusten
Hoj
jupp
Vart köpte du depåstödet med bobbiner och vad fick du ge?

Jag köpte det på Johans MC i Göteborg, de hade höstrea för ett tag sen. Fick det för 636 kr, ord.pris;795 kr. Länk till Duells katalog. De bobbiner som medföljer passar inte hojen utan fick köpa till Kawasaki's bobbiner. Stödet fungerar helt ok. :tummenupp
Nackdelen är att krokarna inte är fasta Y-klykor utan lösa men de håller sig ändå bra på plats. Från början tänkte jag köpa Kawasaki's originalstöd men det skiljde sig för mycket i pris. :)

Du har gott ljud i hojen! :tummenupp Ja, det är inte många dagar kvar att köra på nu, sen kommer den långa väntan... Se till att fixa teorin nu i vinter om du inte redan gjort det men det har du säkert redan planerat in. :)

//Fredrik
 

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Ort
Västmanland
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Jag köpte det på Johans MC i Göteborg, de hade höstrea för ett tag sen. Fick det för 636 kr, ord.pris;795 kr. Länk till Duells katalog. De bobbiner som medföljer passar inte hojen utan fick köpa till Kawasaki's bobbiner. Stödet fungerar helt ok. :tummenupp
Nackdelen är att krokarna inte är fasta Y-klykor utan lösa men de håller sig ändå bra på plats. Från början tänkte jag köpa Kawasaki's originalstöd men det skiljde sig för mycket i pris. :)

Du har gott ljud i hojen! :tummenupp Ja, det är inte många dagar kvar att köra på nu, sen kommer den långa väntan... Se till att fixa teorin nu i vinter om du inte redan gjort det men det har du säkert redan planerat in. :)
//Fredrik

Tackar! Då ska jag ta mig en titt på stöden.
Yes man, teori är på G. :tummenupp

Gillade ljudet. min låter lite trist med orginal. märkte det när jag stod brevid en ER-6N för ett litet tag sedan och han gasade och jag gasade.. var lite skillnad :)

GPR:en låter lite dovt, härligt mullrigt (tycker jag personligen). En polare skaffade en ER-6:a förra veckan med orginalrör på och det var stor skillnad när vi jämförde. Bara ljudet får en att vilja köra mer :D
 

wohlan

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
Borås
Hoj
2006, Kawasaki Er6f
Tack alla för tipsen om depå stöden!!! :tummenupp Har inte köpt nått ännu men antagligen blir det från verktygsboden.

Rotor snyggt ställ. Kul med video oxå. :)

Har nån beställt ifrån ninja650shop.com Har hittat lite goodies jag vill ha, tar det lång tid? Frakt? Tullavgifter? All nödig info är jag intresserad av.

Kör lungt :yoparty
 

Henning!

Hör av dig till en gammal släkting! NU!
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Vid hoppet på Skånelavägen
Hoj
Byter hela tiden. Köper och köper.
Tjoho!
Just hemkommen från testkörning av ER-6n på mallis!

Till er som är nyfikna kan jag bara säga att det är fler plus än minus. ;)

Jag gillar 2009:an! Skall jag gnälla på något är det att sexan inte är en överväxel. :)
 

-Palle-

Medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
Uppsala
Hoj
Suzuki SV1000N för gatan & Triumph TT600 för banan
Såhär avslutar jag denna säsong, vi syns på vägarna i vår igen :tummenupp

Bild 095.jpg

PS: Behövs nytt däck nu :yoparty
 

speffy

Medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
261
Hoj
KTM 950 SMR
Någon som har tips på snygga backspeglar ?
Har kollat lite på bar-end speglar på ebay men kan inte bestämma mig om jag
tycker det är snyggt eller ej :)
Så ös på med tips och gärna länk där man kan beställa.
Och nej jag ska inte plocka bort dom helt och köra utan :D
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Någon som har tips på snygga backspeglar ?
Har kollat lite på bar-end speglar på ebay men kan inte bestämma mig om jag
tycker det är snyggt eller ej :)
Så ös på med tips och gärna länk där man kan beställa.
Och nej jag ska inte plocka bort dom helt och köra utan :D

titta på www.rucknrunracing.se - barend mirrors från Oberon och om några veckor kommer även backspeglar med integrerade blinkers..
 

Jörn

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Er-6n -08
Hej alla glada! Jag tänkte piffa upp Er 6an lite nu till 09 och köpa ett power commander+ luftfilter om det nu är ett måste? Någon som vet var man köper filter och commander till en bra peng? All info kring denna utstyrsel är välkommen/ Jörgen.
 

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bårran
Hoj
Såld!
Hej alla glada! Jag tänkte piffa upp Er 6an lite nu till 09 och köpa ett power commander+ luftfilter om det nu är ett måste? Någon som vet var man köper filter och commander till en bra peng? All info kring denna utstyrsel är välkommen/ Jörgen.

Köp via Stibix i Borås, bra priser o riktigt kunnig personal, dom har snygga tavlor på väggarna också har jag hört. ;)

Har hört dock att det inte skall göra så mycket på en Er-6 om man inte bänkar den efteråt men jag kan ha fel.
 

haobey

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2008
Ort
Malmö
Hoj
Street Triple -09
Till nästa säsong blir det slip-on till hojjen.

Vet inte riktigt vilket det blir. Tittat en del på Leo Vince... men även GPR(?) har schysst ljud.
Frågan är om det endast är att montera ett slip-on eller om jag måste göra något mer (power commander eller liknande)?
Jag kör helt orginal för tillfället och vill självfallet inte att hojjen skall gå sämre/ojämt om jag monterar ett slip-on. :näsblod

Har läst igenom tråden en gång i tiden men vet ej om svaret på min fråga finns, orkar inte läsa om allt igen.
 

Jörn

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Er-6n -08
Hej! Jag har kört med slip-on hela tiden på min, både med och utan db killer och det funkar bra inga konstigheter alls! Frågan är hur märkbart blir det med en pc3 + ett luftfilter?
 

pontare

pontare
Gick med
2 Apr 2007
Ort
umeå
Hoj
kawasaki klx 650r sm
Tjena.

Har köpt ett Defa larm till min er6n-08 och undrar om någon har nått Elschema att lägga upp eller ifall någon har installerat ett Defa larm och fotat under tiden som kanske kan lägga upp bilderna här.

Tack på förhand/ Pontare
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top