ER6-tråden

Kristian.gbg

オートバイ
Gick med
6 Sep 2008
Hoj
-08, Kawasaki ER-6F ABS
Jsg har kawas bygellås, det är anpassad för att få plats under sadeln. Jag har dock aldrig använt det... Jag går aldrig längre än så jag ser min hoj, förutom hemma då men där står den i varmgarage som är ihopbyggt med huset.

Hörde att det låset inte var godkänt.

mycket nyfiken på lås jag med, vad folk använder osv...

påtryckningar hemifrån på att ha en fet kätting, men får den verkligen plats under sadeln ? ser väldigt trångt ut.

Kätting är bara att glömma att ha under sadeln. jag får knappt plats ens med mitt ABUS

Last edited:

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
.......
Någon som har haft ett liknande problem med fläkten?

Det har varit uppe i den här tråden tidigare, och jag har min egen teori om det. Innan jag monterade skärmförlängare så upptäckte jag att det sprutade skit rakt upp på baksidan av kylaren. Min fläkt var ibland helt igenmurad av skit. kolla hur din ser ut.
Efter att jag monterade skärmförlängare så är det alltid helt rent bakom kylaren.

Kristian.gbg

オートバイ
Gick med
6 Sep 2008
Hoj
-08, Kawasaki ER-6F ABS
Det har varit uppe i den här tråden tidigare, och jag har min egen teori om det. Innan jag monterade skärmförlängare så upptäckte jag att det sprutade skit rakt upp på baksidan av kylaren. Min fläkt var ibland helt igenmurad av skit. kolla hur din ser ut.
Efter att jag monterade skärmförlängare så är det alltid helt rent bakom kylaren.

japp tacktack! var nere nu när motorn har svalnat och kände på fläkten kände att den satt fast. lät som en sten hade kilat sig fast inne i fläkten rörde lite på fläkten så flög den ur.. ska nog skaffa en skärmförlängare :)

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
Hörde att det låset inte var godkänt.
.....
.....och jag har hört.......att det ÄR godkänt....knepigt det där med ..." jag har hört"-grejer.
Jag hörde det iallafall av säljaren på Northbike. Sedan om det är sant eller inte....

Code

Medlem
Gick med
8 Jul 2008
Hoj
KTM
Kedjan driver trots att växel inte är i

Hej,
när jag sätter upp min hoj på depåstöd för att få upp bakhjulet, startar den och har den i friläge så rullar bakhjulet. Kedjan driver sakta hjulet.
Ska det vara så?:rolleyes:

Kristian.gbg

オートバイ
Gick med
6 Sep 2008
Hoj
-08, Kawasaki ER-6F ABS
.....och jag har hört.......att det ÄR godkänt....knepigt det där med ..." jag har hört"-grejer.
Jag hörde det iallafall av säljaren på Northbike. Sedan om det är sant eller inte....
hehe ok för jag hörde av säljaren på Johans Mc att det inte var godkänt när jag köpte min :)

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Hej,
när jag sätter upp min hoj på depåstöd för att få upp bakhjulet, startar den och har den i friläge så rullar bakhjulet. Kedjan driver sakta hjulet.
Ska det vara så?:rolleyes:

Det blir en viss friktion av oljan, har du tunnare/varmare olja så minskar fenomenet, det är därför det märks mest när motorn är kall för då är oljan trögare. Det är helt naturligt och inget att oroa sig för. :tummenupp

Last edited:

Code

Medlem
Gick med
8 Jul 2008
Hoj
KTM
Blev bara förvånad, hade precis tvättat den och märkte att den rullade när jag hade den på depåstödet och i neutral. Mailade firman jag köpte den genom och de sa också att det är helt normal.
Works as design med andra ord.

speffy

Medlem
Gick med
19 May 2008
Hoj
KTM 950 SMR
Har varit ute på premiär rundan idag med nya hojen, fan så härligt :)
Synd att det börjar gå mot sitt slut av säsongen men ska väl bli ett par soldagar till.
Tänkte hör om någon har någon bra nätaffär eller vanlig butik i närheten (Skåne) som man kan köpa något roligt till hojen. Hade tänkt ny skylthållare och blinkers så den får lite snyggare bak :)
Behöver ha något att pilla men nu när det inte är fint väder varje dag.

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Det blev affär i veckan iaf. Så nu är man Kawasaki-ägare och ER-6-nörd. :rock

Eftersom jag håller på med lappen och blir klar till tidig vår, blir det nog en lång vinter, putsandes och skruvandes.

Bild på svarta raketen -->
visabild.php

Peppe2000

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2008
Hoj
Kawasaki ER-6N -08
Synd att det börjar gå mot sitt slut av säsongen men ska väl bli ett par soldagar till.
Tänkte hör om någon har någon bra nätaffär eller vanlig butik i närheten (Skåne) som man kan köpa något roligt till hojen. Hade tänkt ny skylthållare och blinkers så den får lite snyggare bak :)

Kanske ett par diskreta handtagsvärmare så blir nog säsongen lite längre! :tummenupp
Satte på mina värmeslingor i går, ett par 20W-skoterhandtagsvärmare som monterades under gummit. Allt som allt, under 300:- vilket kändes kanonfint i dag!

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.

dessa är bra, har bra skylthållare med till er6-an http://www.nilssonsmc.se/

Freddan.

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2007
Hoj
jupp
Annars har det varit en fin höst, inte så mycket regn. Lite friskt på morgonen bara, runt 3 grader, händerna stelnar till lite innan man är framme vid jobbet. Men det är det värt för hemresan med 10-12 grader och sol är inte helt fel... :)

Rotor, det blev en schyst hoj! :tummenupp

Jag hittade lite filmer på Kawasaki's hemsida om de nya 09'orna om nån nu missat det:

N-modellen: http://www.kawasaki.se/product.asp?Id=340E7DF6662&Sub=6

F-modellen: http://www.kawasaki.se/product.asp?Id=340E7D8EAA5&Sub=6

Den vita N-modellen är inte alls dum men svart är som vanligt snyggare. :)

//Fredrik

-Palle-

Medlem
Gick med
21 May 2008
Hoj
Suzuki SV1000N för gatan & Triumph TT600 för banan
Tänkte bara meddela att jag from idag får åka själv ute på vägarna, utan att nån åker bakom och utan "grönskylt" på ryggen :banana

Premiärrundan blev 10mil :)

speffy

Medlem
Gick med
19 May 2008
Hoj
KTM 950 SMR
Grattis! Tog min premiärrunda igår på också 10 mil. Haft hojkortet ett par månder men ingen hoj. Underbar känsla :)

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Rotor, det blev en schyst hoj! :tummenupp

Tackar, jag känner mig nöjd. Värre blir det nog med väntan till våren *hehe*

Grattis! Tog min premiärrunda igår på också 10 mil. Haft hojkortet ett par månder men ingen hoj. Underbar känsla :)

Tänkte bara meddela att jag from idag får åka själv ute på vägarna, utan att nån åker bakom och utan "grönskylt" på ryggen. Premiärrundan blev 10mil :)

Grattis båda två... lite avis blir man, trots att det börjar bli kallt ute nu.

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...