ER6-tråden

-Palle-

Medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
Uppsala
Hoj
Suzuki SV1000N för gatan & Triumph TT600 för banan
grymt palle! har har dock lust att behålla mina mini blinkers av säkerhetsskäl men vet du eller någon annan om man kan koppla ihop allt så att både mina nuvarande blinkers och den nya baklyktan blinkar? jag har ett par motstånd påkopplade idag kanske rör till det..

annars hade det bästa hade varit att endast byta ut plasten till vitt istället för original. nån som vet vart man kan köpa det?

Borde väl gå att strunta i att koppla i blinkersen i bakljuset så att du kan behålla dina miniblinkers och använda baklyktan precis som vanligt utan blinkerfunktion?
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Sitter och spanar lite på PC3 och öppet filter. Har fått ett pris på 6500 för PC3, filter och bänkning. Låter det rimligt?
Eller det kanske är svinlätt att montera den själv? Kanske går att hitta apbilligt på nätet? Upplys mig!:)
 

linde

who knows if u dont ask!!!
Gick med
13 May 2007
Ort
vallentuna
Hoj
LETAR!
sneglar lite på en er-6!tack vare att det är rätt bra priser!

men är det någon som vet hur den står sig jämfört hornet 600-02!åkte en sådan innan!tyckte efekten räckte till,förutom att den va klen i botten!(gillar att leka lite)!men er-6 väger ändå rätt mycket med sina 70hk!

så någon som har jämfört eller om någon kan berätta lite om karaktären:)?
 

Jocke08

On top of it!
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
ER-6 f
sneglar lite på en er-6!tack vare att det är rätt bra priser!

men är det någon som vet hur den står sig jämfört hornet 600-02!åkte en sådan innan!tyckte efekten räckte till,förutom att den va klen i botten!(gillar att leka lite)!men er-6 väger ändå rätt mycket med sina 70hk!

så någon som har jämfört eller om någon kan berätta lite om karaktären:)?

Provköra kanske? Känns som att det är det enda sättet som du kan få svar på alla dina frågor om hojen..
 

Almqvist

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
angående försäkrings dividerandet så får man köra bana (kvällskörningar, inte bara smc) hos bilsport och inte hos if,, är en klar fördel om man gillar detta (vem gör de inte??)
 

kahn

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Såld
Jaha då är även jag en stolt ägare till en ER-6n från 2006 med 470 mil på mätaren, den silvriga med röd ram givetvis :)

Nu väntar jag bara på att vintern ska ge sig av härifrån umeå så man får åka lite... Köpte den i Stockholm, vi var ett gäng ner på mässan i helgen och på hemvägen fick vi på något sätt en GSR600 extra på släpet, plus min er-6n... Fan att nya pipor ska kosta så mkt pengar, någon som vill sälja begagnat? Hör av er via PM!
 

Almqvist

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
kör ni på för däck.. lurar på att byta.. och är det nån som har bytt bromsledningarna i fram till stålomspunnet, stor skillnad?? dax att komma igång med pre season changes kanske
 

Scalp

Gubbsur
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Mariestad
Hoj
Honda CB 750F -82
Ingen som skaffat en ny ER-6a?
Sålde min i oktober och tänkte bli hojlös ett tag men nu drar det i tarmen igen :)

En Ducati Streetfighter är ju cool men inte dubbelt så kul som en Eärrsexa :)
 

POLECAT

Ny medlem
Gick med
26 May 2008
Ort
Kristianstad
Hoj
HD Sportster 48 2012
:banana :banana :banana
YES!! Nya hojen kom idag! Ska bara monteras ihop å hämtas framåt helgen!!
:tummenupp :tummenupp
 

Bifogat

  • DSC00083.JPG
    DSC00083.JPG
    179 KB · Visningar: 128
  • DSC00085.JPG
    DSC00085.JPG
    165.9 KB · Visningar: 103
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top