YES!! Nya hojen kom idag! Ska bara monteras ihop å hämtas framåt helgen!!
Läckert med vitt!
Agreed! Kanonfin i vitt.
Grattis till ett bra köp! Slit den med hälsan.
Läckert med vitt!
Titta så trevligt! Har du isat av uppfarten så du kan köra?
Det e bokstavligen lugna gatan, inte sett nån snö denna sidan nyår
Jag & frugan är lite inne på att dela på en ER-6. Har aldrig kört en hoj med ABS men det är säkert en bra grej men känns lite som falsk trygghet. Vad säger ni?
ABS slår vanliga bromsar för 95% av alla förare och på de flesta underlag. Däremot måste man ju komma ihåg att dess enda funktion är att förhindra att hjulen låser sig vid inbromsning, resten måste du sköta själv. Har du för hög fart in i en kurva så kommer du ha för hög fart ner i diket eller mötande körfält oavsett om du har ABS eller inte.
Förutom de som kör grushojar eller på bana så är ABS ett klokt val för resten. Än så länge har jag inte hört om olyckor som berott på ABS. Däremot tror jag vi är många som hållit oss upprätt tack vare ABS.
Det var som tusan! Då antar jag att det blir till att "rulla" lite i helgen när du hämtat upp den?
Här är det bara torrt korta stunder, övrig tid är det bara slask och plask.
...
Förutom de som kör grushojar eller på bana så är ABS ett klokt val för resten. Än så länge har jag inte hört om olyckor som berott på ABS. Däremot tror jag vi är många som hållit oss upprätt tack vare ABS.
Har nu sett i flera sammanhang att det skulle vara ett problem med ABS när man kör på grus, men jag förstår inte vad problemet skulle vara. Det borde väl tvärtom vara toppen med ABS på grus, eller...? Nån som kan förklara?
Har nu sett i flera sammanhang att det skulle vara ett problem med ABS när man kör på grus, men jag förstår inte vad problemet skulle vara. Det borde väl tvärtom vara toppen med ABS på grus, eller...? Nån som kan förklara?
Det borde väl tvärtom vara toppen med ABS på grus, eller...?
Det förutsätter dock att du är ganska bra på att bromsa utan ABS och inte är rädd för att låsa upp framahjulet då och då...
Kanske vore bra för alla oavsett erfarenhet m ABS eller inte att gå en bromskurs inför sommaren.
Är det någon skillnad mellan årsmodellerna 06-08 eller är det samma skrot?
...För oss glada gatuamatörer kommer ABS snarare göra att vi bromsar effektivare eftersom man med ABS faktiskt vågar bromsa fullt på grus. ...
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari