ER6-tråden

chris@sfp

Chris Thelin
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
2006 Harley Davidson Street Rod och en 2003 Ducati Monster
Till sommar'n blir det mc!! er6n, en svart, mmm.. :banana

Har inte ens tagit kortet än men i mina tankar är jag redan ute och kör på slingriga sommarvägar! Jobbar och sliter i norge nu för att få allting att gå ihop.

Det verkar vara väldigt konkuranskraftigt pris på hojen också, nästan syndigt.Hade tänkt mig att köpa en helt ny, lite skönt också för då vet jag att ingen annan har varit och taffsat på min tjej i förväg. Möjligtvis affärsägaren. :mad:

Så skönt att ha nånting att se fram emot.

Men undrar lite om försäkringen, var någonstanns kommer den landa för en 21åring ungefär?
Eller ska jag försöka skriva den på far min? Visst går det att försäkra den på en person men att man också har med att en till person får köra motorcykeln? :va

hejsvejjs! Johan

Se tidigare inlägg om att ställa försäkring på annan person.. jag landade på ca 14k för halvförsäkring och i år (då inte halv ingår) blir det 32k (är 27 och tog kortet i sommras så är hyffsat samma sits.. sen är det självklart billigare om du inte bor i centrala GBG som mig men vet dock inte hur mkt) Sjuk jävla kul är att köra hojj igen så den smällen får man ta.. går ju ner rejält när man passerar 30 iallafall ;) IF var billigast för mig då de går ställa av och på när man inte använder hojjen, ex vintern. Så reella priset landar kanske på ca 1100 x 5 månader år ett och ca 3000 x 6 år två.
 

motormania

kawaowner
Gick med
26 Jan 2005
Ort
skåne
Hoj
kawa zx7r
Hallå, hallå.. någon som vet var det är för gänga i Lambdasonden? kan det va M18x1,5?.. funderar på att bygga eget system...tack.
MVH RAUL
 
Last edited:

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Se tidigare inlägg om att ställa försäkring på annan person.. jag landade på ca 14k för halvförsäkring och i år (då inte halv ingår) blir det 32k (är 27 och tog kortet i sommras så är hyffsat samma sits.. sen är det självklart billigare om du inte bor i centrala GBG som mig men vet dock inte hur mkt) Sjuk jävla kul är att köra hojj igen så den smällen får man ta.. går ju ner rejält när man passerar 30 iallafall ;) IF var billigast för mig då de går ställa av och på när man inte använder hojjen, ex vintern. Så reella priset landar kanske på ca 1100 x 5 månader år ett och ca 3000 x 6 år två.

Har du kollat Vesta Skadeförsäkring? Jag fick tipset av en SH medlem och min Z1000 -08 hamnade på 5400:- hel/hel:tummenupp Jag fick pris på 12200:- hel/hel ifrån Bilsport&MC och IF. Torslanda är tyvärr lika dyrt som centrala stan. Värt och kolla för er i alla fall. Dom kräver 3 försäkringar till detta pris men det är bara att lösa 2 olycksfall á 500:- st så är saken klar.
 

StorBjärn

Thunder The Savior
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Uppsala/Umeå
Hoj
Ducati Monster S2R
Har du kollat Vesta Skadeförsäkring? Jag fick tipset av en SH medlem och min Z1000 -08 hamnade på 5400:- hel/hel:tummenupp Jag fick pris på 12200:- hel/hel ifrån Bilsport&MC och IF. Torslanda är tyvärr lika dyrt som centrala stan. Värt och kolla för er i alla fall. Dom kräver 3 försäkringar till detta pris men det är bara att lösa 2 olycksfall á 500:- st så är saken klar.

Hur kunde du få så billig olycksfall? försökte få fram den billigast möjliga men kom inte under 950kr... men mc premien var betydligt bättre än mc bilsport!
Vesta skulle ha 8800:- helår hel och mc motsvarande 13800:- snacka om skillnad!! så sammanlagt skulle det kosta 8800 + 950 x 2 = 10700:-
dvs 3100kr billigare än mc bilsport plus att man har två st olycksfall.
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Hur kunde du få så billig olycksfall? försökte få fram den billigast möjliga men kom inte under 950kr... men mc premien var betydligt bättre än mc bilsport!
Vesta skulle ha 8800:- helår hel och mc motsvarande 13800:- snacka om skillnad!! så sammanlagt skulle det kosta 8800 + 950 x 2 = 10700:-
dvs 3100kr billigare än mc bilsport plus att man har två st olycksfall.

Jag snackade med en kille på deras kundtjänst och han erbjöd mig 2 olycksfall för 500:- st + 5400:- för hojen? Talade du med dom per telefon?
 

StorBjärn

Thunder The Savior
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Uppsala/Umeå
Hoj
Ducati Monster S2R
jo talade med en tjej som inte verkade allt för engagerad... fick först ett pris på 1200.. sen började hon knappa igen och så var hon nere på det billigate typ 950:- enligt hon

Man vill ju helt klart komma så billigt undan som möjligt!
vad hette din försäkring som du fick för 500? så jag har något att säga när jag ringer i morgon =)
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
jo talade med en tjej som inte verkade allt för engagerad... fick först ett pris på 1200.. sen började hon knappa igen och så var hon nere på det billigate typ 950:- enligt hon

Man vill ju helt klart komma så billigt undan som möjligt!
vad hette din försäkring som du fick för 500? så jag har något att säga när jag ringer i morgon =)

Du har fått ett PM.:tummenupp
 

Jayhan

young rascal
Gick med
29 Dec 2006
Ort
Sundsvall/Trondheim
Hoj
09, Kawasaki, Er6n
Se tidigare inlägg om att ställa försäkring på annan person.. jag landade på ca 14k för halvförsäkring och i år (då inte halv ingår) blir det 32k (är 27 och tog kortet i sommras så är hyffsat samma sits.. sen är det självklart billigare om du inte bor i centrala GBG som mig men vet dock inte hur mkt) Sjuk jävla kul är att köra hojj igen så den smällen får man ta.. går ju ner rejält när man passerar 30 iallafall ;) IF var billigast för mig då de går ställa av och på när man inte använder hojjen, ex vintern. Så reella priset landar kanske på ca 1100 x 5 månader år ett och ca 3000 x 6 år två.


okejokej, oj jag tyckte det lät dyrt :s

Jag bor ju inte i centrala göteborg utan en bit utanför Sundsvall så det borde ju ta ner priset någolunda. Har kompisar som kör hojjar i samma klass men som det låter på dom betalar de inte mer än 3-4000 högst? :va

Kan ju vara så att de kanske har försäkringarna på sina föräldrar. Förresten beroende på vart man bor verkar det ju som de delar in landet i olika "zoner" där man betalar mer i storstäderna tex. men vart kan man se vilken zon jag skulle betala för? :s
 

Jocke08

On top of it!
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
ER-6 f
jo talade med en tjej som inte verkade allt för engagerad... fick först ett pris på 1200.. sen började hon knappa igen och så var hon nere på det billigate typ 950:- enligt hon

Man vill ju helt klart komma så billigt undan som möjligt!
vad hette din försäkring som du fick för 500? så jag har något att säga när jag ringer i morgon =)

Du har fått ett PM.:tummenupp

Näää! Håll inte oss andra ute i kylan. :3freak
 

jokkeh

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2008
Ort
08
Hoj
ER6f
någon som vet vad det är för batteri i er6an ?

jag gick i planer att köpa en batteriladdare och så gick jag en av frugan, en c tek zafir 90, men det står ju på den att den är till blybatterier, och jag hittar inte någonstans i manualen om det är bly eller gel batteri i hojjen, törs jag använda laddaren?
 

Kristian.gbg

オートバイ
Gick med
6 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
-08, Kawasaki ER-6F ABS
någon som vet vad det är för batteri i er6an ?

jag gick i planer att köpa en batteriladdare och så gick jag en av frugan, en c tek zafir 90, men det står ju på den att den är till blybatterier, och jag hittar inte någonstans i manualen om det är bly eller gel batteri i hojjen, törs jag använda laddaren?

Det är lugnt. de flesta batterierna till mc/bilar e bly. varesig det är gel i eller vatten
 

StorBjärn

Thunder The Savior
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Uppsala/Umeå
Hoj
Ducati Monster S2R
Titta vad som har tillkommit i mitt garage :D
Hämtade hem hon igår kväll!
08:a med abs och 395mil på mätaren! Utrustad med GPR-dämpare, PCIII, packväskor, lågruta samt miniblinkers och höjd sadel! dvs rikligt utrustad :tummenupp

285180be753e4804146347da9c125960.jpg


c8816cd6e5c322190926ef7a25dcf0cb.jpg
 

Kristian.gbg

オートバイ
Gick med
6 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
-08, Kawasaki ER-6F ABS
Titta vad som har tillkommit i mitt garage :D
Hämtade hem hon igår kväll!
08:a med abs och 395mil på mätaren! Utrustad med GPR-dämpare, PCIII, packväskor, lågruta samt miniblinkers och höjd sadel! dvs rikligt utrustad :tummenupp

http://obj.fotosidan.se/obj/photo/28/285180be753e4804146347da9c125960.jpg[/img]

http://obj.fotosidan.se/obj/photo/c8/c8816cd6e5c322190926ef7a25dcf0cb.jpg[/img]

Najs!:tummenupp och snygg färg ;) Er-6F wannabe ;)
 

jimla

Ganska trevlig
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Torshälla
Hoj
Ducati Streetfighter 848
Titta vad som har tillkommit i mitt garage :D
Hämtade hem hon igår kväll!
08:a med abs och 395mil på mätaren! Utrustad med GPR-dämpare, PCIII, packväskor, lågruta samt miniblinkers och höjd sadel! dvs rikligt utrustad :tummenupp


Snygg hoj med mycket prylar, grattis...
Men jag skulle lämnat tillbaka den för den har något vitt riktigt äckligt sitter i däcken...usch
 

chris@sfp

Chris Thelin
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
2006 Harley Davidson Street Rod och en 2003 Ducati Monster
Har du kollat Vesta Skadeförsäkring? Jag fick tipset av en SH medlem och min Z1000 -08 hamnade på 5400:- hel/hel:tummenupp Jag fick pris på 12200:- hel/hel ifrån Bilsport&MC och IF. Torslanda är tyvärr lika dyrt som centrala stan. Värt och kolla för er i alla fall. Dom kräver 3 försäkringar till detta pris men det är bara att lösa 2 olycksfall á 500:- st så är saken klar.

Huum du det var ett bra tips, ska kolla det =) Men har du prövat smasha med dem? Tänkte service är a&o för mig.. har crashat med snowboarden, cross, fallskärm osv mkt genom åren och då har IF och länsförsäkringarna hållt mina sjukhuskostnader (och invaliditets %) till min fördel utan allt för mkt svammel.. har totalt 16% invaliditet eller liknande efter bruten rygg och allmän byggsattskropp..
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Huum du det var ett bra tips, ska kolla det =) Men har du prövat smasha med dem? Tänkte service är a&o för mig.. har crashat med snowboarden, cross, fallskärm osv mkt genom åren och då har IF och länsförsäkringarna hållt mina sjukhuskostnader (och invaliditets %) till min fördel utan allt för mkt svammel.. har totalt 16% invaliditet eller liknande efter bruten rygg och allmän byggsattskropp..

Nej jag har sluppit det (helt ny kund hos dem) så där har jag ingen erfarenhet.
Dom enda jag har haft äran att göra med är IF och dom är kanon men tyvärr allt för dyra när det kommer till MC.
 

chris@sfp

Chris Thelin
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
2006 Harley Davidson Street Rod och en 2003 Ducati Monster
Nej jag har sluppit det (helt ny kund hos dem) så där har jag ingen erfarenhet.
Dom enda jag har haft äran att göra med är IF och dom är kanon men tyvärr allt för dyra när det kommer till MC.

Kollade upp det idag faktiskt, lätt billigaste hittills.

9621:- för hel och helår med parkering utomhus. Tyvärr så hade det inte möjligheten att dela upp försäkringen.. så man måste punga ut 9621:- rakt upp och ner och den är alltid lite halvjobbig. Sen måste du ha 2 st nyckelförsäkringar hos dem, dvs precis som du sa kan du plocka 2 olycksfallsförsäkringar som för mig landade på ca 400:- st/år.

Sen är ju ändå frågan.. på den körbara tiden av året Maj-Sista september (lite sådär mellan tumme och pekfinger) så blir det ändå minst ca 5000:- billigare än ex IF, Bilsport, mfl och då tillkommer ju ca 150:- / månad från dem under tiden den står i garage med ex IF. Bilsport får du ju inte ställa av med och den låg på ca 23k för mig för hel/helår så den går ju fetbort..

Spännande detta med försäkringar.. blivit som en sport för mig att bli skinnad så lite som möjligt..

Jag kan faktiskt köpa en ny er-6:a och med inkluderad halvförsäkring nästan tjäna på att ta en ny hojj mot min -08:a men skulle aldrig göra mig av med min älskling.. svart med mattsvarta ram.. thats the shit ;)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top