ER6-tråden

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Med en ny ER-6a i garaget - vill köra hoj NU!

Köpte mig en ER6-N härom veckan. Den står så fint i garaget och väntar på att bli körd. Igår bestämde jag mig för att ta en premiärtur idag söndag. Döm om min förvåning/besvikelse när jag vaknar upp till ett vintervitt Lund idag :(
Försöker tänka; "Den som väntar på något gott..."
 

Bifogat

  • IMG_3123.JPG
    IMG_3123.JPG
    117.2 KB · Visningar: 149

Jocke08

On top of it!
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
ER-6 f
Ni som köpt Power Commander - märkte ni någon skillnad efter att ha slängt på den? Har ju slängt på ett Two Brothers Carbon och funderar på att köpa en PC III och luftfilter men får för mig att det kanske är djävligt mycket "placebo" över det där med PC, att man inbillar sig att det gör skillnad men kanske inte gör nån större skillnad egentligen,...? Skulle vara kul att höra vad ni som har en tycker och tänker!
 

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Ort
Västmanland
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Ni som köpt Power Commander - märkte ni någon skillnad efter att ha slängt på den? Har ju slängt på ett Two Brothers Carbon och funderar på att köpa en PC III och luftfilter men får för mig att det kanske är djävligt mycket "placebo" över det där med PC, att man inbillar sig att det gör skillnad men kanske inte gör nån större skillnad egentligen,...? Skulle vara kul att höra vad ni som har en tycker och tänker!

Jag undrar detsamma då jag också funderar på att köpa en PC III. Vad jag kunnat läsa mig till så ska en PC åtminstone göra att hojen går jämnare (inte lika ryckig gång som utan) när man har slipon. Enbart slipon rubbar egentligen motorns inställning, eftersom motståndet i avgassystemet minskar. Om motorn går jämnare/bättre borde det resultera i att effekten blir något bättre, men om det är något man direkt märker av vet jag inte. Kanske någon som har lite erfarenhet där?
 

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bårran
Hoj
Såld!
Blogg..

Tjenare!

Jag hade en ER-6n i början av sommaren 2008, har skrivit om den sommaren i min blogg, egentligen rätt ointressant kanske men finns lite bilder från olika roadtrips och annat.

Kanske någon som uppskattar det. :)

Hüllans Hörna

Kommentera gärna i bloggen om Ni vill, det uppskattas...

Mvh
Michael
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Tjenare!

Jag hade en ER-6n i början av sommaren 2008, har skrivit om den sommaren i min blogg, egentligen rätt ointressant kanske men finns lite bilder från olika roadtrips och annat.

Kanske någon som uppskattar det. :)

Hüllans Hörna

Kommentera gärna i bloggen om Ni vill, det uppskattas...

Mvh
Michael


Riktigt roligt att läsa! :tummenupp
 

Jayhan

young rascal
Gick med
29 Dec 2006
Ort
Sundsvall/Trondheim
Hoj
09, Kawasaki, Er6n
Till sommar'n blir det mc!! er6n, en svart, mmm.. :banana

Har inte ens tagit kortet än men i mina tankar är jag redan ute och kör på slingriga sommarvägar! Jobbar och sliter i norge nu för att få allting att gå ihop.

Det verkar vara väldigt konkuranskraftigt pris på hojen också, nästan syndigt.Hade tänkt mig att köpa en helt ny, lite skönt också för då vet jag att ingen annan har varit och taffsat på min tjej i förväg. Möjligtvis affärsägaren. :mad:

Så skönt att ha nånting att se fram emot.

Men undrar lite om försäkringen, var någonstanns kommer den landa för en 21åring ungefär?
Eller ska jag försöka skriva den på far min? Visst går det att försäkra den på en person men att man också har med att en till person får köra motorcykeln? :va

hejsvejjs! Johan
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Till sommar'n blir det mc!! er6n, en svart, mmm.. :banana
Det verkar vara väldigt konkuranskraftigt pris på hojen också, nästan syndigt.Hade tänkt mig att köpa en helt ny, lite skönt också för då vet jag att ingen annan har varit och taffsat på min tjej i förväg. Möjligtvis affärsägaren. :mad:
Men undrar lite om försäkringen, var någonstanns kommer den landa för en 21åring ungefär?
Eller ska jag försöka skriva den på far min? Visst går det att försäkra den på en person men att man också har med att en till person får köra motorcykeln? :va

hejsvejjs! Johan

Bättre att köpa ny då du får 1års vagnskada så då blir det bara halvförsäkring 1:a året.:D
 

Jayhan

young rascal
Gick med
29 Dec 2006
Ort
Sundsvall/Trondheim
Hoj
09, Kawasaki, Er6n
okejokej, ja det verkar vettigt. Det är ju så pass bra nypris också och det verkar ju endå finnas lite skillnader mellan 08/09s modell.

Lite frågor också om man skulle vilja styla den lite. Kåpan längst bak som håller i nummerplåten måste ju gå att byta till något lite mindre, skulle ett sånt ingrepp vara svårt? Är väll någolunda händig kille iaf.
 

speffy

Medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
261
Hoj
KTM 950 SMR
Att byta skylthållaren och sätta dit miniblinkers var inga problem, gjorde det för några månader sedan och har aldrig mekat något med motorcyklar innan.
Var lätt gjort på en timme eller så.

Så det lär du inte ha några större problem med :)
 

Jayhan

young rascal
Gick med
29 Dec 2006
Ort
Sundsvall/Trondheim
Hoj
09, Kawasaki, Er6n
Att byta skylthållaren och sätta dit miniblinkers var inga problem, gjorde det för några månader sedan och har aldrig mekat något med motorcyklar innan.
Var lätt gjort på en timme eller så.

Så det lär du inte ha några större problem med :)

Okejokej, det låter bra :tummenupp
Nu vill jag bara att det ska bli sommar sommar sommar.

verkligheten känns just nu som ett slag i ansiktet när man tittar ut och det är typ 50cm snö.. :gnissla
 

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Ort
Västmanland
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Ägnade eftermiddagen idag åt att sätta vit reflex-stripe på plastraketens fälgar. Hann bara med bakhjulet innan det var dags att fixa middagen. Tror det blir kanon iaf.

Nu ska jag ut å :fyllisar , trevlig helg!
 

Bifogat

  • _DSC5510_edit_small.jpg
    _DSC5510_edit_small.jpg
    127.3 KB · Visningar: 265

StorBjärn

Thunder The Savior
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Uppsala/Umeå
Hoj
Ducati Monster S2R
Hejsan! håller på att ta mc-kortet och spanar samtidigt efter en bra fösta hojj!
Lite svårt att inte kolla efter hojjar då man sitter och plugga teori!
Har blivit väldigt förtjust i ER-6N och det verkar som dom flesta är nöjda med sina. Vad tror ni om denna?
http://www.blocket.se/vi/19950255.htm?ca=10_s

Växlat lite mail med ägaren och han verkar trevlig och ett pris på 50k var inte omöjligt... Vet att man får en helt ny -08:a för 53900:- men då utan abs.
Vill verkligen ha ABS om jag ska köpa en så ny hojj.

Vad tror ni om den? gillar att den har packväskor och en höjd sadel då jag är 1,82 och tyckte att den kändes nästan liten när jag provsatt en hos Sulas mc
 

jan_karlsson75

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2008
Ort
Växjö
Hoj
ER-6n abs
När jag skulle köpa mig en ER-6 förra våren så funderade jag också på om jag skulle köpa begagnat eller nytt. I mitt fall blev det en ny med ABS och jag har aldrig ångrat att jag köpte med ABS, det kan rädda liv!
Jag kan inte prisbilden på begagnat idag, men är du intresserad av tillbehören som finns på hojen i annonsen så tror jag det är en bra affär. Det kostar en del att köpa allt det nytt.
 

StorBjärn

Thunder The Savior
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Uppsala/Umeå
Hoj
Ducati Monster S2R
När jag skulle köpa mig en ER-6 förra våren så funderade jag också på om jag skulle köpa begagnat eller nytt. I mitt fall blev det en ny med ABS och jag har aldrig ångrat att jag köpte med ABS, det kan rädda liv!
Jag kan inte prisbilden på begagnat idag, men är du intresserad av tillbehören som finns på hojen i annonsen så tror jag det är en bra affär. Det kostar en del att köpa allt det nytt.

Jo det är sant... vi planerar in en långtur i sommar och då är väskor extra plus! samt att andra saker som ljuddämpare kostar ju bara den några tusen.
Det drar fort ihop
 

JGEEN

J
Gick med
30 Jul 2008
Ort
Nacka
Hoj
Yamaha R6
Ägnade eftermiddagen idag åt att sätta vit reflex-stripe på plastraketens fälgar. Hann bara med bakhjulet innan det var dags att fixa middagen. Tror det blir kanon iaf.

Nu ska jag ut å :fyllisar , trevlig helg!

Snyggt med vita stripes :tummenupp

Var köpte du den tejpen? Vill oxå:hihi
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top