ER6-tråden

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Hoj
*S Å L D*
nalberg skrev:
2352571 Köpte min strypt. Tokdyrt har jag för mig.
För att ta bort strypningen jag hade behövdes endast en mejsel med torxbits. (Skruv spärrade gasen.)

Hur dyrt blev det för dig? jag vet att johansmc säljer det för 1500:- inkl. besiktning. :)

vx

Lysekilare dee du!
Gick med
26 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ER 6N+ Suzuki Quad
Nu har jag monterat vindrutan eller vad man kallar den, en Giwi köpte jag i Italien. Tog en jävla lång tid att få levererad men nu sitter den där, det blev faktiskt jävligt bra.
Man har ju läst i denna tråden att vissa tycker att det bara är för syns skull, men det kan jag dementera, åtminstone med rutan från Giwi. Priset var ju ganska bra också 90 euro med frakt.

agazza

Grövre än Jwzrd!
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
ingen :(
Bilder

Tycker alla som kan ska lägga upp sina bästa bilder på sina hojjar.

Men hälst inte några mobilkamera bilder utan bilder med lite kvalite
och sedan en liten trevlig text till varje bild, T.ex. närbild på avgasröret eller styret eller hela motorcykeln

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
KTM 1190 Adv R
Har nu rullat 55 mil med min och börjar så sakta ge på den lite mer. Var idag med på SMC´s bk-kurs på Rörbergs gokartbana. Sketakul...... Helt klart sätter inte hojen gränserna.....
Har beställt hugger som också ska på.

Bifogat

• Kopia av PICT0007.JPG
    Kopia av PICT0007.JPG
    124 KB · Visningar: 273

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Ok, nu är jag på gång med att handla lite saker till hojen så vad är det som gäller?

Hugger: satin black (ej blank) i ett stycke med kedjeskydd, märke Pyramid hos S-racing.
Skylthållare: Powerbronze hos S-racing.
Slipon: LeoVince alu.

Säljer S-racing blinkers förresten? Skylthållaren verkar inte komma med blinkers. Någon som har alternativ till ovanstående?

Nålberg

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
ER6n 06
Neutral skrev:
2358186 Ok, nu är jag på gång med att handla lite saker till hojen så vad är det som gäller?

Hugger: satin black (ej blank) i ett stycke med kedjeskydd, märke Pyramid hos S-racing.
Skylthållare: Powerbronze hos S-racing.
Slipon: LeoVince alu.

Säljer S-racing blinkers förresten? Skylthållaren verkar inte komma med blinkers. Någon som har alternativ till ovanstående?

Funkar nog med vilka blinkers som helst. Blir billigare om du beställer samma grejjer från england. Se länkar tidigare i denna tråd. (finns exakt samma hugger) LeoVince köper du hos stibix.se 2850 + 100 i frakt istället för 3550 som är ordinarie pris.

Gamebox

Monster
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
Kawasaki Versys 1000
Har ni sett nya Kawasaki Versys.
Den är rätt så lik ER-6n. Ser ut att dela rätt många komponenter med ER-6:an.

Bifogat

• w410h546_000003400A8F9331.jpg
    w410h546_000003400A8F9331.jpg
    60.4 KB · Visningar: 126
  • w410h546_000003400A8FA44A.jpg
    w410h546_000003400A8FA44A.jpg
    53.4 KB · Visningar: 130
  • w681h511_000003400A58DFF9.jpg
    w681h511_000003400A58DFF9.jpg
    81.5 KB · Visningar: 155

FreddaGädda

Guest
Jag gjorde tummen upp från bilen till en gul ER-6a idag på lännavägen, tror ja den heter. Den långa jäfla vägen från haninge till huddinge. Var precis i området med fartkameror där man kör över en bro. Inte säkert att föraren hann se mig. Han körde mot huddinge hur som helst. Var det nån härifrån måhända?

marst060

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Honda ANF 125
Jag har problem med mina backspeglar. De vibrerar loss och tryck bakåt av vinden när det går lite snabbare, hur hårt jag än drar fast dem. Nån annan som har samma problem? Förslag på lösning? En klick suprlim funkar säkert med känns inte så lockande..

dannew

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2005
Hoj
ER-6n / RD350
marst060 skrev:
2360661 Jag har problem med mina backspeglar. De vibrerar loss och tryck bakåt av vinden när det går lite snabbare, hur hårt jag än drar fast dem. Nån annan som har samma problem? Förslag på lösning? En klick suprlim funkar säkert med känns inte så lockande..

Jag har inte det problemet, men å andra sidan så kör jag inte så fort heller. Superlim känns lite drastiskt, loctite kanske skulle vara bättre, finns ju sån sort som skall gå att få loss igen.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
marst060 skrev:
2360661 Jag har problem med mina backspeglar. De vibrerar loss och tryck bakåt av vinden när det går lite snabbare, hur hårt jag än drar fast dem. Nån annan som har samma problem? Förslag på lösning? En klick suprlim funkar säkert med känns inte så lockande..
Lösningen är att ta bort dem, det går ändå inte att se något i dem och hojen blir mycket snyggare utan. :)

Nålberg

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
ER6n 06
Har hunnit åka drygt 500 mil, men har lite funderingar...
Någon annan som upplevt att det rasslar om tanken (Försvinner om man nyper åt med benen) och oljeläckage? (Vid slangen som går till vattenbehållaren. Har kladdat lite på magspoilern.)

Annars är jag nog nöjd med tanke på att man fick en ny hoj för 60K.

Flogge

Er-6n oerhört mycket mc för pengarna!!
Gick med
29 Jun 2006
Hoj
Er-6F svart -12
marst060 skrev:

Hade samma problem.... någon som löst det.

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
Jag har ju visserligen inte originalspeglarna, utan kör med de som kallas "style", men mina vibrerade också i början. Speciellt den högra. Jag sade till om detta när jag lämnade in den på 100-milsservice, och när jag hämtade ut den sa det "jo de var inte riktigt åtdragna". Men den högra vibrerar fortfarande så fort man kommer över 50 km/h. Man får nog leva med det.

Apropå vibrationer, så surrar mitt kopplingshandtag vid 5000 rpm. Har prövat att dra åt alla muttrar i närheten, men det hjälper inte. Nån som har erfarenhet av detta?

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Hmm, det är ju en twin, de vibrerar alltid mer än t ex en radfyra. Vid vissa varvtal har alla hojar jag haft vibrerat så att speglarna varit svåra att se i. Något man får leva med helt enkelt. Just angående spegelvibrationerna så är ju inte hårdare åtdragning något hjälpmedel, snarare någon gummiupphängning.

Gamebox

Monster
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
Kawasaki Versys 1000
bikestreet skrev:
2362305 Jag har ju visserligen inte originalspeglarna, utan kör med de som kallas "style", men mina vibrerade också i början. Speciellt den högra. Jag sade till om detta när jag lämnade in den på 100-milsservice, och när jag hämtade ut den sa det "jo de var inte riktigt åtdragna". Men den högra vibrerar fortfarande så fort man kommer över 50 km/h. Man får nog leva med det.

Apropå vibrationer, så surrar mitt kopplingshandtag vid 5000 rpm. Har prövat att dra åt alla muttrar i närheten, men det hjälper inte. Nån som har erfarenhet av detta?

Jag har också "style" speglarna. Har samma problem med den högra,
den vänstra vibrerar inte.

nalberg skrev:
2361470 Har hunnit åka drygt 500 mil, men har lite funderingar...
Någon annan som upplevt att det rasslar om tanken (Försvinner om man nyper åt med benen) och oljeläckage? (Vid slangen som går till vattenbehållaren. Har kladdat lite på magspoilern.)

Annars är jag nog nöjd med tanke på att man fick en ny hoj för 60K.

När man kommer upp lite i hatighet så kan min också låta lite om tanken.
Vet ej vad det kan bero på.

Last edited:

vx

Lysekilare dee du!
Gick med
26 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ER 6N+ Suzuki Quad
Neutral skrev:
2360790 Lösningen är att ta bort dem, det går ändå inte att se något i dem och hojen blir mycket snyggare utan. :)
Det är väl ingen bra lösning ändå, är ju rent trafikfarligt om du kör omkring så. Det är ju skitläskigt att inte veta vad som händer bakom hojen ute i trafiken.
Jag satte dit breddare på backspeglarna, funkar helt okej.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
vx skrev:
2365359 Det är väl ingen bra lösning ändå, är ju rent trafikfarligt om du kör omkring så. Det är ju skitläskigt att inte veta vad som händer bakom hojen ute i trafiken.
Jag satte dit breddare på backspeglarna, funkar helt okej.
Som jag skrev så såg jag inget i dem ändå så vad är skillnaden i praktiken? På ZX-10:an kunde man i alla fall lyfta armbågen för att se något men på den här var det ännu sämre. Det är ju bara att vrida på huvudet.

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
Neutral skrev:
2365377 Som jag skrev så såg jag inget i dem ändå så vad är skillnaden i praktiken? På ZX-10:an kunde man i alla fall lyfta armbågen för att se något men på den här var det ännu sämre. Det är ju bara att vrida på huvudet.

Har inget emot att folk kör utan backspeglar, men jag tycker det är fel att rekommendera det till andra över nätet. När man ligger i 150 på motorvägen och vrider på huvudet så är det lätt hänt att hojen styr åt det hållet man vrider sig. Dessutom förlorar man sikten på framförvarande fordon.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
bikestreet skrev:
2365454 Har inget emot att folk kör utan backspeglar, men jag tycker det är fel att rekommendera det till andra över nätet. När man ligger i 150 på motorvägen och vrider på huvudet så är det lätt hänt att hojen styr åt det hållet man vrider sig. Dessutom förlorar man sikten på framförvarande fordon.
Yes, bland alla som skenförsäkrar, kör utan körkort, utan strypning, på bakhjulet m m, m m så är jag värst av de värsta för jag är utan backspeglar. :rolleyes:

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha