ER6-tråden

xarcius

skrevraket
Gick med
14 Feb 2008
Ort
Kalmar
Hoj
Kawasaki ER-6F -07
Är det någon som kör i närheten av Kalmar och har lust att köra ett par turer nu framöver när säsongen drar igång?
 

Almqvist

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
Hur nära då?
Utan att gå och mäta exakt så tror jag att jag har cirka 1 cm mellan röret och svingen.

hmm.. den står hos farsan just nu så kan inte mäta.. men bra nära så man reagerar över de... ska hämta hem henne i helgen.. får bli till att mäta då..
 

MCR

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Ort
O-hamn
Hoj
570FS -11
Hjälp...

Jag måste få veta färgkoden på "Candy Lime Grön" årsmodell 2008.

Kawa vägrar att ge ut den och lackfirman kan inte få fram den.

Tips??
 

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Ort
Västmanland
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
hmm.. den står hos farsan just nu så kan inte mäta.. men bra nära så man reagerar över de... ska hämta hem henne i helgen.. får bli till att mäta då..

Var och skruvade lite i garaget ikväll så jag passade på att titta hur nära röret verkligen ligger. Det var snarare 5-7mm, så visst kan jag hålla med om att det är tajt :hihi
 

zlin

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Kawa Er-6n -07
Var och skruvade lite i garaget ikväll så jag passade på att titta hur nära röret verkligen ligger. Det var snarare 5-7mm, så visst kan jag hålla med om att det är tajt :hihi

Min GPS har släppt lite i nitarna till höljet vid fästet närmast motorn, glappar... något du eller nån annan haft problem med?
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Var och skruvade lite i garaget ikväll så jag passade på att titta hur nära röret verkligen ligger. Det var snarare 5-7mm, så visst kan jag hålla med om att det är tajt :hihi

Det är för min del tillräckligt lite mellanrum för att det ska klonka till mot svingen några gånger de gånger man hittat ett uselt vägavsnitt med gupp och dylikt.
 

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Ort
Västmanland
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Min GPS har släppt lite i nitarna till höljet vid fästet närmast motorn, glappar... något du eller nån annan haft problem med?

Inget jag lagt märke till, men ska ta mig en närmare titt sen.
:Bugar Nu har sopbilarna börjat käka grus för fullt här i stan!
 

Almqvist

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
Inget jag lagt märke till, men ska ta mig en närmare titt sen.
:Bugar Nu har sopbilarna börjat käka grus för fullt här i stan!

var och hämtade hojen nu ikväll.. var ju sol kunde verkligen inte hålla mig :)
då ligger vi nog bra lika.. tänkte om de bara var min gpr som låg nära.. men shit va de låter högt.. bra mycket basljud.. mitt första intryck.. har ju å andra sidan inte köpt de för den ska låta mindre
 

zlin

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Kawa Er-6n -07
Inget jag lagt märke till, men ska ta mig en närmare titt sen.

Kanon... ska se hur det är med garantider alternativt nita om det själv... läcker ju just nu...

var och hämtade hojen nu ikväll.. var ju sol kunde verkligen inte hålla mig :)
då ligger vi nog bra lika.. tänkte om de bara var min gpr som låg nära.. men shit va de låter högt.. bra mycket basljud.. mitt första intryck.. har ju å andra sidan inte köpt de för den ska låta mindre

Ja det hörs ju när man kommer =D smäller gott då och då med.
 
Last edited:

Scalp

Gubbsur
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Mariestad
Hoj
Honda CB 750F -82
Inget jag lagt märke till, men ska ta mig en närmare titt sen.
:Bugar Nu har sopbilarna börjat käka grus för fullt här i stan!

Hämtade nya bettan igår, denna med GPR, mitt är monterat av firman och sitter ca 2 cm från svingen.

När man väl har lite varv på den låter GPR förvillande likt Leo Vince. Kommer sig nog av att båda är tomma rör :)
 

-Palle-

Medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
Uppsala
Hoj
Suzuki SV1000N för gatan & Triumph TT600 för banan

Bifogat

  • DSC00240.JPG
    DSC00240.JPG
    75.3 KB · Visningar: 162

zerokool

Gube
Gick med
5 May 2008
Ort
Här i min trånga etta
Hoj
FZ8S SP -11
Hur är körställningen på en er-6?
Anledningen att jag undrar är att i Oct förra året fick jag diskbråck i nacken, och jag trodde att de hade läkt vid de här laget, köpte mig en fireblade men upptäckte ganska fort att ja inte klarar av sporthojar än. Så nu e jag på jakt efter nått annat som man sitter mer upprätt på
 

BigT

Guest
Hur är körställningen på en er-6?
Anledningen att jag undrar är att i Oct förra året fick jag diskbråck i nacken, och jag trodde att de hade läkt vid de här laget, köpte mig en fireblade men upptäckte ganska fort att ja inte klarar av sporthojar än. Så nu e jag på jakt efter nått annat som man sitter mer upprätt på

Man sitter ju ganska upprätt på en ER-6:a, åtminstone jämfört race-hojar.

Om du vill gå ner till 650klassen och sitta rakt o fint så kan jag rekommendera en Versys. Jag råkar ha en sån till salu, så hör av dig om du är intresserad :banana

Faktiskt är ER-6:an också till salu :hihi
 

hobbe

Guest
Det lutar åt att det blir ett gpr då för ni verkar nöjda och var ett ljuvligt ljud. Vet ni vad ljudnivån ligger på det ? Ska köra en smc kurs på knutstorp där det var max 90db om jag inte minns fel.

Vad ligger det på i pris och var hittar man det billigast ?
Kanske inte sparar så mycket på att importera med tanke på kronans värde just nu.
Hej jag är ny medlem här på forumet har köpt en svart er-6n 2008 känns väldigt bra speciellt förs 3500 per år med bilsportmc.

Jag vill tipsa om England då deras valuta har tagit mycket stryk. Jag beställde från bikebitz.co.uk ett Scorpion slipon kostade 2700 inkl. frakt med Dhl. Nu ligger gbp/sek ännu billigare än när jag beställde.

Jag har inte monterat det ännu men lämnar en rapport senare. Ska även mappa den för maximal prestanda. :tummenupp
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top