ER6-tråden

speffy

Medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
261
Hoj
KTM 950 SMR
Det lutar åt att det blir ett gpr då för ni verkar nöjda och var ett ljuvligt ljud. Vet ni vad ljudnivån ligger på det ? Ska köra en smc kurs på knutstorp där det var max 90db om jag inte minns fel.

Vad ligger det på i pris och var hittar man det billigast ?
Kanske inte sparar så mycket på att importera med tanke på kronans värde just nu.
 

zlin

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Kawa Er-6n -07
Det lutar åt att det blir ett gpr då för ni verkar nöjda och var ett ljuvligt ljud. Vet ni vad ljudnivån ligger på det ? Ska köra en smc kurs på knutstorp där det var max 90db om jag inte minns fel.

Vad ligger det på i pris och var hittar man det billigast ?
Kanske inte sparar så mycket på att importera med tanke på kronans värde just nu.

Jag vet inte vad ljudnivån ligger på tyvärr... priserna har jag inte koll på i dagsläget. Tyskland är alltid värt o kolla.
 

Scalp

Gubbsur
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Mariestad
Hoj
Honda CB 750F -82
Jag vet inte vad ljudnivån ligger på tyvärr... priserna har jag inte koll på i dagsläget. Tyskland är alltid värt o kolla.

90 dB klarar det nog inte, om du inte stoppar det fullt med ståull eller dylikt :)

Mitt kostade 3600 enligt firman, men jag fick med det i priset på hojen.
 

speffy

Medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
261
Hoj
KTM 950 SMR
Då får man köra med orginal på bandagar är ju inte hela världen :)
Vilket tyska sidor ska man kolla som är seriösa? Känner bara till fc moto men dom säljer ju bara kläder och hjälmar.
 

Almqvist

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
Det spelar inte ens någon roll hur mycket det låter, de vanliga trafikövningarna hos LMS är endast med originaldämpare. Kan vara annorlunda på en bandag som någon arrangör håller hos LMS. Men kolla upp vad som gäller när du ska åka så du inte får vända hem.

var med en i gänget förra året som körde med slipon och insats.. vart inga dimmer.. (en VTR).. och den mullrade bra mycke ändå.. men han fick inte köra gången innan hade inte insatserna i.. men är den besiktad med insatsen i och godkänd så borde de ju inte vara några problem.. dock så har jag för mig att det står på lms hemsida att de är 94db eller nåt liknande som gäller annars..

ändrar mig hade visst kommit till lite nytt till i år.. http://www.lmsroadracing.se/trafiksaekerhetsutbildning
 
Last edited:

kahn

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Såld
okej, its official! GOD HATES ME!

När jag väl bestämt mig för att inte köpa någon annan pipa till 6an så får jag ju för mig att gå in på skatteverkets hemsida... ojdå, där ligger 4010kr och väntar vilket är ungefär det som pipan skulle ha kostat..................... HELVETE VARFÖR? Jag hade ju lyckats övertyga mig själv om att:
1. Har inte råd
2. går sämre än orginal främst på låga varv

Nu är åtminstonde ett av dessa borta.... fuuuuck
Köpa? Inte köpa? Det är frågan. Måste nästa utvärdera det där med effektförlust på låga varv mer känner jag. Anyone??
 

zlin

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Kawa Er-6n -07
okej, its official! GOD HATES ME!

När jag väl bestämt mig för att inte köpa någon annan pipa till 6an så får jag ju för mig att gå in på skatteverkets hemsida... ojdå, där ligger 4010kr och väntar vilket är ungefär det som pipan skulle ha kostat..................... HELVETE VARFÖR? Jag hade ju lyckats övertyga mig själv om att:
1. Har inte råd
2. går sämre än orginal främst på låga varv

Nu är åtminstonde ett av dessa borta.... fuuuuck
Köpa? Inte köpa? Det är frågan. Måste nästa utvärdera det där med effektförlust på låga varv mer känner jag. Anyone??

Effektförlust är inget jag känt av.. o ska man gasa så ligger man ju inte på småvarv ändå!?
o effekt för o krypköra behövs ju inte =)
 

jimla

Ganska trevlig
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Torshälla
Hoj
Ducati Streetfighter 848
okej, its official! GOD HATES ME!

När jag väl bestämt mig för att inte köpa någon annan pipa till 6an så får jag ju för mig att gå in på skatteverkets hemsida... ojdå, där ligger 4010kr och väntar vilket är ungefär det som pipan skulle ha kostat..................... HELVETE VARFÖR? Jag hade ju lyckats övertyga mig själv om att:
1. Har inte råd
2. går sämre än orginal främst på låga varv

Nu är åtminstonde ett av dessa borta.... fuuuuck
Köpa? Inte köpa? Det är frågan. Måste nästa utvärdera det där med effektförlust på låga varv mer känner jag. Anyone??

Köp pipan om du tycker du har råd, vridförlusten är absolut ingenting du kommer att märka om du inte verkligen försöker.
Däremot blir ljudet MÄRKBART bättre.:yoparty
 

Rundik

Tusenkonstnär
Gick med
4 Aug 2006
Ort
V.Götaland
Hoj
VTR1000F, NSR125R
okej, its official! GOD HATES ME!

Nu är åtminstonde ett av dessa borta.... fuuuuck
Köpa? Inte köpa? Det är frågan. Måste nästa utvärdera det där med effektförlust på låga varv mer känner jag. Anyone??

Har akrapovic på min och tycker snarare att vridet blev bättre, däremot om jag tar ur insatsen så märker man skillnad, med det blir ju så göööt ljud:tummenupp
 

Peter_E

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
1999 - Yamaha Thunderace
Finns det något försäkringsbolag som generellt är billigast på ER6? Ex för mig 32år och bor i centrum?
 

Freddan.

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2007
Ort
västkusten
Hoj
jupp
okej, RÅD kanske jag har, men jag vill ändå utreda fråga ang "tappat vrid osv". Kanske ska satsa på ett billigare system än GPR, tips?

Jag har bara kört med slipon så jag kanske inte är den rätte att uttala mig om förluster kontra original. Men förlusten kan inte vara stor. Min hoj går absolut inte dåligt på låga varv... den går inte dåligt på några varv alls när jag tänker efter...

Jag skulle köpa det slipon som låter gott och som jag tycker är snyggt på hojen. :)
Skulle du nu märka så stor förlust som överväger det sköna ljudet så är det bara att sälja av det och skruva på heffaklumpen igen.

//Fredrik
 

Göte_Borg

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2008
Ort
GBG
Hoj
Kawa 650 twin
okej, RÅD kanske jag har, men jag vill ändå utreda fråga ang "tappat vrid osv". Kanske ska satsa på ett billigare system än GPR, tips?

jag har ett arrow, snyggt och låter bra ingår alltid db-killer som enkelt dras ur eller sätts i. finns i tre olika material jag har aluminium är billigast. klarar db kraven med killern på plats. gå för det är mitt råd.

Finns det något försäkringsbolag som generellt är billigast på ER6? Ex för mig 32år och bor i centrum?

funderar du på er6a? kul isf har kört runt med dig ett par gånger förra året via sporthoj men det är väl knappast det som imponerat :D
 
Last edited:

-Palle-

Medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
Uppsala
Hoj
Suzuki SV1000N för gatan & Triumph TT600 för banan

Almqvist

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
ni som kör med GPR.. monterade mitt nu i vinter och tycker att det ligger väldigt nära svingen.. är det likadant på era??
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top