ER6-tråden

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Gävle
Hoj
Gammal Funduro

-Palle-

Medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
Uppsala
Hoj
Suzuki SV1000N för gatan & Triumph TT600 för banan
Vad finns det för alternativ till kawas miniblinkers kit ?
Bilbuttericks har ju LED Miniblinkers:
82-339_l.jpg

2st för 199kr, snygga tycker jag, frågan är väl hur kvalitén står sig mot konkurrenterna.
 

Dyzon

2jump.se
Gick med
17 Jul 2006
Ort
Umeå
Hoj
ingen
köp db killer till den.. blir precis lagom mycket ljud då. plus att den går jämnare

det sjuka är att nu i vår beställde jag en db killer, men jag tycker helt ärligt att cykeln låter mer efter det :va jo jag vet det låter sjukt men det är fan sanning! undrar om det blir helt fel med mappningen nu när jag har på original burk? tänkte mest på att den är inställd med gpr röret på.. ok om jag hade haft typ 172hk i den men så jävla bra går faktiskt inte en er6:a.. hade som vart ok att den levde om lite mer då menar jag :D
 

zlin

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Kawa Er-6n -07
det sjuka är att nu i vår beställde jag en db killer, men jag tycker helt ärligt att cykeln låter mer efter det :va jo jag vet det låter sjukt men det är fan sanning! undrar om det blir helt fel med mappningen nu när jag har på original burk? tänkte mest på att den är inställd med gpr röret på.. ok om jag hade haft typ 172hk i den men så jävla bra går faktiskt inte en er6:a.. hade som vart ok att den levde om lite mer då menar jag :D


Jag kör GPR och visst låter det. Har funderat på Dbkiller men vart finner jag en som passar?
 

MCR

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Ort
O-hamn
Hoj
570FS -11
Denna fråga har säkert kommit 1000ggr men jag vill bara ha ett kort svar..

Är det värt nästan 4000:- på att köpa en powercommander, har redan tbr slipon.
 

lechill

Rasta
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Stocktoooooown!
Hoj
Er6n 2009 ABS
Jo finns massa andra, såg just en granne som hade en Er6 stående utanför med nått annat märkes mini-blinkers.. men jag måste bara säga att Kawas är lätt snyggast, storleken, formen mm mm och med tanke på att du får hela taildelen med fäste för skylt osv så är det lätt bästa köptet.. även om det är töntigt dyrt! De kör inte samma kampanj som förra året för den var ju kung när jag handlade.

Ska dra iväg och tjacka Kawas på lunchen mest för att jag inte orkar leta reda på nått annat, monterade sånt på min förra och det var smidigt och enkelt :)
 

Scalp

Gubbsur
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Mariestad
Hoj
Honda CB 750F -82
Ska dra iväg och tjacka Kawas på lunchen mest för att jag inte orkar leta reda på nått annat, monterade sånt på min förra och det var smidigt och enkelt :)

Har de släppt till -09:an än? Ser rätt annorlunda ut under sadeln på den nya nämligen. En del handlare verkar inte ha uppmärksammat detta utan säljer gamla kit till nya årsmodellen.
 

-Palle-

Medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
Uppsala
Hoj
Suzuki SV1000N för gatan & Triumph TT600 för banan
Kolla in tråden 'Biltema=Skittema', kanske kan vara nåt, denna modellen verkar hålla, läs hela tråden.


//Fredrik

Ja det ligger väl ett visst mått av sanning i klassikern man får vad man betalar för.
Men jag fick intrycket av att det inte bara är Biltemas grejjor som är av tvivelaktig kvalité...

Hade det inte redan suttit miniblinkers på min så hade jag nog prövat med Biltemas ändå ;)
 

chris@sfp

Chris Thelin
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
2006 Harley Davidson Street Rod och en 2003 Ducati Monster
Ska dra iväg och tjacka Kawas på lunchen mest för att jag inte orkar leta reda på nått annat, monterade sånt på min förra och det var smidigt och enkelt :)

Är ett bra val tycker jag, gillar att de är lite mjuka också, slipper man sparka av dem när man är lite ovig vid på/avstigning ibland.
 

Peppe2000

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2008
Ort
Täby
Hoj
Kawasaki ER-6N -08
Fråga om växellådan

Jag undrar om någon annan råkat ut för samma sak som mig?

Tvättade hojen igår och efter tvätten startade jag den i fall jag fått något vatten i avgaspipen. Lade i neutralen, ner med stödet och hann gå några meter. Då hör jag hur en växel hoppar i med ett <klonk>-ljud och ser hur hojen skuttar fram och välter. :huvet :huvet :huvet

Tur i otur så har jag kraschpuckar så det blev minimala skador. Jag blev dock lite oroad, tänk om det skulle hända vid ett rödljus vid en 70-väg och jag höll på att fixa med visiret?

Så frågan är, hänt någon annan eller var detta en på miljonen?

/ Peppe
 

lechill

Rasta
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Stocktoooooown!
Hoj
Er6n 2009 ABS
Har de släppt till -09:an än? Ser rätt annorlunda ut under sadeln på den nya nämligen. En del handlare verkar inte ha uppmärksammat detta utan säljer gamla kit till nya årsmodellen.

Vafan har inte ens kollat under än så det gamla passar inte ?
Är nästan helt säker på att det är likadant kit som jag köpte förra året till min 07:a.
 
Last edited:

Scalp

Gubbsur
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Mariestad
Hoj
Honda CB 750F -82
Vafan har inte ens kollat under än så det gamla passar inte ?
Är nästan helt säker på att det är likadant kit som jag köpte förra året till min 07:a.

Vet inte hur det är med infästningen i undertailen, men kollar du under sadeln ser du att Kwakkasaki stoppat in en rätt stor kopplingsdosa där hålen till blinkerskablarna tidigare satt. Jag tittade och tittade och tittade, men blev inte mycket klokare. Har beställt ett kit från TA som är till -09, hopes it comes with a manual ;)
 

zlin

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Kawa Er-6n -07
Jag undrar om någon annan råkat ut för samma sak som mig?

Tvättade hojen igår och efter tvätten startade jag den i fall jag fått något vatten i avgaspipen. Lade i neutralen, ner med stödet och hann gå några meter. Då hör jag hur en växel hoppar i med ett <klonk>-ljud och ser hur hojen skuttar fram och välter. :huvet :huvet :huvet

Tur i otur så har jag kraschpuckar så det blev minimala skador. Jag blev dock lite oroad, tänk om det skulle hända vid ett rödljus vid en 70-väg och jag höll på att fixa med visiret?

Så frågan är, hänt någon annan eller var detta en på miljonen?

/ Peppe

Trist att den välte... ända jag kan tänka mig är att neutralen inte legat i riktigt osså gled 1an i när det började vibrera.
Hade du haft neutral i vid rödljus och växeln gått i så hade bara hojjen ryckt till lite och dött.
 

Doable

FacePlant[NkpG]
Gick med
5 Jul 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Wanda & Lill-Babs
Batteri

Nån som har mått och kapacitet tillgängligt? Tänkte smita inom Biltema imorgon nämligen.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top