Sen jag satte på Laser X-treme har jag börjat få massa skönt avgasknallar, vissa låter riktigt högt, jag hoppas det är normalt och inget som tär på hojen mer än normalt... varför sker avgasknallar? Oantäng bensin?
Hojen går för snålt !
Här kommer ca mått och polernas placering, styrkan vet jag inte.
View attachment 270211
kolla med http://www.s-racing.se. tror att han har. grym kille han löser det mesta
Hojen går för snålt !
Ska kolla me farsan... brodern till ägaren bor på samma gata.
snarare för fett... överbliven bensin som tänds påäven original "smäller" ibland
någon som har koll på priset på 600mils service?
Oberon fotpinnar till Er6 för 495 spänn hos www.rucknrunracing.se
passar slipon från 07/08 på en 09a?
4. De första årsmodellerna 06-07 hade problem med spruckna ramfästen för motorn, gick på garantin.
Runt 1000sek IKL olja/filter på aktoriserad verkstad. (har för mig att det inte är ett måste med O/F på 600mila).....![]()
Jag har en 06a och det har jag inte hört något om, gällde inte det för de som hade monterat Kawasakis orginal kraschpuckar bara?
Det bör det göra, tror inte dragningen ändrats något. Kan skilja på infästningen undertill men inte mkt i såfall.
nej för snålt, avgaserna blir mkt varmare och antänder därför eventuell oförbrännd bensin tex vid gasuppsläpp.Ska kolla me farsan... brodern till ägaren bor på samma gata.
snarare för fett... överbliven bensin som tänds påäven original "smäller" ibland
någon som har koll på priset på 600mils service?
Precis! Hade en er6 förut och då var det en spricka i ramen men det var inga problem att få den utbytt... inga krachpuckar hade det suttit heller.Kawasaki skyllde initialt på detta, men efterhand dök problemen upp på ER-6f och på hojar helt utan puckar också.
Problemet beror på att vissa ramar är något för breda för motorn. När motorn sätts på plats och dras åt får man en onormal belastning på fästets svetsfog och den spricker till slut.
Har man problemet byts ramen på garanti.
Finns mer information på:
http://homepages.slingshot.co.nz/~shanetp/
som för övrigt är en fet källa till info om ER-6!
nej för snålt, avgaserna blir mkt varmare och antänder därför eventuell oförbrännd bensin tex vid gasuppsläpp.
nej för snålt, avgaserna blir mkt varmare och antänder därför eventuell oförbrännd bensin tex vid gasuppsläpp.
då kan du förklara hur du får oförbränd (för mkt) bensin att gå ihop med för snål blandning =S
vid snål eller normal blandning så blir det ingen överbliven bensin!?
Läs slutet av det du citerade.Det smäller ju inte när du kör rakt fram med jämn gas eller hur?
![]()
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy