okej, men är det SKADLIGT på något vis för hojen?
För snål bränsleblandning ökar slitaget på avgasventilerna pga den ökade värmen. Själva knallarna kan göra skador i ljuddämparen.nej, enligt mig...
Sjukt lång tråd det här.. Kan någon snabbt berätta för mig vad det är för skillnad på 06-08 ER6N modellerna och de nya 09?
Funderar på att köpa en.. Men vet inte om jag ska ha begagnat eller nytt... Om begagnat, något man behöver tänka på?
För snål bränsleblandning ökar slitaget på avgasventilerna pga den ökade värmen. Själva knallarna kan göra skador i ljuddämparen.
Sjukt lång tråd det här.. Kan någon snabbt berätta för mig vad det är för skillnad på 06-08 ER6N modellerna och de nya 09?
Funderar på att köpa en.. Men vet inte om jag ska ha begagnat eller nytt... Om begagnat, något man behöver tänka på?
.....06-08 ER6N modellerna och de nya 09?
.........?
4:sprickorna på höger motorfäste på iaf -06, fick ny ram på min i vintras.
2009 blev det "mjukare", mer landsvägsanpassad ram, har jag läst.
Vart på fästet? Är de lätta att hitta, och hur ser man dom?
Har de släppt till -09:an än? Ser rätt annorlunda ut under sadeln på den nya nämligen. En del handlare verkar inte ha uppmärksammat detta utan säljer gamla kit till nya årsmodellen.
BLINKERS KIT 2009 096LIT0027
BLINKERS KIT 2008 096LIT0013
Hade såklart fått fel dom skulle ta hem ett nytt.
Vad jag har läst så ska batteriet förvaras fulladdat och kallt!Mitt batteri verkar också dött efter denna vintern. Trots att den stått i varmgarage och "bara" stått utan laddning i drygt 3 månader.
Om jag laddar i 24 timmar så håller batteriet till att starta utan problem, dock visar inte laddaren att batteriet är fullt. Om den däremot får stå några dagar sedan så är batteriet dött igen.
Vad tror ni, finns det någon möjlighet att batteriet vaknar till liv igen om jag fortsätter ladda samt kör några längre sträckor?
Vad skall man annars ha för batteri om man köper nytt? Har tittat lite både på biltema och batterilagrets webkataloger men känner mig helt blåst på vad jag ska ha. Hittar heller inte så mycket att gå på i manualen. Pinsamt nog måste jag erkänna att jag tills för några timmar sen trodde det var 6V på batteriet...
Efter att ha läst nästan alla sidor (skippade 07ans snack) så slog jag slag i saken och beställde idag en Svart er6n med ABS. Leverans i nästa vecka!
Min första hoj som jag även kommer övningsköra med, jag är riktigt spänd och ivrig på att få hojjen nu![]()
Hej kära medmänniskor.
Vill minnas att jag läst detta tidigare nånstans i tråden, men orkar inte leta igenom 289 sidor nu. Någon som vet på rak arm var man billigast får sin service gjord (100 mila-sevice)? På auktoriserad verkstad såklart.
Jag vet att det är lätt att plocka upp telefonen och ringa själv, men tänkte om någon kanske servat nyligen som vet.![]()
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |