ER6-tråden

StorBjärn

Thunder The Savior
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Uppsala/Umeå
Hoj
Ducati Monster S2R
Har nu kört 25mil sedan jag tog körkortet i tisdags :tummenupp
Har en GPR burk och jag är iaf väldigt nöjd med den! Men är tveksam vad besiktningen säger om den =/

Ibland tycker jag att det viner/raslar lite väl från vänster sida motorn...
Jag vet att jag är överkänslig för alla sorters missljud men misstänker att det bara är koppling/framdrev som lever om.
Är ju van vid att sitta i en tyst bilkupe :)
 

MissMoonia

Member of The Pink Ladies
Gick med
14 Apr 2009
Ort
Ängelholm
Hoj
Kawasaki ER6f, grön - Till Salu!
För nån vecka sen bytade vi ut den stora klumpen bak som höll skylt, blinkers osv till en mindre och snyggare. Allt såg bra ut och det var frid och fröjd. Sen i onsdags var vi ute på en runda och hamnade i ett regnväder och jag märkte då att jag blev hemskt blöt om baken....:confused: Har aldrig innan kört i regn med min hoj så jag vet inte om den gamla klumpen tog vattnet då så att man slapp få det på ryggen? Nån annan som upplevt detta? Nån som har nån någolunda snygg lösning på problemet? Det är ju inte alltid man kan veta till 100% att det inte kommer regna när man är ute och kör...:rolleyes:
 

MCR

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Ort
O-hamn
Hoj
570FS -11
visabild.php


Tänkte bidra med en bild på pärlan!

Någon mer som ska till Lelleträffen? Kunde vara kul med nån mer Er6:a :yoparty
 

speffy

Medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
261
Hoj
KTM 950 SMR
Ser att det är mycket snack om slip-on här och nu har jag äntligen bestämt mig för att köpa ett till min. Har hittat ett Arrow alu för ca 3000:- är det ett bra val ?Någon som har kolla på vad db gränsen ligger på ? Ska köra smc bkk på bana snart där gränser går vid 95db klarar man det eller det blir till och slänga på orginal då ?
 

jimla

Ganska trevlig
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Torshälla
Hoj
Ducati Streetfighter 848
Ser att det är mycket snack om slip-on här och nu har jag äntligen bestämt mig för att köpa ett till min. Har hittat ett Arrow alu för ca 3000:- är det ett bra val ?Någon som har kolla på vad db gränsen ligger på ? Ska köra smc bkk på bana snart där gränser går vid 95db klarar man det eller det blir till och slänga på orginal då ?

Kolla noga på ev. smc´s hemsida vad som gäller. Det är ganska vanligt med "endast orginal" eftersom tiden inte finns till att mäta alla hojar som har slip-on.
Kan vara tråkigt att bli hemskickad.

Var och körde i Linköping i går och det var 4-5 st som fick vända utan att åka.
 

MCR

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Ort
O-hamn
Hoj
570FS -11
Ser att det är mycket snack om slip-on här och nu har jag äntligen bestämt mig för att köpa ett till min. Har hittat ett Arrow alu för ca 3000:- är det ett bra val ?Någon som har kolla på vad db gränsen ligger på ? Ska köra smc bkk på bana snart där gränser går vid 95db klarar man det eller det blir till och slänga på orginal då ?

Med dom kraven behöver jag inte ens fundera på att åka... :banana TBR Carbon... :yoparty
 

speffy

Medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
261
Hoj
KTM 950 SMR
Nej det är nog säkrast att köra med orginal när man kör bana. Vore himla tråkigt att behöva lämna pga att man inte kommer under db kraven. Men är Arrow annars ett bra val av slip-on för 3000:- ?
 

BigT

Guest
Nej det är nog säkrast att köra med orginal när man kör bana. Vore himla tråkigt att behöva lämna pga att man inte kommer under db kraven. Men är Arrow annars ett bra val av slip-on för 3000:- ?

Har ett Arrow Alu, det verkar funka på bana, har iaf klarat bullermätningarna på Sydskånes Emses körningar :tummenupp
 

überkill

Guest
Finns det inget slipon i kolfiberutförande så man kan ha det på en svart er-6n och få det sådär snyggt helsvart?
 

jimla

Ganska trevlig
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Torshälla
Hoj
Ducati Streetfighter 848
Finns det inget slipon i kolfiberutförande så man kan ha det på en svart er-6n och få det sådär snyggt helsvart?

Det finns, men de flesta tillverkare har märkt att er6:ans korta system blir så pass varmt att kolfibern går sönder efter ett tag. Risken är att de skulle få ersätta väldigt många system.
 

MCR

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Ort
O-hamn
Hoj
570FS -11
Finns det inget slipon i kolfiberutförande så man kan ha det på en svart er-6n och få det sådär snyggt helsvart?

TBR har jag, tillverkat i magnesium och kolfiber. Snyggaste systemet enligt mig. Man kan byta kolfiberskalet för en 1000:- om det mot förmodan skulle pajja. Mitt har hållt utan skador i 300 mil nu.

<== Se min avatar..

Dock så låter det högt och mullrigt... att köra utan db killern är uteslutet... :yoparty
 
Last edited:

-Palle-

Medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
Uppsala
Hoj
Suzuki SV1000N för gatan & Triumph TT600 för banan
TBR har jag, tillverkat i magnesium och kolfiber. Snyggaste systemet enligt mig. Man kan byta kolfiberskalet för en 1000:- om det mot förmodan skulle pajja. Mitt har hållt utan skador i 300 mil nu.

<== Se min avatar..

Dock så låter det högt och mullrigt... att köra utan db killern är uteslutet... :yoparty

Jag kör utan, tycker inte att det låter så himla högt, även om folk på trottoaren hoppar till ibland när man kommer...

http://sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=273892&stc=1&d=1242461347
 

Bifogat

  • DSC00150.JPG
    DSC00150.JPG
    118.8 KB · Visningar: 220

zlin

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Kawa Er-6n -07
För nån vecka sen bytade vi ut den stora klumpen bak som höll skylt, blinkers osv till en mindre och snyggare. Allt såg bra ut och det var frid och fröjd. Sen i onsdags var vi ute på en runda och hamnade i ett regnväder och jag märkte då att jag blev hemskt blöt om baken....:confused: Har aldrig innan kört i regn med min hoj så jag vet inte om den gamla klumpen tog vattnet då så att man slapp få det på ryggen? Nån annan som upplevt detta? Nån som har nån någolunda snygg lösning på problemet? Det är ju inte alltid man kan veta till 100% att det inte kommer regna när man är ute och kör...:rolleyes:

Känns väl ganska naturligt att det skvätter mer när man tar bort näst intill hela stänkskyddet bak =D ska man va fin, får man lida pin :tummenupp
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top