ER6-tråden

JGEEN

J
Gick med
30 Jul 2008
Ort
Nacka
Hoj
Yamaha R6

Tack!

Snyggt! :tummenupp

Vart ifrån köpte du den?

Fick tipps om Bikersneed.se och köpte den därifrån - är helnöjd och det var relativt enkelt att byta :)

Nu vill jag också byta styre och har kikat på Biltemas. De har fyra olika. Någon som kan säga vilket som passar utan att behöva byta kablar. Helst vill man ju ha ett svart utan fågelpinne.

(Har sett denna fråga en hel del och med risk för att vara tjatig tar jag upp den igen)
 
Last edited:

StorBjärn

Thunder The Savior
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Uppsala/Umeå
Hoj
Ducati Monster S2R
Tackar... Du verkar vara den enda som tycker det blev bra... Jag är riktigt nöjd! Skönt att bli av med moppelyset alá "eu skoter".

Det är ett svart Acerbis Led Vision som jag har delvis lackat i hojens färg. Fick bygga nya fästen med det blev kanon! Kolla mitt garage för mer bilder...

Det snyggaste med lyset är led dioderna, 10 st på varje sida, riktigt elakt på kvällen.

Nackdelen är att det är jätteolagligt samt att man bör undvika nattkörningar då effekten i lyset inte är att jämnföra med orginal. Men jag är olaglig för det mesta och på natten kör jag inte så mig passar det som handen i hansken.

Beställde det ifrån Lelles i september, fick leveransen i april. Produktionsproblem... Men jag är rätt säker på att jag är väldigt ensam om detta lyset i sommar... :banana:yoparty:banana


Själv tycker jag att dioder hör hemma på eu skotrarna men smaken är som baken :tummenupp


japp, jag har bytt till stålomspunna slangar.. har visserligen inte abs.. men det gjorde stor skillnad.. mycket direktare känsla och mer lättdoserat.. har inte provat den på bana sen jag bytte men de kommer.. tycker det var värt pengarna..

Vad kostade det att byta slangarna?
 

zlin

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Kawa Er-6n -07
Äntligen fått dämparen igen.. omnitad, ny stoppning och DBkiller... kan väl inte påstå att DBkiller gjorde någon större nytta däremot låter det lite mer kontrollerat men det är nog mer den nya stoppningen som gör det.

Film iaf =)
[YOUTUBE-ID]6qISsbypWV8[/YOUTUBE-ID]
 

StorBjärn

Thunder The Savior
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Uppsala/Umeå
Hoj
Ducati Monster S2R
Hade ett problem med biltemas grejjer och det är styrändspluggarna!

Köpte dessa samt
Archive%5CProduct_images%5C82%5CLarge%5C82-423_l.jpg



Detta styre
Archive%5CProduct_images%5C82%5CLarge%5C82-356_l.jpg



Men får dom inte att passa?!
Tycker gummit som ska expandera är alldeles för stort och jag får inte in dom i sidorna på styret?
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Hade ett problem med biltemas grejjer och det är styrändspluggarna!

Köpte dessa samt
Archive%5CProduct_images%5C82%5CLarge%5C82-423_l.jpg



Detta styre
Archive%5CProduct_images%5C82%5CLarge%5C82-356_l.jpg



Men får dom inte att passa?!
Tycker gummit som ska expandera är alldeles för stort och jag får inte in dom i sidorna på styret?

Prova att ta av gummit och sätt på Vulk-tejp, fungerade på mitt.
 

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Ort
Västmanland
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Äntligen fått dämparen igen.. omnitad, ny stoppning och DBkiller... kan väl inte påstå att DBkiller gjorde någon större nytta däremot låter det lite mer kontrollerat men det är nog mer den nya stoppningen som gör det.

Film iaf =)

Gött att du fått det fixat! Ingen större skillnad med DB-killer alltså...
Film är alltid ett plus :tummenupp
 

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bårran
Hoj
Såld!
Tjo!

Var det någon av Er jag o polaren mötte idag vid Bollebygd?
Det finns en populär MC väg där och vi ett gäng på 5 åkare som mötte ett annat gäng och någon hade en ER-6n.

Bara lite nyfiken... :)
 

Iman

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha R6 -07
varför i h*lvete ska de ta sån tid o få sin hoj? jag beställde den förra veckan på måndagen. Säljaren sa att den skulle komma i tisdags, men nejnej..inte hört ett smack från dom. blir galen!
 

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bårran
Hoj
Såld!
varför i h*lvete ska de ta sån tid o få sin hoj? jag beställde den förra veckan på måndagen. Säljaren sa att den skulle komma i tisdags, men nejnej..inte hört ett smack från dom. blir galen!


Avbeställ, åk till Stibix i Borås imorn, köp och åk hem.
De har kanonpriser, oslagbara, sjukt trevlig personal, kunniga, billiga på service ja bättre går inte.

Alla nya hojar hemma också!

Ett HETT tips bara!
 

Utopi

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2008
Ort
Halmstad
Hoj
Kawasaki Er-6
:Bugar


Måste låta oerhört bra med Leovince då. :)

Förresten, vad sitter där för motor i ER-6n ?


Det låter sjukt mkt bättre.
Dagens tipps:
Byt slipon ;)

Precis bytt från Gsxr till Er6 o är grymmt nöjd. Det ända man saknar är toppfarten.. ^^
Annars tycker jag detta är en bättre hoj..
Någon som vet om man kan fixa så det blir singelcuts smidigt av o på?
 

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bårran
Hoj
Såld!
Det låter sjukt mkt bättre.
Dagens tipps:
Byt slipon ;)

Precis bytt från Gsxr till Er6 o är grymmt nöjd. Det ända man saknar är toppfarten.. ^^
Annars tycker jag detta är en bättre hoj..
Någon som vet om man kan fixa så det blir singelcuts smidigt av o på?

Jag hade med LeoVince på min förra ER-6n, var riktigt bra, har det även nu på min z1000.

Kuts kan du beställa från Ermax, det är en fransk tillverkare men kan beställas via http://www.bikersneed.se/, det brukar ta 2-3 veckor och de håller tiden som lovas, kanon bra.

Bilder på lite Ermax prylar: PDF fil även här.

Hoppas du hittar det du söker.
 

PomPom

Woop Woop!
Gick med
17 Apr 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Kawasaki ER-6N -09
En fråga som säkert ställts tidigare! Sökte efter fatbar i denna tråden och fick upp en del men hade vart gött med ett rakt svar på min fråga.

Går det bra att montera ett fatbar styre på en er-6n -09a? Läst en del om att sladdar och vajrar inte räcker till då kawa har snålat lite på detta?

Och om man kan montera ett fatbar; något tips där dem säljer till ett bra pris?
Va inne på biltema igår och kollade, men dem hade inga.
 

Almqvist

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
tack ska kolla upp det!


Monterade idag Biltemas streetstyre och det blev en helt annan känsla i hojjen!
Känns betydligt mer "rapp" i styrningen :tummenupp
Samt att körställningen blev mer upprätt och stabilare

har också bytt till det.. med små ändringar så gör man en bra hoj bra mycket bättre.. byter man styre, bromsslangar, däck och ljuddämpare så har man en helt ny hoj (känslan är sån iallfall)
 

zlin

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Kawa Er-6n -07
bara jag som inte känner behov av att byta styre?
kan hålla med om att det känns stabilare, iaf rakt fram, med bredare styre men annars tycker jag bara det känns klumpigt i lite lägre fart.. små rondeller o korsningar när man ska svänga =S
 

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Eksjö [Eiijkchoe]
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
bara jag som inte känner behov av att byta styre?
kan hålla med om att det känns stabilare, iaf rakt fram, med bredare styre men annars tycker jag bara det känns klumpigt i lite lägre fart.. små rondeller o korsningar när man ska svänga =S

Orginal funkar väl men håll med om att det är lite puch florida känsla över ställningen med org styre ;)


Hyll> jag har gått o blivit sugen på en z1000... känns den mycket klumpigare än er6:an?.. svängradie o vikt.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top