ER6-tråden

Lind

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2008
Ort
Nora
Hoj
Yamaha MT-09 SR 2014
Spenderade nyss några minuter med att klistra på fälgstripes, blev rätt bra tycker jag. På fredag ska jag iväg på första servicen sen börjar första sommaren med A kort på riktigt :)

 

FreddieER6

Avgasjunkie
Gick med
2 May 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Kawasaki ER6-N 06 / ZX-6R -o1
Är det många här som bytat styre på sin hoj?
Hur meckigt är detta att göra på de här cyklarna? Klarar fasen inte en dag till med originalstyret! (Trasiga muskler i skuldran).
Samt, har ni provat om biltemas styren passar?
 

Iman

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha R6 -07
Spenderade nyss några minuter med att klistra på fälgstripes, blev rätt bra tycker jag. På fredag ska jag iväg på första servicen sen börjar första sommaren med A kort på riktigt :)


woow! jag köpte en likadan som din fast svart..leveransen är om två dagar :D hur nöjd är du me din?? Kan du lista lite plus och minus?

tack!
 

Lind

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2008
Ort
Nora
Hoj
Yamaha MT-09 SR 2014
woow! jag köpte en likadan som din fast svart..leveransen är om två dagar :D hur nöjd är du me din?? Kan du lista lite plus och minus?

tack!

Jag är jättenöjd med min ER6, den är otroligt lättkörd och man sitter skönt på den. Kan egentligen bara komma på en nackdel och det är att man ser väl inte så där jättemkt bakåt i bakspeglarna men annars så känns allting helt rätt efter mina första 100 mil.
 

Kristian.gbg

オートバイ
Gick med
6 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
-08, Kawasaki ER-6F ABS
Jag är jättenöjd med min ER6, den är otroligt lättkörd och man sitter skönt på den. Kan egentligen bara komma på en nackdel och det är att man ser väl inte så där jättemkt bakåt i bakspeglarna men annars så känns allting helt rätt efter mina första 100 mil.

jasså lika dåligt på ´09an med sikten. skumt de inte fixade det.
 

Iman

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha R6 -07
Jag är jättenöjd med min ER6, den är otroligt lättkörd och man sitter skönt på den. Kan egentligen bara komma på en nackdel och det är att man ser väl inte så där jättemkt bakåt i bakspeglarna men annars så känns allting helt rätt efter mina första 100 mil.


ok låter bra de :tummenupp

Funderar på och byta ut sadeln till en mera sportigare sen när de kommer. Plus lägga på röda fälgstripes, byta ut er6-f loggan på sidan och klistra på Ninja-loggan isället (den heter ju Ninja 650R i USA), skruva bort passagerarhandtagen, sätta dit en lite kortare doublebubble vindskydd, byta slip-on, Hmm kommer nog inte på något mera :tungan
 

zlin

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Kawa Er-6n -07
1.5 månad tog det för GPR att bestämma sig för att nita om min dämpare... snabbt jobbat... tycker ju att det borde gå snabbare...
 

chris@sfp

Chris Thelin
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
2006 Harley Davidson Street Rod och en 2003 Ducati Monster
Är det många här som bytat styre på sin hoj?
Hur meckigt är detta att göra på de här cyklarna? Klarar fasen inte en dag till med originalstyret! (Trasiga muskler i skuldran).
Samt, har ni provat om biltemas styren passar?

Är ap-enkelt byta styre. Jag gjorde det själv på ca 30 minuter och jag är så långt ifrån mek-kunnig du kan komma ;)
Se bara till att ha nått att hålla vätskehållaren högt när du monterar av så slipper du lufta systemet.
Jag kör biltemas fågelpinne, den blir nog något lägre än deras fatbar när jag stod och mätte (det tillkommer ju några cm för fatbar fästet) Dessutom är det mattsvart som ramen så det passade in kanon i min setup.
 

StorBjärn

Thunder The Savior
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Uppsala/Umeå
Hoj
Ducati Monster S2R
Har precis tagit mc-kortet och hunnit med ca 40mil.
Men börjar redan förstå varför folk byter upp sig efter ett år!
Älskar bottenvridet i er6:an... kan bara föreställa mig hur det ska kännas med 1000cc twin =) Men vad är nästa steg från en er-6n? jag har spanat lite på KTM Superduke.
Dom ser verkligen trevliga ut! Inte för att jag har tänkt byta mc nu men man kan ju alltid drömma. Försäkringen är redan saftig 13600:- helår! vad ska inte en superduke kosta då =)
 

CalleE

C is for cookie
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Trollywood
Hoj
Kawasaki ER6N -06 "Elaka getingen"
Har precis tagit mc-kortet och hunnit med ca 40mil.
Men börjar redan förstå varför folk byter upp sig efter ett år!
Älskar bottenvridet i er6:an... kan bara föreställa mig hur det ska kännas med 1000cc twin =) Men vad är nästa steg från en er-6n? jag har spanat lite på KTM Superduke.
Dom ser verkligen trevliga ut! Inte för att jag har tänkt byta mc nu men man kan ju alltid drömma. Försäkringen är redan saftig 13600:- helår! vad ska inte en superduke kosta då =)

och vad har du för försäkringsbolag för en sådan horribel summa? Iofs bor du i en större håla än mig själv. Men jag betalar din minus 10600 spänn, för hel hel.

Är du väldigt ung?

Byt till Bilsport & MC!
 

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Ort
Örebro, Norr
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
och vad har du för försäkringsbolag för en sådan horribel summa? Iofs bor du i en större håla än mig själv. Men jag betalar din minus 10600 spänn, för hel hel.
Är du väldigt ung?
Byt till Bilsport & MC!

Tyvärr är vi som färska på körkort (jag övningskör fortfarande) och samtidigt ung till åldern väldigt rövkn****de av försäkringsbolagen...
Jag skulle få betala samma som tim82 för hel/hel. Tur att kawasaki har schysst vagnskadegaranti så man kan köra på halv/helår, 6700 något sånt. + att man kan förlänga garantin när den går ut för 1800kr/år. Blir att göra så ett par år tills man vill byta upp sig till en monsterhoj :p
 

StorBjärn

Thunder The Savior
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Uppsala/Umeå
Hoj
Ducati Monster S2R
Kör bilsport & mc...
27år Tog körkortet för en vecka sedan och bor i centrala Uppsala :tummenupp
Där har du varför försäkringen är som den är :näsblod
 

CalleE

C is for cookie
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Trollywood
Hoj
Kawasaki ER6N -06 "Elaka getingen"
Jo, jag känner till hur det är, tog kortet -99 och är 29-år gammal. Lumpen och studier har gjort att jag fått vänta med hoj ett bra tag. Jag valde ER6 för att färska upp mig och just därför att den är "billig" att äga jmf med mina andra våta drömmar...
 

-Palle-

Medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
Uppsala
Hoj
Suzuki SV1000N för gatan & Triumph TT600 för banan
Har precis tagit mc-kortet och hunnit med ca 40mil.
Men börjar redan förstå varför folk byter upp sig efter ett år!
Älskar bottenvridet i er6:an... kan bara föreställa mig hur det ska kännas med 1000cc twin =) Men vad är nästa steg från en er-6n? jag har spanat lite på KTM Superduke.
Dom ser verkligen trevliga ut! Inte för att jag har tänkt byta mc nu men man kan ju alltid drömma. Försäkringen är redan saftig 13600:- helår! vad ska inte en superduke kosta då =)
Grattis! Då hoppas jag att jag får se en till ER-6a i Uppsala då :tummenupp
 

apelsinen4

Kawasaki ER-6n
Gick med
11 Jul 2008
Ort
Mariestad
Hoj
Kawasaki ER-6n 2008
visabild.php


Tänkte bidra med en bild på pärlan!

Någon mer som ska till Lelleträffen? Kunde vara kul med nån mer Er6:a :yoparty


Vad är det för framlampa? Den ser riktigt elak ut. Kanonsnyggt!!
 

Iman

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha R6 -07
så himla typiskt! Här blev jag lovad att få hämta min nya hoj idag, men när jag kom dit så sa säljaren att den inte kommit ännu, men förhoppningsvis någon gång under veckan..vi ringer.:mad:
 

StorBjärn

Thunder The Savior
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Uppsala/Umeå
Hoj
Ducati Monster S2R
Någon som har gjort något åt frambromsen på er6:an?
Jag tycker att känsla i bromshandtaget varierar lite...
Är som att den sjunker in lite ibland och ibland inte?!
Får ingen riktigt skönt känsla i handtaget :confused: Tycker andra hojja känns betydligt hårdare i handtaget.
Har abs på min ska jag tillägga!
Någon som provat att byta till stålomspunna slangar?
 

Almqvist

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
Någon som provat att byta till stålomspunna slangar?

japp, jag har bytt till stålomspunna slangar.. har visserligen inte abs.. men det gjorde stor skillnad.. mycket direktare känsla och mer lättdoserat.. har inte provat den på bana sen jag bytte men de kommer.. tycker det var värt pengarna..
 

MCR

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Ort
O-hamn
Hoj
570FS -11
Vad är det för framlampa? Den ser riktigt elak ut. Kanonsnyggt!!

Tackar... Du verkar vara den enda som tycker det blev bra... Jag är riktigt nöjd! Skönt att bli av med moppelyset alá "eu skoter".

Det är ett svart Acerbis Led Vision som jag har delvis lackat i hojens färg. Fick bygga nya fästen med det blev kanon! Kolla mitt garage för mer bilder...

Det snyggaste med lyset är led dioderna, 10 st på varje sida, riktigt elakt på kvällen.

Nackdelen är att det är jätteolagligt samt att man bör undvika nattkörningar då effekten i lyset inte är att jämnföra med orginal. Men jag är olaglig för det mesta och på natten kör jag inte så mig passar det som handen i hansken.

Beställde det ifrån Lelles i september, fick leveransen i april. Produktionsproblem... Men jag är rätt säker på att jag är väldigt ensam om detta lyset i sommar... :banana:yoparty:banana
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top