ER6-tråden

zlin

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Hoj
Kawa Er-6n -07
Då var det bara hänga in handduken nån vecka.. igår small det hyffsat rejält.. En bruten stor-tå, lite blåmärken och lite koedin tabletter är svaret på frågan vad som händer när man kör in och studsar mot ett staket tillbaka ut på vägen och sedan glider en bit utan motorcykeln ;)

Sunde told me... Trist när sånt händer =/

Allstaar

Guest
From idag är jag en ägare till en Kawasaki ER-6N 2009 Pearl White. Riktigt trevlig hoj! Vi syns på vägarna!

CalleE

C is for cookie
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6N -06 "Elaka getingen"
Då var det bara hänga in handduken nån vecka.. igår small det hyffsat rejält.. En bruten stor-tå, lite blåmärken och lite koedin tabletter är svaret på frågan vad som händer när man kör in och studsar mot ett staket tillbaka ut på vägen och sedan glider en bit utan motorcykeln ;)

Detta verkar otroligt onödigt och dumt? Eller? Vad hände egentligen? Skönt iallafall att du sitter här och talar om det själv. Finns de som inte gör det...

chris@sfp

Chris Thelin
Gick med
15 Apr 2008
Hoj
2006 Harley Davidson Street Rod och en 2003 Ducati Monster
Sunde told me... Trist när sånt händer =/

Jo segt som fan, men gick ju betydligt bättre än vad det kunde gjort. Hojjen klarade sig sjukt bra också, bara repor i plasten typ. Skulle dock ta ca 5 veckor att få det fixat här i gbg så blir nog ta den till Varberg. Lär ta ett tag innan jag kan köra iallafall, kan knappt köra bil med tån.. är nog den mest o-coola skadan jag fått i hela mitt liv, ont som satan och coolhetsfaktor 0. Var ni iväg till Marsstrand idag eller?

zlin

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Hoj
Kawa Er-6n -07
Jo segt som fan, men gick ju betydligt bättre än vad det kunde gjort. Hojjen klarade sig sjukt bra också, bara repor i plasten typ. Skulle dock ta ca 5 veckor att få det fixat här i gbg så blir nog ta den till Varberg. Lär ta ett tag innan jag kan köra iallafall, kan knappt köra bil med tån.. är nog den mest o-coola skadan jag fått i hela mitt liv, ont som satan och coolhetsfaktor 0. Var ni iväg till Marsstrand idag eller?

Jo lät som det gick "ok". Mjo bruten stortå är ju lite udda, jag har då aldrig hört det iaf =) låter som lång tid för lite lack =S men men.
Jo vi fick oss en liten tur... 12 mil eller nåt blev det i solen =)

FreddieER6

Avgasjunkie
Gick med
2 May 2009
Hoj
Kawasaki ER6-N 06 / ZX-6R -o1
Ja får väl lägga ett tröstande inlägg för dig, du e nog iaf på 1 på cool skalan med din tå. Värre var det för mig när jag i min ungdom körde snowboard.. Uppvärmning inför en tävling, och ska ladda ut för en "corner" eller va man ska kalla det, och missar! Flyger som en jävla vante, landar på "hyllan" där uppe i sittande ställning. Och bryter SVANSKOTAN! hahaha
De e fan ocoolt om något!
Ps. nu mer har jag en sne svanskota så ja inte längre kan sitta på golvet utan att de gör skitont...

zlin

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Hoj
Kawa Er-6n -07
Ja får väl lägga ett tröstande inlägg för dig, du e nog iaf på 1 på cool skalan med din tå. Värre var det för mig när jag i min ungdom körde snowboard.. Uppvärmning inför en tävling, och ska ladda ut för en "corner" eller va man ska kalla det, och missar! Flyger som en jävla vante, landar på "hyllan" där uppe i sittande ställning. Och bryter SVANSKOTAN! hahaha
De e fan ocoolt om något!
Ps. nu mer har jag en sne svanskota så ja inte längre kan sitta på golvet utan att de gör skitont...

Vet hur det känns, dock var min aldrig av.

dizzy84

Egen titel? :P
Gick med
2 Jan 2008
Hoj
ER6n -06 ABS Svart/Guld
Usch och fy! Tur att det gick såpass bra som det ändå gjorde!
Vad ska du med hojen till Varberg och göra?
Hoppas du kan ta den hit, till Varberg alltså inom kort eller iaf när du ska ha hit den. Annars får du säga till så ska vi kunna lösa något :)

Kör lugnt alla där ute!

Allstaar

Guest
Hej!

Utan att behöva titta igenom 300sidor så tänkte jag fråga om ni kunde länka till några sidor som har billiga delar till ER6, kan finns det utomlands och är billigt med frakt etc så kör på.

Mvh.

Dibbe75

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2006
Hoj
Honda VFR 800 -08
Var och hämtade min ER6F i Lördags, en svart 08:a med 1km på mätarn :)
nu 60mil senare gillar jag den bara mer och mer!

PomPom

Woop Woop!
Gick med
17 Apr 2009
Hoj
Kawasaki ER-6N -09
Hej!

Utan att behöva titta igenom 300sidor så tänkte jag fråga om ni kunde länka till några sidor som har billiga delar till ER6, kan finns det utomlands och är billigt med frakt etc så kör på.

Mvh.

http://www.nilssonsmc.se/
massa gosaker under "Tillbehör/Slitdelar".

http://www.bikeshop.se/
bra hemsida med bra service. Beställde mitt Hurric Cone slip-on hos dem efter deras rekommendation. Beställde en torsdag kväll och på måndag eftermiddag kunde jag hämta ut de på posten! :) GRYMT LJUD! :yoparty

http://www.bikersneed.se/
ännu en bra sida med massa goa saker!

wohlan

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
2006, Kawasaki Er6f
Hej
Har frågat tidigare men fick inget direkt svar. Har nån beställt nått från ninja650shop.com???
Är jäkligt sugen på deras sportbar styre 2.0. Snart kommer ju skatteåterbäringen :)

Här är en bild på min ögonsten, hurric slipon, ermax hugger, skylthållare o mindre blinkers och ledskyltbelysning (bikersneed). Funderar på att tona rutan mörkare, nån som har nå tips på hur man ska göra eller ska man köpa ny fabrikstonad???

Bifogat

• P240509_12.56.JPG
    P240509_12.56.JPG
    38.5 KB · Visningar: 139

haobey

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2008
Hoj
Street Triple -09
Hurric eller Leo Vince?
Ponera att de kostar lika mycket. Jag vill ha riktigt maffigt ljud! :yoparty

PomPom

Woop Woop!
Gick med
17 Apr 2009
Hoj
Kawasaki ER-6N -09
Hurric eller Leo Vince?
Ponera att de kostar lika mycket. Jag vill ha riktigt maffigt ljud! :yoparty

Jag vet inte hur Leo Vince hörs. Men jag hade tänkt köpa ett GPR slip-on, men blev då ist rekommenderad Hurric Cone av återförsäljaren.
Och nu när jag har monterat på det är jag hur nöjd som helst. Mer än nöjd.
RIKTIGT maffigt, högt och mullrande ljud får du ut av Hurric. Så om det är vad du letar efter så rekommenderar jag starkt!! :yoparty :yoparty

Dessutom fick man med en godkänt DB killer som tar 1 min att sätta på om du tkr det låter För mycket :D

Pröjsade 3000:- inkl frakt för mitt hurric.

Last edited:

haobey

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2008
Hoj
Street Triple -09
Jag vet inte hur Leo Vince hörs. Men jag hade tänkt köpa ett GPR slip-on, men blev då ist rekommenderad Hurric Cone av återförsäljaren.
Och nu när jag har monterat på det är jag hur nöjd som helst. Mer än nöjd.
RIKTIGT maffigt, högt och mullrande ljud får du ut av Hurric. Så om det är vad du letar efter så rekommenderar jag starkt!! :yoparty :yoparty

Dessutom fick man med en godkänt DB killer som tar 1 min att sätta på om du tkr det låter För mycket :D

Pröjsade 3000:- inkl frakt för mitt hurric.

Skickat pm till dig, men har en till fråga. :

Någon skillnad i motorgången efter du satt på hurric?

:)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...