Vobbel på ER-&n -09?
Någon som fått vobbel på sin ER-6:a eller märkt av nogra styrfladder-tendenser?
Har fått vobbel 2ggr nu och ett oräkneligt antal tendenser till att bli det.
De gånger det blivit extra spännande har det gått ca 120-130km/h, varit knöligt på vägbanan samt en hand på styret. Men den känns väldigt orolig.
Räcker med lite knackig väg eller att man pressar lite i kurvor.
Att gå in i en kurva i maxfart och samtidigt burka ger alltid svajande.
Hade en ER-6f -08 sedan förra året till midsommar detta året som jag råkade krascha pga framhjulssläpp i v.kurva, men det är en annan historia.
Saken är den att jag aldrig hade några problem med den, det enda jag märkte var att den blev slingrig i framförallt kurvor med slitet bakdäck, vilket kanske inte är så konstigt.
-09:an känns mer kvickstyrd dessutom.
Kör med de Dunlop Roadsmart som följer med, fått bra kritik i tester och hade ett sådant som jag hade bak på -08:an på slutet som jag hann åka 850mil på, var väl ca 3-4mm kvar av det vid klotningen, märkte inget problem då, men var slitet mer jämnt över hela också. 2.25 fram och 2.5 bak, vilket är rek.
Funderat på om det kan vara framdäcket som är fel till hojen eller något lager som är draget med fel moment eller fel mängd olja i gafflarna.
Verkade lite haffsigt när jag skulle hämta ut hojen, vid första försöket låg den kvar i kartong, sedan saknades papper. Sedan hade de inte justerat in halvljuset, så jag bländade bilar på löpande band och blev bländad tillbaka också, så det blev till att åka dit o fixa det.
Fick bara ett litet intryck av att det inte är så noga med skruvandet där, verktyg som ligger utspridda överallt o inte en tillstymmelse till momentnyckel någonstans, men det är ju min iaktagelse och åsikt.
Vill veta om det är någon mer som märkt av oroligheter på det här sättet?