Hej Black Camel!
Jag är ALLT annat än en expert, men vad jag vet är att jag har med lätthet accelererat ifrån en som hade både Two Brothers avgassys och fuelbox, när min var orginal och dessutom är jag runt 20 kg tyngre än honom. Vad jag skulle tro var skillnaden är snarare dom olika sätten att köra in bågen på. (Tips, läs mitt inlägg en bit upp på sidan)
Har du beställt trimningen ännu? Vad jag vet om detta är att orginalluftfilteret är väldigt tunt på er6an så tror inte att ett sportfilter kan göra så mycket. Avgassys kan ge en del, men vet i tusan om det kan vara värt att köpa en PCIII och bänka osv, kanske kan någon som har gjort det skriva in och berätta vad dom tyckte, hur pass mycket extra effect det gav osv? Varför jag är lite skeptisk till det är för att jag pratade med ägaren till
http://laser-exhausts.com/ som påstår sig vara ett professionellt trimar ställe coh jag ville köpa en PCIII själv, dom säljer dom där ändå avråde han mig för att köpa den utan tyckte att det räckte gått och väl med avgassys. Skulle jag också köpt en PCIII menade han på att om den inte var rätt inställd skulle jag tappa effekt.
Var den istället rätt inställd, vilket inte alla garage klarade av så kunde jag tappa en del effekt dock marginelt på lägre varvtal och endast öka 1 hp på dom övre varvtalen.
Vore kul att höra vad dom som har gjort denna investering och bänkning tycker, ger det någon avsevärd effektökning?
Tändstifft borde kunna vara en bra ide i alla fall om den får lite för mycket bränsle, min gissning är att alla er6or som håller på och avgasknallar får mera bränsle än vad dom borde, annars skulle dom väl inte hålla på och smälla elller?
Och snälla alla forumister, rätta mig gärna om jag har fel!!
Tycker att det emellanåt känns som om folk är rädda för att vara av en annan åsikt på denna tråd. . . Tror att vi har MASSOR MERA att lära varandra om folk vore mindre rädda att komma med udda/ifrågasättande/oväntade åsikter!
Kom igen nu, fram med era åsikter!
/DD