ER6-tråden

Tanja

Guest
Vadå välkommen att komma förbi?! Jag kommer vara där typ VARJE dag :D Synd bara att jag måste jobba på kvällarna =/ Fick helt ledigt söndag den 13 då kommer jag oxå köra :) Kommer du fram och hälsar kan du få en nybakad bulle :D:tummenupp:gnissla
Gotland angörs andra helgen i juni. Kommer vara vid/på Gotland Ring från den 10:e t.o.m. den 15:e. Du är varmt välkommen att komma förbi med nybakade bullar till oss då. :D

Christian.

Guest
Fatbar

Har läst i tråden om att folk funderar på att skaffa nytt styre till sin hoj, men det är ju bara cross-styren med fågelpinne emellan.
Finns det någon som har satt ett fatbar på sin hoj? Och något bra tips på hemsida att köpa det på? :confused:

HasSse666

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2009
Hoj
Suzuki GSX1300R Hayabusa 2001
Nu står hojen i garaget!!! det känns RIKTIGT bra:D så lycklig har jag inte vart på länge, riktig nostalgi. Tänkte ta å rensa baken på den någon som har någon schyst länk på hur man ska göra å va man behöver?

Eftersom du har en hoj från 06-08 kan du kolla hur jag gjorde Länk:Nummerplåt
monterade även Xenon från Bilupplysningen.se dock på en ER6f Länk:Xenon

Marmelad

Ny medlem
Gick med
20 May 2009
Hoj
Kawasaki er-6n (25kw)
Har astaskig sikt bakåt i backspeglarna och tänker byta.
har ni något att rekommendera som ni vet har bra sikt bakåt.

Täppland

ER-6n står för nybörjare
Gick med
17 Sep 2009
Hoj
ER-6n ABS -07
Sadel ER-6

Är det någon som har något tips på alternativ för Kawa's egna högre sadel, grämer mig främst över priset på 3000 kr.

JohneJ

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2009
Hoj
Triumph Street Triple -08
Har läst i tråden om att folk funderar på att skaffa nytt styre till sin hoj, men det är ju bara cross-styren med fågelpinne emellan.
Finns det någon som har satt ett fatbar på sin hoj? Och något bra tips på hemsida att köpa det på? :confused:

Om du vill ha fatbar på din hoj så måste du byta fästen, Biltemas borde funka:
http://www.biltema.se/Bil---MC/MC/Tillbehor/Styrfaste-286-2-st/

Har astaskig sikt bakåt i backspeglarna och tänker byta.
har ni något att rekommendera som ni vet har bra sikt bakåt.

Det finns en backspegel som heter "Style" som är orginaltillbehör, och ska tydligen ha bättre bakåtsikt. Kostar ungefär 350:- paret hos en Kawahandlare.

Själv så fick jag mycket bättre sikt i mina orginalspeglar efter att ha bytt till ett lite bredare och lägre styre.

Last edited:

perhu

Medlem
Gick med
11 Mar 2004
Hoj
Speed Triple R & Versys 650
Jag har en Kawa original förhöjd

Är det någon som har något tips på alternativ för Kawa's egna högre sadel, grämer mig främst över priset på 3000 kr.

Hej! Då köper du min höga utan klädsel för 700:- som du sen tar till en sadelmakare/tapetserare och låter klä. Det blir billigare samt att du kan passa på att få den färg du vill ha...:banana

Den är nästan i nyskick!

mvh perhu

Bifogat

• er6n hög sida.jpg
    er6n hög sida.jpg
    228.1 KB · Visningar: 98
  • er6n undersida.jpg
    er6n undersida.jpg
    234.1 KB · Visningar: 78

Lurvas

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
Kawasaki Er6-n Track Edt
Fel ställe att fråga kanske.
Men det är ingen här som vet var man kan få ett helt nytt avgassystem byggt till sin ER6n?
Hade nämligen kunnat tänka mig något som slutar längre bak än orginal. Ev en dämpare på var sida.. :)

Ercha

Ny medlem
Gick med
9 May 2010
Hoj
2006 kawasaki er6n
Hej alla!
ny här på forumet och letat lite men lyckas inte hitta någon annan som har problem att installera sitt power commander III USB på hojjen. vilka sladdar ska man koppla vart? har någon nån beskrivning eller bilder får ni gärna skicka/lägga upp dom !
Mvh Erik

MissMoonia

Member of The Pink Ladies
Gick med
14 Apr 2009
Hoj
Kawasaki ER6f, grön - Till Salu!
Någon som har bra tips på en verkstad som gör billig 600-milaservice i skåne/södra halland? Måste den göras?
Va hos Piffes i Staffanstorp med gamla hojen då han låg under halva priset jämfört med t.ex. BrHörberg men han säger ca 1200kr för den servicen :va. Så vitt jag läst mig till har andra här kommit betydligt billigare undan för 600-milaren...

Kan det va skillnad på servicekostnad mellan -n och -f resp med/utan ABS?
Gamla hojen va en -n utan ABS, nya är -f med ABS...

Kung Eilert

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2006
Hoj
(E)R-6
Pssst, vad hade du satt på för styre på din!? Var det ett rakare eller ett som var sportböjt?

Styret var mycket lägre, smalare samt inte alls lika tillbakadraget som original. Klart sportigare känsla och mycket bättre kontroll vid bankörning.
Med original vrider jag handlederna av mig när jag hänger ut, så jag ska se till att byta inom kort. Det är den där jäkla tillbakaböjningen som gör det.
Antar att ett rakt funkar lika bra.

Ska kolla upp vad det hette och om jag har någon bild.
Hann du se det? (Det gick ju tyvärr åt när jag trillade 3 veckor senare :huvet)

...men det var några jäkligt härliga 3 veckor! :tummenupp

PS: Jag såg att vi ses på SRW på söndag :yoparty

Någon som har bra tips på en verkstad som gör billig 600-milaservice i skåne/södra halland? Måste den göras?
Va hos Piffes i Staffanstorp med gamla hojen då han låg under halva priset jämfört med t.ex. BrHörberg men han säger ca 1200kr för den servicen :va. Så vitt jag läst mig till har andra här kommit betydligt billigare undan för 600-milaren...

Minns inte vad jag betalade men 1200 kr låter dyrt.
Fått sålt den gula?

Jag kör på dem och kan väl inte riktigt hålla med, usel bakåtsikt men de ser iaf bättre ut! :tummenupp

Jag upplevde det som att stylespeglarna är lite bredare än original.
(eller så är jag en jäkla posör och kommer på anledningar i efterhand för att slippa originalklumparna :tungan)

Last edited:

Fredriksson

Det är bare å åk
Gick med
29 Jun 2009
Hoj
Kawasaki ER-6n 2007
tror väll att 600 mil servicen bara är för bromsarna och att du inte behöver göra den för att garantin ska fungera... läst detta i en tråd på någon sida <--- Men man kan ju göra den om man är sugen :p

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Triumph

Ska lämna min på 600mil service hos brh imorgon. Kommer inte ihåg vad jag fick för pris, tror det var 500-600kr. Men sen rekommenderade de att man även fick olja och filter bytt, kanske det piffe räknat med annars är det konstigt om han skulle ha så mycket för den servicen. :va

Kan återkomma imorgon vad det kostade. Min har också ABS.

MissMoonia

Member of The Pink Ladies
Gick med
14 Apr 2009
Hoj
Kawasaki ER6f, grön - Till Salu!
Minns inte vad jag betalade men 1200 kr låter dyrt.
Fått sålt den gula?

Jo jag tycker också att det låter mycket... Det var vad jag betalade för 1200-milaren på den gula (som för övrigt bor i huvudstaden nu:)).

Ska lämna min på 600mil service hos brh imorgon. Kommer inte ihåg vad jag fick för pris, tror det var 500-600kr. Men sen rekommenderade de att man även fick olja och filter bytt, kanske det piffe räknat med annars är det konstigt om han skulle ha så mycket för den servicen. :va

Kan återkomma imorgon vad det kostade. Min har också ABS.

Ja du får gärna meddela sen vad du fick betala :).

Last edited:

Henry^

1
Gick med
25 Nov 2008
Hoj
Nada
Varför gör ni ens 600mils servicen? Stämpeln i boken eller? :)
Har man inte tummen mitt i handen är den ju inte speciellt svår att göra själv faktiskt, men kanske känns tryggt att någon annan kollar på den...

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Triumph
Varför gör ni ens 600mils servicen? Stämpeln i boken eller? :)
Har man inte tummen mitt i handen är den ju inte speciellt svår att göra själv faktiskt, men kanske känns tryggt att någon annan kollar på den...

Precis, stämpeln kan ibland betyda ganska mycket. :död
Även om där inte är garanti kvar är det sällan försäkringarnas maskinskada gäller om man inte servat den enligt bok på auktoriserad verkstad.
Och det där med att kawasaki tagit bort kravet om 600mil serivce, gällde inte det bara -09 och nyare? :va

Torrfarfar

Torrfarfar
Gick med
29 Dec 2006
Hoj
Svart Kawa
Tjenare har en er6n 06, från ramen i den där plastploppen man kan plocka bort kommer det skapligt mycket orange vätska ur den när jag kört. Det är gjort för dränering men ska det komma ut sådan vätska därifrån?

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0