überkill
Guest
Urk ska betala ca 4000:- eller lite till för min 2400mila service... trista pengar
Vad är det som görs på den servicen?
Urk ska betala ca 4000:- eller lite till för min 2400mila service... trista pengar
Vill minnas att någon efterlyste bilder på en er6:a med fatbar eller liknande.
Monterade ett nytt styre i helgen, inte fatbar men ungefär samma mått.
Styret heter "LSL Superbike A 01, Alu 22mm" och beställdes på http://www.nccr.se/
Något lägre, något bredare och lite rakare jämfört med original.
Fan va schysst det blev! Ligger i startgroparna för att skaffa ett själv, fast för min del blir det nog ett Fatbar, när pengarna finns dvs.
Hur fungerade det med bromsslang o så? Var grejerna för korta och behövde bytas ut?
Inget behövdes bytas ut till detta styret. Vet dock inte hur det är med fatbar då det troligen kommer högre upp med adapterns.
Vill minnas att någon efterlyste bilder på en er6:a med fatbar eller liknande.
Monterade ett nytt styre i helgen, inte fatbar men ungefär samma mått.
Styret heter "LSL Superbike A 01, Alu 22mm" och beställdes på http://www.nccr.se/
Något lägre, något bredare och lite rakare jämfört med original.
Vilka styrändar använder du? Tycker de ser annorlunda ut med original, och hur tyckte du original såg ut och/eller varför använde du inte original?
Fan va schysst det blev! Ligger i startgroparna för att skaffa ett själv, fast för min del blir det nog ett Fatbar, när pengarna finns dvs.
Hur fungerade det med bromsslang o så? Var grejerna för korta och behövde bytas ut?
Jag behövde inte byta slangar/wires när jag bytte styre, dock så sträcktes kopplingswiren ut något så den fick jag justera lite.
Ok! Har du fatbar eller 22mm cross styre? Blev det snyggt trots kopplingswiren?
Orginal kommer inte passa då dom är gängade, är alltså inga expanders i utan skruv med gänga i styret.Köpte Biltemas 28,6 MX styre igår eftersom jag inte ville ha fågelpinnen på det höga MX styret, ihop med de andra 28,6 fästena. Har inte bytt än och undrar nu vad man bör tänka på innan bytet?
Hoppas original styrändsvikter fungerar annars blir det till att köpa nya..
http://biltema.se/Bil---MC/MC/Tillbehor/Styre-aluminium-286-MX/
http://biltema.se/Bil---MC/MC/Tillbehor/Styrfaste-286-2-st/
Var ute på en 40mila tur igår och mitt i turen så lägger jag upp benen på krashpuckarna för att sträcka ut dom lite, känner då att höger kraschpuck vibrerar otroligt mycket mer än den brukar göra. (kraschpucken sitter i motorfästet)
Jag testar lite olika varvtal men det finns där hela tiden, överlag känns hojen som att den vibrerar lite mer, men jag tänkte att det kanske var asfalten. Det gav inte med sig dock.
Testade att gasa upp i 40km/h, lägga i neutralen koppla och döda motorn, känner då ett "hugg" eller missljud 2-3ggr/sek, inte så ofta att det skulle vara bromsskivorna, mer som att det är däck/kedja.
Anledningen att det känns i höger kraschpuck antar jag är för att fjädringen bak sitter i högersidan av ramen. Om det nu inte är något fel i motorn.
Lutar upp hojen på stödet och kontrollerar hjullager och går igenom kedjan för att se om det är någon trasig länk eller så, ser inget på drevet heller. Kan ej återskapa skrapljudet/hugget/vad man ska kalla det genom att snurra däcket, antar att man behöver lite mer fart.
Rullar vidare och när vi kommer hem drar vi upp hojen på depåstödet, går igenom ett par växlar och vibrationerna finns där. Det vi märkte är att kedjan är lite slappare än när vi spände den för ca 1½vecka sen. Dock är den inte alls lika slapp som den var innan, kanske är ett spel på 3-4cm.
Olja finns det och cykeln har gått ca 450mil.
Någon som har en idé på vart jag bör börja kolla, jag har fortfarande garanti på hojen så ska ringa verkstan på tisdag och se om jag kan få en tid för genomgång.
Orginal kommer inte passa då dom är gängade, är alltså inga expanders i utan skruv med gänga i styret.
Sen vet jag inte hur det är med biltemas styren, fått för mig att deras innermått på deras styren inte stämmer med verkligheten! Har för mig att styret är mkt mindre invändigt än vad som står.
Lycka till!
Funkar Biltemas miniblinkers ok? Var köper man en schysst skylthållare till ett bra pris?
Funkar Biltemas miniblinkers ok? Var köper man en schysst skylthållare till ett bra pris?
Jag kör med ett Biltemastyre:
http://www.biltema.se/Bil---MC/MC/Tillbehor/Styre-aluminium-street/
Blev mycket bättre än jag trodde innan jag monterade det
De tidigare årsmodellerna av Er6:an hade problem med spruckna motorfästen, men det ska vara åtgärdat på din årsmodell. Men det kan vara bra att dubbelkolla för att vara på den säkra sidan.
Kan inte svara för alla styren, men jag köpte Biltemas 22mm styre och tillhörande styrändar. Jag fick slipa ned gummit ganska ordentligt för att de skulle få plats. Det ska också sägas att dessa styrändar kändes lättare än orginaländarna, så det vibrerar något mer i backspeglarna efter bytet.
Orginal kommer inte passa då dom är gängade, är alltså inga expanders i utan skruv med gänga i styret.
Sen vet jag inte hur det är med biltemas styren, fått för mig att deras innermått på deras styren inte stämmer med verkligheten! Har för mig att styret är mkt mindre invändigt än vad som står.
Lycka till!
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |