Tråkig? 1000cc? Vad i hela?
Haha, men vad menar du med tråkig? För jämn kurva som inte ger någon kick? Intressant....
Japp...booooring. Vissa kör hoj med med premisser om att : "det ska inte vibrera"...etc.etc.
Hojen är helt slätstruken utan karaktär och personlighet ( förutom utseendet . Jag menar; är folk rädda för att nagellacken ska krackelera? Det ska kännas att man kör HOJ!
Nada lågvarvsegenskaper och klent mellanregister, så man måste upp i 180 km/h för att den ska vara rolig att köra. Passar kanske några, men inte mig. Känslan är att man åker hojn , istället för att köra den.
Blir ibland lite putt på att folk stirrar sig blinda på motorstorlek och hk, istället för att kika på hur de använder ( och vill använda ) sin hoj.
Visst har z1000 hästar på toppvarv, men hur kul är vägen dit? Nä, inte på en nakenhoj enl. mitt tycke.
En annan grej som jag var missnöjd med ( jag skrev ju att chassi var ok ) men det var det inte! Nu ska man ju inte bromsa i kurvor, men det händer, och då vill hojen resa sig...
Kan ju också säga att jag hade en -08 och ska inte jämföras med nya -10.
Jag var mycker mer nöjd med ER6:an, dock så tyckte jag att det saknades några hk och nm över hela registret.