Tack, köpte såna nu också Hur rengör man bäst, T-röd
Ja, T-Röd funkade för mig.
aah, när du säger att du inte rengjorde tillräckligt, är det gnugga gnugga tekniken som gäller? Alltså verkligen gno rent det från smuts?
Jag går lite i tankarna kring att jag gärna skulle vilja ha lite bättre acceleration, lättare att få upp den på bakhjulet och jag är inte så jätteintresserad av att köra maxfart då det är vedervärdigt på den här hojen
Vad kostar det att dreva om, sliter det mer på motordelar? Vad finns det för nackdelar och fördelar?
Blev nyfiken efter att ha läst guiden:
http://www.brp650forum.com/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=873
Det jag undrar är om vi säger att fjädrarna inte är slitna, vad får man ut av att byta dem till ett par hårdare? Vad fyller fjädrarna för funktion och hur upplevs körningen med ett par hårdare respektive mjukare?
Är det värt att lägga pengarna om de inte är slitna? (arbetet är ju en baggis med den guiden )
Kan ju göras vid nästa oljebyte som endå sker om ett par veckor.
Jag bytade dem för att jag blev rekommenderad av jonholm här på forumet.
Byter du dem så slipper du med stor sannolikhet kopplingslir i framtiden om du kör hårt.
Kopplingshandtaget blir lite hårdare men på ett positivt sätt.
Mycket mer känsla i kopplingen nu än innan.
Jag märkte mer kontroll med dessa fjädrarna speciellt när man koppla upp den på slangen.
Det är ju inte nån sinnesjuk summa som de kostar så ja tycker definitivt du ska byta om du kör hårt
... Vanliga barnett är ca 10 % hårdare än original går att köpa från roffesmotor heter mt-55 medans Garys fjädrar är ca 30-40 % hårdare än original....
Min hoj är orginal och jag klarar av att köra nästan hela 3an ut (140 ca slår man ner i).
Va fan du har ju blivit bättre än mig nu Typiskt att man varit så jäkla upptagen så man inte kunnat följa med ut på träningarna
Ska upp till småland i helgen men nästa vecka hoppas vi på bra väder så drar vi ut och tränar lite så kan jag dessutom få se på ett proffs nu ju
Bakhjulsåkat är en liten del, jag ser gärna snabbare acc jämfört med toppfart då jag som sagt inte tycker om att åka fort.Varför dreva om?
Er6an går hur bra som helst att dra upp på slangen orginal.
Bakhjulsåkat är en liten del, jag ser gärna snabbare acc jämfört med toppfart då jag som sagt inte tycker om att åka fort.
aah, när du säger att du inte rengjorde tillräckligt, är det gnugga gnugga tekniken som gäller? Alltså verkligen gno rent det från smuts
Rent från smuts och plast drar gärna till sig fett så det är lite svårare att få bort. Vad jag missade var att ta en ren bit trasa och gno en sista gång på plastdelen. Själva tanken är lätt att rengöra. Det var lite kallare ute också när jag gjorde detta så det kan ha varit en bidragande effekt. Följ bruksanvisningen i övrigt och ta inte bort hela skyddstejpen direkt. Blir lättare att justera in då för klistret är rejält kladdigt. Kolla in min ena garagebild så ser du resultatet. Jag fick klippa av en liten flik som stack ut på den delen som sitter på plasten för att få den rätt/snygg men det är inget man tänker på.
Det är BRP fjädrar du ska beställa , de kommer in snygg grön färg med
Känner mig dum nu, men hittar bara Barnetts på hemsidan
någon som har någon häste bra tysk sida där man kan köpa slipons ?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |