martikainen
svarta åskan
Dunlop Sportmax, Sportsmart bakdäck beställt från dexon.se, 1694kr inkl frakt
Liten nyfiken fråga.
Är det någon som testat något av dessa tips?
http://shanetp.110mb.com/IAP Vacuum Hose Mod.pdf
Nyfiken över resultatet. Hade ju inte skadat med lite mjukare gång på lägre varv, även om man nu börjar komma in i att ligga lite högre..
Förövrigt, när jag wheelie´ar så kopplade jag upp den förut, för att jag tyckte att powerwheelie var för aggressiv, men nu med sliponet så får jag fan upp den varje gång utan problem och en mycket behagligare wheelie! skumt, kör på detta ett tag men fråga, får ni upp den på 2an utan att rycka i styret? Trött på att jag varvar ur ettan och måste gå ner, vill inte heller dunka in 2an, det är fas3 för mig , fas2 är nu att komma längre med 2ans växel bara jag får upp den.. Hur går ni tillväga? Ber om ursäkt om frågan dykt upp innan, SH sök funktion är tyvärr undermålig...
Jag har även bytat fjädrarna i min Koppling till lite starkare så de ska palla mer påfrestning med tanke på att ja kör rätt hårt och slangar mycket.
Förstärkta fjädrar kostar 30$ och de är väl investerade pengar.
En annan sak också , Ja bytade från slipon till orginal system och upplevde mycket bättre vrid vilket underlättar mycket vid wheelies.
Slipon stjäl lite av mellanregistret på er6an så vida man inte mappar.
Stompgrips till er6an, någon som har koll på om det finns utpassade stompgrips? Dessa hamnar på plasten i mitt fall då jag är 173cm lång.
Köpte in dom och monterat nu i sommar även jag, märks tydligt att dom är kraftigare när man drar in kopplingen iaf, har inte hunnit testa så mycket dock då man kör annan hoj.
Nån mer som har tänkt och beställa? Känns lite drygt och beställa bara dem där , antar att de skickas som post paket och inte brev? Sambeställning, någon som är intresserad?
P.S Vinande ljud...någon? Bränslepumpen?
http://www.nilssonsmc.se/produkt/STOMPGRIP-Kawasaki-ER-6-07-10
Köpte mina där. Helt ok. Var dock väldigt noga med att rengöra plasten där andra delen av stompgripen sitter. Annars får du kasst fäste. Missade detta på ena sidan så gripsen lossade efter ett tag men löste det med dubbelhäftande tejp/pads.
Nån mer som har tänkt och beställa? Känns lite drygt och beställa bara dem där , antar att de skickas som post paket och inte brev? Sambeställning, någon som är intresserad?
frakten kostade mig 15$.
tog dock endast fjädrarna eftersom fraktkostnaden blev de dubbla om ja skulle ha packningen.
Första hojen så måste fråga.. Hur jävligt är det att byta fjädrarna själv?
Eller man kanske kan övertala någon som redan gjort det på sin och kan det hela att hjälpa till mot en liten slant??
Citat:
Inskickat av JesperN Läs Inlägg
Var köpte du de fjädrarna?
http://www.blueridgeperformance.net/brpengines.html#
Vart på sidan hittar man endast fjädrarna? eller måste man kassta iväg ett mail till dom?
Hahaha, jag som trodde jag var okompetent, letat jag oxå och hittar inte bara fjädrarna, endast packning o fjädrar för $30...
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|